Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    vraagje Beginnen met een rack?

    Hello

    Ik speel nu al een paar jaartjes vrolijk gitaar. En ben er serieus over na aan het denken om een rack te gaan opbouwen.

    Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.

    Groeten
    Half of the people in the world are below average

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syradodo
    Hello

    Ik speel nu al een paar jaartjes vrolijk gitaar. En ben er serieus over na aan het denken om een rack te gaan opbouwen.

    Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.

    Groeten
    Begin simpel
    Preamp + poweramp, en misschien een effectunit ertussen.

    Zoek veel tweede-hands, bespaart je een hoop geld.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Niet om je te ontmoedigen, maar waarom wil je precies een rack? Een top met cab is vele male eenvoudiger (en goedkoper )
    Voor mij, komt altijd een ander.

  4. #4

    Standaard

    Sorry Kaïn, maar in "moderne versterkers" wordt zeker zo fanatiek achter tone aangejaagd als in Rack. Een rack is ingewikkelder, maar een top + kast is echt niet eenvoudiger !

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdeBKB
    Sorry Kaïn, maar in "moderne versterkers" wordt zeker zo fanatiek achter tone aangejaagd als in Rack. Een rack is ingewikkelder, maar een top + kast is echt niet eenvoudiger !
    Ik begrijp je standpunt, maar ik doelde niet op dat het eenvoudiger is om goede tone uit een ""normale" head te krijgen. Ik doelde erop dat een rack, met aardlussen, midi programmering, verschillende aansluitmogelijkheden in beginsel technisch ingewikkelder is voor de gebruiker.
    Natuurlijk snap ik dat we allemaal even fanatiek achter de goede tone aanzitten
    Voor mij, komt altijd een ander.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.306

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syradodo
    Hello

    Ik speel nu al een paar jaartjes vrolijk gitaar. En ben er serieus over na aan het denken om een rack te gaan opbouwen.

    Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.

    Groeten
    Als je dat nog niet weet ben je denk ik nog niet toe aan een rack. Waarom begin je niet gewoon met een leuke combo of head? Als je na een paar jaar weet wat er allemaal te vinden en mogelijk is op versterkergebied zou je na kunnen gaan denken of een rack een duidelijk voordeel voor je oplevert.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Syradodo
    Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.
    Lees eens The Almighty Guitar Rack.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    ach, je begint gewoon met wat je nodig denkt te hebben. Als je een effectenbak nodig vindt, dan koop je een effectenbak. Als je een nieuwe eindversterker wilt, dan koop je een nieuwe eindversterker, etc. Op deze manier breid je steeds meer uit. Of je koopt op Marktplaats een rack die iemand al heeft volgestouwd en er vanaf wil. Luister in ieder geval naar wat jouw geluid moet zijn. Let erop dat je niet te veel in een rack gooit, want dan kun je het bijna niet meer tillen...
    ofzo
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

  9. #9

    Standaard

    begin met een goeie preamp + goeie poweramp en goeie cabinets natuurlijk.

    al de rest is versiering.

    zou niet zeggen dat een top goedkoper is.


    neem nu bv een Marshall rack : 350 voor een jmp1 + 500 voor een poweramp?

    zit toch in dezelfde prijsklasse als een top ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Precies! En naar mijn idee ben je ook nog wat flexibeler!

    Als je besluit, dat een JMP1 toch niet helemaal je ding is kun je gewoon een andere preamp kopen. Blijkt nou, dat je toch ook een andere eindbak wil, dan koop je die gewoon als je er geld voor hebt.

    Zelf heb ik bijvoorbeeld een Boss GT Pro en een Marshall 9100. En ik denk er wel eens over om er een JMP1 bij te zetten als preamp. Maar goed...vooralsnog niet nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top