Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    3

    Standaard Gitaar kopen - Advies?

    Hoi mensen,
    Ik kan inmiddels al een beetje bassgitaar spelen, alleen ik wil nu overgaan naar de gewone elektrische gitaar.
    Mijn vraag is, waar moet ik allemaal opletten bij een gitaar kopen?
    want ik kan natuurlijk wel gewoon de winkel ingaan en een gitaar uitzoeken, maar ik wil graag wat tips e.d. hebben, zodat ik met zekerheid een gitaar kan kopen.

    Denk er wel aan dat ik niet meteen een prof. Gitaar moet hebben.. :P

    Groetjes,
    Wesley!

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    6 mei 2007
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    81

    Standaard

    Advies .. Wat is je budget? Wat voor muziek speel je? Speel je in een band ? Dan kunnen we een beetje verder kijken wat een goede gitaar voor jou is [ en waar je dan op moet letten natuurlijk ]

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Acoustic
    Advies .. Wat is je budget? Wat voor muziek speel je? Speel je in een band ? Dan kunnen we een beetje verder kijken wat een goede gitaar voor jou is [ en waar je dan op moet letten natuurlijk ]
    Mwah ik wil zo ongeveer tussen de 100 á 200 euro uitgeven.
    Het hoeft natuurlijk niet altijd meteen zo duur he, aangezien je gitaren hebt van een paar duizend euro..

    En naast dat wil ik gewoon wat voor mijn eigen plezier spelen, wie weet later een bandje, dan zou ik natuurlijk eerst goed moeten oefenen.
    Oefenen Baart Kunst.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.034

    Music

    ibanez gio series; grx 140, fijn gitaartje voor weinig geld. nieuw ongeveer 250 euro, op marktplaats ongeveer 100,- á 175,- euro.

    groeten Pasqual.

  5. #5

    Standaard

    Ik had zelf ook zo'n budget.

    Ik stond voor de keuze:

    - Squier by Fender startpakket (gitaar, amp, hoes, strap, enz, enz.) -> €170

    - Ibanez GRX 70 jumpstart (ook gitaar,amp,hoes,strap enz, enz.) -> € 200

    Uiteindelijk ben ik voor de ibanez gegaan.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.
    blade texas delux --> dunloop wah wah 535 Q --> ibanez ts9 modded ts808 --> holy grail --> fame tube

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djankie
    ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.
    Ahem... mijn Epi LP is echt niet zo heel slecht hoor. En hij heeft 200 euri's gekost...
    Nicole a.k.a. Nev a.k.a. Neva

    Iemand Velvet Revolver kaartje kopen voor 1 april 2008 in the Heineken Music Hall? Ik heb nog een kaartje over. €35 inclusief verzendkosten.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Djankie
    ik zou zelf wat door sparen en richting de 400 € gaan, want veel daaronder is echt dubbel nix.
    Mwah ik zei net al dat ik niet te veel wil uitgeven aan een gitaar.
    Pas als ik véél beter ben, dan wil ik wel eens kijken naar wat duurders.

    Maar natuurlijk alsnog bedankt!

  9. #9

    Standaard

    400 euro is ook niet veel voor een gitaar

    Maar wil je voor 100-200 euro alleen de gitaar kopen, of moet daar ook nog een versterker van betaald worden? Dat laatste is echt redelijk onmogelijk. Je kunt voor 200 euro geek goed versterker en gitaar kopen. daarom kun je beter iets meer uitgeven, dan heb je iig iets dat goed is, dat je motiveert om te blijven oefenen en waar je jaren plezier van hebt.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Probeer een bekende van je te vinden die eventueel mee kan gaan om ergens te kijken. Kopen via Marktplaats kan best , maar dan is het prettig als je iemand bij je hebt die er iets van weet.
    Ga eerst even in een winkel ( liefst een grote) kijken wat je interesse opwekt. Soms ligt een instrument niet lekker in je hand of zo.
    De starterkits van Squier of Ibanez zijn bedoelt om op te leren spelen , niet meer dan dat. Ze zijn wel goed voor het geld. Als je er normaal mee omgaat kan zoiets je leven mee gaan. Beter kopen kan altijd nog.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top