Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard 'Guts' van de Engl 212VH Pro

    Voor de liefhebbers/nieuwsgierigen. Ben heel tevreden met deze kast. Gebruik hem onder mn Mesa Stiletto Deuce II top. Klinkt als een HUIS! En ik vind em ook nog een leuk smoeltje hebben . Heb hem getest en vergeleken met een mesa 212 v30 , bogner OS212 met v30's, een brunetti 212 met (volgens mij) ook v30's en een Koch kast met de standaard jensen/koch speakers. Ik vond deze het best klinken icm de Stiletto hoewel de Bogner OS een ZEER goede 2e was.
    maar goed. Foto's van de binnenkant



    Laatst gewijzigd door vidar; 23 januari 2008 om 23:55

  2. #2

  3. #3

    Standaard



    En nog eentje van de hele set (helaas met flits dus mn gitaar staat er niet echt mooi op :P)

  4. #4

    Standaard

    Hoe heb je die plaat eraf gekregen. Is die niet vastgelijmd?

    Heb ooit geprobeerd met die van mij maar was geen beweging in te krijgen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME.
    Hoe heb je die plaat eraf gekregen. Is die niet vastgelijmd?

    Heb ooit geprobeerd met die van mij maar was geen beweging in te krijgen.
    Die platen zitten geklemd.

    Lukt het niet om hem eruit te krijgen dan moet je dat jackplaatje eraf halen en er dan aan trekken, dan lukt het wel.

  6. #6

    Standaard

    Wauw, droom setupgehalte: HOOG,

    Maar wat kan/doet een stiletto deuce? Nog nooit echt iets van gehoord eigenlijk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evil-Payasos
    Wauw, droom setupgehalte: HOOG,

    Maar wat kan/doet een stiletto deuce? Nog nooit echt iets van gehoord eigenlijk
    De Stiletto Duece is voor mensen die nog niet wisten dat Mesa's beter zijn dan Marshalls.

    Mesa heeft met de stiletto een amp uitgebracht die Marshall na de 800 wilde maken, maar nooit heeft kunnen ontwerpen


  8. #8

    Standaard

    Tja wat kan die... eh.. hij heeft een beetje de lay out van een 2 kanaals rectifier: 2 kanalen met gain-treble-mid-bass-presence-master per kanaal en nog een dubbele (en bypassbare) schakelbare mastervolume. ' clean' (of rythm) kanaal heeft Fat Clean/Tite Clean en Crunch en het lead kanaal heeft Crunch (zelfde als op clean kanaal) Tite Gain en Fluid Drive. Verder een fx loop en schakelbare rectifier (diode/tube) en wattage (50/100 watt) per kanaal en ook nog een overal ' Bold/Spongy' switch die werkt als een soort ingebouwde variac die de spanningen in de versterker ietsjes omlaag brengt (geeft ook iets minder output) clean vindt ik echt geweldig klinken op zowel tite als fat stand. op fat clean is ie echt heel warm, mooi vol laag (met mn custom moet ik de Bas bijna helemaal dichtdraaien, de toonregeling moet nog al worden aangepast na schakelen tussen de verschillende modi) perfect voor cleane jazz/blues (ik gebruik op lage volumes meestal de diodes als rectifier, op hogere volumes ook wel de buizen rec. maakt echt een groot verschil mbt de feel en de attack van de versterker!) Tite clean is iets minder warm, minder laag, meer midden en hoog, ietsje helderder ook.

    Crunchmodus is op beide kanalen echt HEERLIJK. gain op 12 uur (ietsje dr over) treble en presence net voor 12en , bas bijna (vooral niet helemaal) voluiten midden ietsje over 12en. Dan buizen rectifier selecteren. Volume omhoog en genieten! Echt heerlijk arme, dynamische ronde overdrive. Echt heel mooi. Mijn favoriete standje. Wat ook fijn is : als je bijvoorbeeld geen echt clean nodig hebt, dan zet je je clean kanaal gewoon op crunch en je lead kanaal bijvoorbeeld op titegain en dan heb je twee heerlijke modi om tussen te schakelen voor blues(rock).

    De twee high gain modi zijn ook zeer de moeite waard. met diode gelijkrichters is ie lekker strak. Een echte metalsound gaat op zich wel maar daarvoor kun je misschien het best een GE7 in de loop zetten. Nu ben ik niet echt een metalgitarist dus dat is voor mij van minder belang. Icm met de ENGL is ie wel erg lekker strak, als je dat wilt.

    Kan nog wel even doorgaan maar in ieder geval is het echt een geweldige versterker. Ik gebruik nu alleen een boss dd20 en een ge7 in de loop en daar komt als het even mee zit binnenkort een TC electronic Nova Reverb bij
    Dat is eigenlijk het enige minpunt van deze bak: geen reverb ingebouwd.
    Maar goed, daar hebben we pedaaltjes voor.
    Ik vind het wel echt een handige feauture dat je tussen de rectifiers kunt schakelen want dat maakt echt heel veel verschil in hoe de versterker aanspreekt.

    In ieder geval vind ik het echt een superamp en ik vind het eigenlijk raar (en onterecht) dat ik er zo weinig mensen over hoor!

    Hier nog even de thread over mn testsessie. heb m onder meer vergeleken met een Engl Invader, Brunetti XLR-Evo, en een HOOK Captain (ook ERG goed )
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...light=Stiletto

    Groet, Vidar

  9. #9

    Standaard

    @ AART: Haha, ja zo zou je het wel kunnen zeggen. In ieder geval klinkt ie als een klokje.

    Ik weet eigenlijk niet van andere forummites die een stiletto hebben? Ben eigenlijk wel benieuwd...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Mountains on Zoom
    Berichten
    537

    Standaard

    Topicstarter: heel mooi dat je ons de binnenkant van je cab laat zien. Ik altijd veel interesse in hoe de spulletjes er ook van binnen uitzien.

    Dus bedankt! Je hebt d'r ook nog een droomamp op staan ook, die zie je niet veel.

    'K vraag wel af...tenzij je mod/reparatie werkzaamheden moet doen (hoop dat dit de reden was), waarom sloop je een perfecte cab uit elkaar (met het risico dat er straks iets rammelt ofzo)???

    Geen kritiek hoor, ik zat me dat gewoon af te vragen. Dus voel je niet aangevallen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top