Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard Hoge E knalt door de lak.........

    Zit net een vers setje snaren op m`n nieuwe klassieke gitaar te zetten op de zelfde manier als altijd. De eerste 5 snaren no problemo en toen kwam de hoge E.............
    Bij het op stemming brengen is hij bij de brug geklapt en als een zweep door de lak heen geknald.





    Ik zit hier te balen als een stekker en zit me af te vragen of het gewoon domme pech is, een materiaalfout of dat ik wellicht zelf iets fout heb gedaan.
    Wat denken jullie, de beschadiging laten vullen met het een of ander of het maar gewoon zo laten en er aan wennen?

    Groet, Hans
    Een dikke streep is ook een lijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    In een tijd waarin mensen éxtra betalen voor een ge-reliced instrument zou ik het zo laten

    Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik vind een instrument waaraan je kan zien dat er op gespeeld is mooier dan een gloednieuwe glimmende. Moet je alleen nog wel even doorgaan met krassen maken.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Locatie
    Landen
    Berichten
    663

    Standaard

    Jaaaa, balen zeg.
    Dat is pech. Dat kan ook mooi opgevuld worden, maar... wat doe je dan bij een volgende kras? Opnieuw vullen?
    Ik zou het er zo bij laten.
    The first cut is the deepest....
    Yamaha G90-1 1976, Albert+Muller S3 1999, F Hashimoto W350 1976, F Hashimoto W315, F Hashimoto T520, F Hashimoto G216, Suzuki Three S W5025 1977, Furch JV-61 1996, Harmony Sovereign 1203 1962, Yamaha APX 8A 1991, Marshall as50r, Seagull 6+ CW, LR Baggs M1, LR Baggs Paracoustic DI, Fishman RE, EB 6166, Traynor AM standard

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2007
    Locatie
    Purmerend
    Berichten
    346

    Standaard

    Ja, ehm... dit is geen schade/slijtage door het bespelen van het instrument, maar door het vervangen van een snaar... dat is niet stoer, dat is vuk++

    Ik zou het laten repareren.

    Het ziet er trouwens wel zo uit dat ik blij zou zijn dat het niet in mijn oog was gekomen. Of in mijn andere oog.

    Er is een praatgroep voor dit soort gevallen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Dat heb ik ook bij mijn gitaar. Ik zie het als een ontgroeningsmerk, want ik denk dat iedereen er zo achter moet komen dat een hoge e een extra winding om zichzelf op de brug wel kan gebruiken.
    Vooral de 'composiet' snaren. Die zijn dunner en daarom trekt de hoge e zichzelf minder makkelijk strak op de brug.
    Laatst gewijzigd door Pais; 16 januari 2008 om 21:59
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Tja...ik ben best zuinig op mijn instrumenten, maar dit soort dingen is niet te voorkomen hoor. Na een tijdje zie je het niet meer.
    Ik heb mijn Hopf in 1980 zelfs 500 gulden goedkoper gekregen vanwege zo'n beschadiging.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Hehe, ik stik van dit soort kleine scheurtjes, barstjes en weet ik het allemaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Hehe, ik stik van dit soort kleine scheurtjes, barstjes en weet ik het allemaal.
    Jij, of je gitaar?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Music

    Origineel gepost door Pais: Dat heb ik ook bij mijn gitaar. Ik zie het als een ontgroeningsmerk, want ik denk dat iedereen er zo achter moet komen dat een hoge e een extra winding om zichzelf op de brug wel kan gebruiken.
    Als je te weinig windingen maakt dan glijdt de snaar er als het ware uit en dat gaat volgens mij met minder geweld gepaard. In dit geval knapte hij gewoon. Op een van de foto`s is ook duidelijk te zien dat het einde van de snaar vervormd is.

    Groet, Hans
    Een dikke streep is ook een lijn.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=--
    Als je te weinig windingen maakt dan glijdt de snaar er als het ware uit en dat gaat volgens mij met minder geweld gepaard. In dit geval knapte hij gewoon. Op een van de foto`s is ook duidelijk te zien dat het einde van de snaar vervormd is.

    Groet, Hans

    oooh oke duidleijk. Vreemd dat hij daar zomaar gebroken is.
    De impact van het losschieten is even groot geweest; ik heb presies zo'n groeve in het bovenblad (twee zelfs, 1 ervan heeft de vorige eigenaar op zn geweten)
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top