Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: gitar pro

  1. #1

    Standaard gitar pro

    met veel enhousiasme ben ik het programma guitar pro aan het ontdekken. Maarre, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gitaar aansluit? Op de een of andere manier moet ik dit kunnen doen, maar ik weet niet hoe. Iemand wel? Heb ik hier een speciaal iets voor nodig? Welke in- of uitgang heb ik nodig?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    kabeltje voor op pc aan te sluiten he

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2006
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.254

    Standaard

    Waarom zou je je gitaar bij guitarpro aan willen sluiten ??

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Guitar Pro is midi , aansluiten van je gitaar met een kabeltje word dus nogal moeilijk ,tenzij je zo'n midi gitaar hebt. Beste wat je kunt doen is gewoon een midikeyboard via midi aan je PC hangen en die gebruiken als midi controller in GP. Dan kun je je noten gewoon invoeren, alsmede je drumtracks enzo.
    HERRIE.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2008
    Locatie
    Maldegem & Brugge (België)
    Berichten
    222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nathanja
    met veel enhousiasme ben ik het programma guitar pro aan het ontdekken. Maarre, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gitaar aansluit? Op de een of andere manier moet ik dit kunnen doen, maar ik weet niet hoe. Iemand wel? Heb ik hier een speciaal iets voor nodig? Welke in- of uitgang heb ik nodig?
    Als je guitar pro hebt van waar ik denk dat je het gehaald hebt dan zou er moeten RSE installs bij zitten. Dit is een Realistic Sound Engine, en zorgt ervoor dat de gespeelde tabs echter klinken.

    Als je echt je gitaar wil aansleuiten denk ik dat je een kabeltje steekt van je versterker (record out, headphones of zoiets) naar je pc (aux in, microfoon).

    Rechtstreeks je gitaar op je pc weet ik niet of dat kan.

    Maar dan speel je gewoon gitaar door je boxen, Guitar Pro doet er niks mee... enige andere optie is idd een midi gitaar
    Laatst gewijzigd door Zamalan; 23 januari 2008 om 08:44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude over een ingeslikt plectrum Bekijk bericht
    ik vind het pas een rock and roll story als die in je kont was geschoten en we hier foto's van je endeldarm zagen ipv je maag
    Gear:
    ESP-LTD F-50 (Black)
    Vox amPlug Classic Rock
    Roland Cube 20x

  6. #6

    Standaard

    dank voor jullie commentaar. Er zit inderdaad een RSE functie op. Ik ga gewoon een beetje stoeien met het programma. Laat me eerst maar eens ontdekken wat het allemaal kan. gniffel. dank jullie!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zamalan
    Als je guitar pro hebt van waar ik denk dat je het gehaald hebt dan zou er moeten RSE installs bij zitten. Dit is een Realistic Sound Engine, en zorgt ervoor dat de gespeelde tabs echter klinken.

    Als je echt je gitaar wil aansleuiten denk ik dat je een kabeltje steekt van je versterker (record out, headphones of zoiets) naar je pc (aux in, microfoon).

    Rechtstreeks je gitaar op je pc weet ik niet of dat kan.

    Maar dan speel je gewoon gitaar door je boxen, Guitar Pro doet er niks mee... enige andere optie is idd een midi gitaar
    Jij hebt het over Guitar Pro 5.
    HERRIE.

  8. #8

    Music

    ja klopt. guitar pro 5.1. want?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    373

    Standaard

    Oude versies hebben geen RSE, dus misschien gaat niet voor iedereen dat verhaal op..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    en veel mensen ,waaronder ik , werken liever in Guitar Pro 4, juist vanwege de RSE. Ik ben helemaal gewend aan die midisounds uit GP , en die RSE vind ik nou niet denderend beter klinken...
    HERRIE.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top