Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard Eminence Governors wel/niet geschikt voor metal ??

    Ik heb, met het plan een mixed 4x12 cabinet te gaan bouwen, 2 eminence Governors aangeschaft. Het plan was om deze te mixen met G12-75 speakers, of indien de sound mij bevalt er 2 bij aan te schaffen. Ik heb ze om te testen/ in te spelen ze in mijn 2x12 cabinet gezet.
    Nu valt de sound mij tot nog toe ontzettend tegen. Totaal geen chuga-chuga bij de high-gain palmmute's en het hoog is erg schreeuwerig. Zelfs de Celestion Rocket 50's die ik heb gehad klonken vele malen beter. Ze zijn wel nadrukkelijker aanwezig (veel mids). Clean klinkt wel weer wat het beter, maar dat is niet waar ik ze voornamelijk wil inzetten. Ik weet dat ze enige tijd nodig hebben om in gespeeld te raken, maar na ca. 15 uur merk ik nog steeds geen verbetering. Ben ik te ongeduldig, of zijn ze hiervoor gewoonweg niet geschikt.
    Ik heb veel goeds over deze speakers gelezen, klank ala V30 zonder het ice-picking hoog. Maar dit lijkt er niet op.
    Zijn hier meerdere mensen die deze speakers gebruiken/gebruikt hebben voor high gain ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    het is denk ik een love or hate geval. heb ze zelf nooit ion het echt gehoord, maar afgaande op vergelijkende soundclips vind ik ze echt niks. Karton geluid.
    pokkel'n

  3. #3
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ik had ENGL cabs (een 4X12 en twee 2X12's) met V30's.

    Inderdaag.....scherp hoog. Die V30's klinken alleen goed als het hard kan.
    Heb ooit eens een A/B test gedaan met Maestro_NL met de govs.
    Deze vond ik veel beter klinken...gebalanceerder en niet de befaamde icepick in het hoog. Sinds die tijd al zes Govs gehad/gebruikt.
    Vind ze beter dan de V30's.....maar wellicht voor het zwaardere palmmuting gebeurden dat ze wat minder geschikt zijn.

    Maar ja....t'is ook de combi met kast, amp, gitaar, element, buffers....en jou vingers natuurlijk.

    Vinni

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    @ Vinni:

    Ik weet niet wat jij onder zware palmute's verstaat, ik heb het hier over Metallica-achtige muting.
    Klinken de palmute's bij jou wel ? Gebruik jij veel gain ? Heb jij ze in een 2 of 4x12 cabinet zitten.
    Het klinkt bij mij echt brak, heel rauw op een niet mooie manier. Met G12-75's in de zelfde kast klinkt het wel goed, alleen mis ik hier wat mid's. Ter vergelijking heb ik er even een 1960B cabinet met G12T-75 naast gezet en even omgeplugt en dat klinkt wel goed.
    Dus het komt echt uit de speakers en niet uit de rest van mijn apparatuur of mijn vingers.

  5. #5
    vinni
    Guest

    Standaard

    Ja....ik weet wel wat je bedoeld.

    Ik gebruik redelijk wat gain....maar heb low output pafs.
    Dat speelt natuurlijk wel mee.

    Maar heb nog een tijdje V30's gebruikt met mn huidige gitaar en amp.
    Het geluid van de palmmutes was toen zeker heftiger.

    4X12 of 2X12.....er zijn 2X12's die beter klinken dan de meeste 4X12's.
    De 2X12 OS Bogner heeft een erg goed geluid.....en daar zitten V30's in.
    De ENGL 2X12's die ik zelf had klonken ook erg goed.

    Vinni

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Merk je na verloop van tijd nog dat de sound verandert als ze meer ingespeeld raken ? Ik las dat ze vrij lang nodig hebben om meer "smooth" te gaan klinken.
    Als het nl. zo blijft dan kunnen ze van mij marktplaats op. (SPAM ).

  7. #7
    vinni
    Guest

    Standaard

    ach.....eigenlijk weet ik niet meer zo goed hoe ze nieuw klonken.

    Waarom....koop je gewoon niet wat 2e hands v30's?

    Gewoon zelf vergelijken......da's altijd het beste.
    Wat niet bevalt verkoop je weer....kost je dan ook nix extra.

    Vinni

  8. #8

    Standaard

    kan ook aan de cab liggen misschien ?
    of ze passen gewoon niet bij je versterker.

    ga eens wat cabs met V30's testen misschien, die dingen zitten zowat overal in, en da's niet zonder reden, ze zijn ook gewoon goed.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Ik heb vanavond de speakers nog een kans gegeven gedurende de oefenavond en het lijkt zich wat te verbeteren. Ik heb wat aan mijn instellingen getweakt en dat heeft geleid tot een "speelbare" sound. Aan het eind van de avond had ik het idee dat met name het laag beter begon te klinken. Ik wil het toch nog wat langer proberen. De 4x12 wil ik zowieso gaan bouwen, misschien dat deze speakers zich hier ook beter in gedragen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Ik had mijn bevindingen ook naar Eminence gemaild en kreeg hier gisteren het volgende antwoord op. Misschien interessant voor diegenen die wat meer info over de Governors willen hebben.

    Hi Robin,

    I think time should heal a lot of this. Whether or not it's the right speaker for your style of music is subjective. Some people like the Governor for high gain, some don't. It's really a rock tone with a classic British tone and it breaks up really quick. Your comments really show how subjective all of this is. I'm certainly not telling you that you're not hearing what you hear, but most people typically say the Governor has a little more low end and a smoother top end than a Vintage 30. The most frequent comment I hear from players is, "Wow! I can stand in front of it and play."

    If it still doesn't sound right, maybe you should consider Swamp Thang, Cannabis Rex or the Tonker. All three are well-defined in the low end and have slower break-up and less top end. Swamp Thang is very thick and chunky with a lot of low end and very slow break-up. It handles pedals and distortion very well. Cannabis Rex is very warm, full and clean with a subdued top end and a nice "woody" characteristic. The Tonker is clean, warm and smooth with a fat, round tone and a nice presence on the top end.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top