Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: hiwatt g100 112

  1. #1

    Standaard hiwatt g100 112

    ok om maar met de deur in huis te vallen , ik speel nog niet zo super lang gitaar maar ik zit al op les en het schiet al redelijk op , ik ben nu van plan te sparen voor een nieuwe gitaar en dus ook een versterker , de versterker van hiwatt sprak me aan omdat hij goed koop is en hij heeft een hoog vermogen (100wat met 12 inch speakers) zodat ik mocht het ooit zo ver komen ik in bands / studios en misschien kleine optredens genoeg watt heb
    ik gebruik nu de volgende effect pedalen :

    mxr 104 distortion +
    big muff
    boss tuner

    mijn muzieksmaak is indie rock / alternetive rock (arctic monkeys , moke)
    en ik vroeg me af of deze hiwatt daar geschikt voor is (ik zit eraan te denken om ook te gaan sparen voor een fender telecaster '62 uit japan) ik ga hem natuurlijk uitproberen voor ik hem koop enzo maar toch is er iets raars , op internet lees ik overal recensies de een vind hem geweldig en de ander beweert dat er op hoger volume geluidskwaliteit vanaf gaat

    dus misschien heeft iemand er ervaring mee of tips of wat dan ook

    bvd

  2. #2

    Standaard

    Ik zou me niet blind staren op vermogen. 100 Watt is echt veel meer dan je nodig zult hebben (of je bent van plan in zalen te gaan spelen, maar daar hebben ze toch een PA).
    Zelf heb ik een 40 Watt versterker, wat voor repetitie (veel) meer dan genoeg is. Voor recording wil je juist veel minder. De meeste gitaarversterkers klinken het beste als ze ver open staan, en 100 Watt ver open is te hard om lekker op te nemen (daarom zie je steeds meer high-end 5 Watt versterkertjes).

    Hoe raar en tegenstrijdig dit misschien ook klinkt. 100 Watt klinkt maar 2 keer zo hard als 10 Watt.

    Bedenk ook dat alle bands en invloeden die je beschrijft buizen versterkers hebben (wat niet wilt zeggen dat jij die ook moet hebben).

    Het enige zinvolle advies dat ik kan geven is:
    Ga naar een winkel waar ze zoveel mogelijk versterkers hebben staan in jouw prijsrange en probeer ze gewoon allemaal uit. Vermijd alles met een speaker die kleiner is dan 10".

    Als je trouwens ipv die '62 Tele zou gaan voor een lite Ash Tele (260 euro goedkoper bij Feedback), en het verschil in je versterker zou stoppen, denk ik dat dat uiteindelijk een betere set oplevert.
    Zelf houd ik meestal de richt lijn aan dat binnen je main set de gitaar en versterker ongeveer in dezelfde prijsrange moeten zitten (anders doe je één van de twee te kort).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy1991
    ok om maar met de deur in huis te vallen , ik speel nog niet zo super lang gitaar maar ik zit al op les en het schiet al redelijk op , ik ben nu van plan te sparen voor een nieuwe gitaar en dus ook een versterker , de versterker van hiwatt sprak me aan omdat hij goed koop is en hij heeft een hoog vermogen (100wat met 12 inch speakers) zodat ik mocht het ooit zo ver komen ik in bands / studios en misschien kleine optredens genoeg watt heb
    ik gebruik nu de volgende effect pedalen :

    mxr 104 distortion +
    big muff
    boss tuner

    mijn muzieksmaak is indie rock / alternetive rock (arctic monkeys , moke)
    en ik vroeg me af of deze hiwatt daar geschikt voor is (ik zit eraan te denken om ook te gaan sparen voor een fender telecaster '62 uit japan) ik ga hem natuurlijk uitproberen voor ik hem koop enzo maar toch is er iets raars , op internet lees ik overal recensies de een vind hem geweldig en de ander beweert dat er op hoger volume geluidskwaliteit vanaf gaat

    dus misschien heeft iemand er ervaring mee of tips of wat dan ook

    bvd
    dat zijn IMO de meest domme redenen om een amp te kopen. je moet een amp kopen omdat hij goed klinkt, niet omdat hij goedkoop is of hard gaat.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4

    Standaard

    bedankt voor de reacties

    zoals ik al zei , zijn dat redenen voor mij om die amp uit te proberen sinds ik zeker geen geld teveel heb natuurlijk probeer ik hem eerst uit en kijk of die goed klinkt dat zei ik zelf al ik vroeg om mensen met tips en/of ervaring en niet om loze achterlijke reacties zoals die van jou

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy1991
    bedankt voor de reacties

    zoals ik al zei , zijn dat redenen voor mij om die amp uit te proberen sinds ik zeker geen geld teveel heb natuurlijk probeer ik hem eerst uit en kijk of die goed klinkt dat zei ik zelf al ik vroeg om mensen met tips en/of ervaring en niet om loze achterlijke reacties zoals die van jou
    Nou nou, je bent hier net nieuw, dus het lijkt me niet dat jij in een positie bent om meteen al zo'n grote bek te hebben. Er is niks achterlijks aan de reactie van Squier4Ever. Hij geeft je toch een goede tip? Dus waarom dan meteen zo grof en beledigend reageren? Of heb je ook last van krullen in je haar ofzo? :P
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  6. #6

    Standaard

    nee nah sorry dan squier , maar ik vond het gewoon een beetje vervelend dat je me vertelde dat ik dom was omdat ik de amp alleen zou willen om het vermogen en dat prijs terwijl ik er al neer had gezet dat ik hem natuurlijk eerst ga testen maar dit was een van de amps die bij me opviel om die redenen en daarom vroeg ik me af of iemand er ervaring mee had of er tips voor had en niet om reacties zoals die van squier4ever die me meteen komt vertellen dat het dom is om een amp om die redenen te kopen en dat ik er een moet kopen om het geluid , ja natuurlijk daarom zet ik er ook neer of iemand weet of die geschikt is voor het geluid dat ik wil en dat ik hem eerst uittest , dan kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts hij heeft en ik maar zulke antwoorden irriteren me erg mjah ik reageerde misschien wat overdreven sorry daarvoor

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik kan me niet herinneren je ergens expliciet dom genoemd te hebben, ik noemde alleen je motieven om die hiwatt te kopen dom en dat ben ik nog steeds van mening.
    Als je trouwens wat meer punten in plaats van komma's zou gebruiken zou het de leesbaarheid van je post ook positief beïnvloeden....
    Laatst gewijzigd door Squier4ever; 18 januari 2008 om 17:22
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  8. #8

    Standaard

    ik heb je net uitgelegd 2x zelfs dat ik die amp pas ga kopen nadat ik hem heb getest oftewel nadat ik heb gekeken of het geluid me wel bevalt de reden waarom mijn oog hierop is gevallen is vanwege het vermogen en de voor dat vermogen lage prijs omdat ik niet zo super veel geld te besteden heb , als jij dat dom vind prima maar dat hoef je toch niet zomaar hier neer te zetten het enige wat ik wil zijn tips en gebruikerservaring en denk dat ik zelf nog niet doorhad dat ik een versterker moet kopen om het geluid en niet alleen om het vermogen? ik zou het fijn vinden als jij hier gewoon niet meer post als je zo graag wilt doorzeuren dan pm je me maar en post hier alleen als je wat over deze amp te melden hebt of misschien suggesties en tips over een vox ofzo rond dezelfde prijsklasse

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik zeur er helemaal niet over door en als het je niet bevalt ga je zelf maar fijn ergens anders posten.

    voor 300 euro (kost die toch ongeveer) heb je echt heel wat betere versterkers als die Hiwatt volgens mij. kijk eens naar de vox ad 50 vt, die gaat al hard genoeg om flink mee op te treden.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  10. #10

    Standaard

    kijk daar kan ik wat mee bedankt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top