Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    19 november 2005
    Locatie
    Stein (L)
    Berichten
    53

    Smile

    Als je écht belang hecht aan het wegwerken van deze schade moet je er snel bij zijn.....voordat er vuil in de gebarsten lak terecht komt. Het is dan alleen zaak om erachter te komen welke lak door de fabrikant is gebruikt voor het bovenblad. Een beetje van dezelfde lak is voldoende om de barst op te vullen, daarna héél licht schuren/vlakken en vervolgens polijsten.....zie je er geen barst meer van!
    In wine there is wisdom, in beer there is freedom, in water there is bacteria. (B.Franklin)

  2. #12

    Standaard

    Troost: krasje van niks. Is in een paar minuten perfect weg te werken met een drupje cyanoacrylaat. Even afschrapen, schuren, poetsen en klaar is Kees. Zie je er helemaal niks meer van.

    Ik sta er wel van te kijken dat dit gebeuren kon. Dat een nylon snaar zo dichtbij de brug een deuk slaat in de lak - ik snap daar helemaal niks van.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Smile

    Origineel gepost door Picker: Ik sta er wel van te kijken dat dit gebeuren kon. Dat een nylon snaar zo dichtbij de brug een deuk slaat in de lak - ik snap daar helemaal niks van.
    Dat is dan twee zielen één gedachte, ik was ook stomverbaasd.

    Geniet van het lekkere weer daar Picker!

    Groet, Hans
    Een dikke streep is ook een lijn.

  4. #14

    Standaard

    Staat toch een aardige spanning op die snaren. Zweepslag is precies het goede woord, als zo'n ding springt. Heb precies zo'n buts in mijn Bernabé

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Staat toch een aardige spanning op die snaren. Zweepslag is precies het goede woord, als zo'n ding springt. Heb precies zo'n buts in mijn Bernabé
    Ik heb ook precies hetzelfde op de mijne. Vandaar dat ik sindsdien altijd een stuk vilt tegen de brug leg wanneer ik snaren vervang...
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Doen jullie geen knoopjes aan het uiteinde van de nylon snaren? Doe ik altijd wel (die ene keer in de 5 jaar dat ik mijn spaanse kreng van nieuwe kattedarmen voorzie), de hoge E zelfs twee knoopjes, kan dit niet meer gebeuren.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Locatie
    oudkarspel
    Berichten
    140

    Standaard gevaarlijk klusje, snaren vervangen..

    Alleen al bij het halen van mijn nieuwe snaren kreeg ik een VW bus in mijn achterbak,
    gelukkig stond mijn gitaar veilig thuis en betaald de verzekering van de bus de schade aan de auto.
    (mijn volgende setje bestel ik online, wel zo veilig.)
    Wel toppy snaren "Savarez"
    Zou de kwalitiet ook nog helpen met het oog op de breekbaarheid??

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Knoopjes zijn niet mijn sterktste kant, ik ben daar zelfs een beetje fobisch voor, man zijnde. Hooguit een knoop in mijn zakdoek, naar mijn favoriete TV programma.

    Het probleem is dat de snaar glad is, dus misschien is het een idee om de snaar met een beetje schuurpapier op te ruwen?

    Wellicht off-topic, maar waarom hebben de meeste nylonsnarige gitaren een 'slotted head' en waarom worden de snaren niet gewoon net als bij een staalsnarige gitaar d.m.v. brugpennen bevestigd? Heeft dat een technische of een nostalgische, dan wel cosmetische grondslag?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Het probleem is dat de snaar glad is, dus misschien is het een idee om de snaar met een beetje schuurpapier op te ruwen?
    Je hoeft de snaar echt niet te bewerken met schuurpapier hoor. Een extra lus is voldoende. En in het geval van Hans is de snaar gebroken, en niet losgeschoten.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    ideetje

    Misschien nog een nuttige tip: ik was altijd mijn handen grondig voordat ik snaren ga vervangen zodat er zo min mogelijk vet aan m`n vingers zit. Vooral de nylon snaren in combinatie met vette vingers zijn lastig te doen.

    Groet, Hans
    Een dikke streep is ook een lijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top