Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard zeldzame Egmond tornado bass

    mijn nieuwe aanwinst. Toch wee reen een egmond. Eg lekker spelende goed klinkende egmond bas. Dit is ee nerg bijzonder alleen voor een kleine periode in 1970 gemaakt. Staat wel in de folder van 1970 op pagina 13 (moet mijn scanner nog aansluiten) maar is snel uit productie genomen wegens tegenvallende verkoopcijfers.

    Wel erg vernieuwend die open gewerkte kop, heeft floyd rose dat niet nog maar een aantal jaten gelden ook gedaan. Afin ik ben hier erg blij mee.






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Locatie
    zonnige zuiden van Nederland
    Berichten
    431

    Thumbs up

    mooi hoor!!!
    www.justuz.nl

    let's play bass

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Leuke aparte bas, maar jammer dat die brug niet op de middellijn van de bas zit (of is het de hals die afwijkt?). Is die G snaar wel bespeelbaar zo, of glijdt hij snel van de toets af?
    Beauty is in the eye of the beholder & Ignorance is bliss: welkom op de internetfora
    www.toegoenoise.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    is wel te bespelen zo, blijft een egmond he, heb je er er eindelijk eentje gevonden met een rechte hals en goed werken blijkt die brug net neit goed te staan. en tsja ik gebruik deze bas denk ik toch nauwelijk is meer voor de collectie.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Hangt daar een 8-snarige bas? Zoja: interessant!!!
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    yep een 8string asama bas. jaren 70/80 met doorlopende hals ik vermoed japans. I kza ldaareens foto's van maken en een apart topic maken.

  7. #7

    Standaard Egmond gitaren

    Weet iemand nog hoe Egmond-gitaren zijn ontstaan? Waarschijnlijk niet.

    In de tweede wereld-oorlog zat een timmerman ondergedoken. Omdat hij zich erg verveelde ging hij gitaren bouwen, hoewel hij er geen verstand van had. De eerste edities Egmond-gitaren zijn dan ook nogal slecht. Na de oorlog is hij er mee doorgegaan en zullen de gitaren wel beter zijn geworden..
    Ik heb een Egmond-gitaar gehad en als je je vingers langs de hals liet glijden van het een naar het andere akkoord, haalde je gelijk je vingers open; de frets waren niet goed afgevijld en staken uit aan de zijkanten van de hals.
    Het zal later wel beter zijn geworden, maar echt goede gitaren zijn het nooit geworden.
    Ik verbaas me dan ook over de prijzen die voor oude Egmonds worden gevraagd. Maar als je het voor over hebt om een gitaar met een "oorlogs-verleden" te kopen, moet je je vooral niet door mij laten weerhouden.


    OldGuitar

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik vind de prijzen ook erg belachelijk hoog. Tsja er zij nveel verzamelaars voor de grootste gitaarfabriek die ooit in nederland gestaan heeft. Is zelfs op het laast over gekocht door martin. En hebben ze er nog budgetmodellen/sub merken van martin gemaakt.

    Feit is dat egmond nooit als sterkste punt de kwaliteit van hun gitaren heeftgehad wel hebbe nze vaak inovatieve ideeen, constructie wijze en met name elektronica in hun modellen gehad. Met wisseld sucses. Zo heeft egmond zelfs een orgelgitaar ontwikkeld.

    Verzamel zelf eignelijk gitaren uit de een na grootste gitaarfabriek van nederland namelijk Venlonia/Famos. Heb echter nog steeds een zwak voor andere verloren gegaadne nederlandse merken.

    Heb eigenlijk mezelf beloofd nog alleen venlonia/famos te verzamelen nadat ik mijn egmond, AMKA en Lewa gitaren allemaal verkocht had. Maar kom ik een mooie elektrische egmond tegen voor een erg mooie prijs neem ik hem toch weer mee.

  9. #9

    Standaard Famos

    Sorry dat ik zo negatief klink, maar Famos was volgens mij ook niet zo'n best merk.
    Tot hun geluk werden ze nogal eens verward met Framus, een duits merk, dat wel behoorlijke gitaren bouwde.

    OldGuitar

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    Maak je niet druk. Ik weet echt wel dat het "bagger" gitaren zijn. Daar gaat het mij ook helemaal niet om van de 35 ofzo famos/venlonia's die ik heb is er maar eentje ofzo waar ik eens een keertje op speel en dat is een semie-akoestische basgitaar. Die is bespeelbaar te noemen maar net als vele egmonds is de hals niet meer helemaal recht. De zoon van de oprichter van venlonia komt overmorgen opbezoek, gezellig wat praten etc. Vind het gewoon leuk om gitaren verzamelen van een merk dat bij mij uit de buurt kwam.

    Verzamelde eerst gitare nvan nederlands bodem had een zolder vol egmonds, een stuk of 8 a 9 AMKA instrumenten en twee of drie LEWA's Elektrische egmonds heb ik nog steeds een zwak voor heb nu drie egmond basgitaren Is meer voor het leuke.

    Heb gewoon in het algemeen een zwak voor vage, obscure, oude budget merken. Vind ik persoonlijk intressanter dan de standaard merken. En is ook nog beter te betalen.

    Noem mijzelf echt geen expert ofzo maar heb me ook wel verdiept in de geschiedenis van egmond en venlonia/famos etc.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top