Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11

    Standaard

    waarschijnlijk zit ik er meters naast... maar als je nu 'unwound' strings probeert? dan kan de hars er toch al niet 'tussen' gaan zitten?


    Robin

  2. #12

    Standaard

    Dan vergis ik me op dat gebied, maar pizzicatos sla je toch ook aan op een andere plek dan waar je strijkt? Of niet? Daar doelde ik op. Van dat vet zal dan wel niet kloppen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LP_CL
    Wat een zever. Ik speel al 15 jaar viool, waarvan 5 jaar professioneel (kan er niet van leven, maar verdien er toch centjes mee) en ik vermoed dat je om het hars tegen te werken al eerst je vingers in frietvet zou mogen steken om resultaat te merken.
    De toets van een viool stopt gewoon omdat hogerop het niet meer mogelijk is om te spelen omdat:
    - de noten te dicht bij elkaar liggen
    - de toon niet meer mooi is eens men op het eind van de toets gekomen is, omdat het trillend gedeelte van de snaar te kort geworden is. Je krijgt een iel gekrijs dus.
    - omdat de hars inderdaad alles behalve aangenaam is om aan je vingers te hebben.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald
    Dan vergis ik me op dat gebied, maar pizzicatos sla je toch ook aan op een andere plek dan waar je strijkt? Of niet? Daar doelde ik op. Van dat vet zal dan wel niet kloppen.
    ah, pizzicato's... Tjah, hangt wat af van persoon tot persoon, maar meestal gebeurt dit NET buiten de strijkzone, idd. Hangt ook af van waar je het meeste strijkt. Dichter bij de kam geeft je een sterkere, luidere en scherpere toon (net zoals de brugpickup bij een gitaar), en meer naar de toets eerder een zachte wollige warme toon. Dus om wat variatie in je klank te leggen, verplaats je wel eens je strijkzone. Hetzelfde met pizzicato's. Hoe verder naar de kam toe je plukt, hoe scherper de toon, hoe verder op de toets, hoe zwoeler. Maar NORMAAL gezien pluk je idd niet echt in het gebied waar je strijkt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meneerrobin
    waarschijnlijk zit ik er meters naast... maar als je nu 'unwound' strings probeert? dan kan de hars er toch al niet 'tussen' gaan zitten?


    Robin
    ja, dat ka je misschien eens proberen. Maar dan nog blijft het een karwei om je snaar schoon te maken. Die hars is echt een plakboeltje hoor.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Het maakt al niet meer uit. Ik heb de 4 hoogste snaren van mijn Jackson afgehaald, de A-snaar een plekje opgeschoven en omhooggestemd naar E (en dat voor een .038!). Dus normaal gitaarspelen lukt zo niet meer; spelen met de strijkstok gaat des te makkelijker. Nu ik de humbucker helemaal omhooggeschroefd heb, klinkt het ook vergelijkbaar met de Les Paul.

    Met andere woorden: voorlopig heb ik een gitaar die ik alleen maar voor strijken gebruik

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Zijn er bij jou YouTube filmpjes bekend waar ze dit laten zien?
    Ik heb er nooit bij nagedacht dat dat mogelijk is. Ben benieuwd wat je ermee kunt.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2005
    Berichten
    1.513

    Standaard

    GA GEWOON GITAARSPELEN, OF KOOP EEN VIOOL!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vice President Fender Musical Instruments Corp.
    So, we bought Jackson, guitars that can say F*%K instead of darn-it.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Zijn er bij jou YouTube filmpjes bekend waar ze dit laten zien?
    Ik heb er nooit bij nagedacht dat dat mogelijk is. Ben benieuwd wat je ermee kunt.
    Ehm, Radiohead - Pyramid Song (Amsterdam, 5 mei 2006). Het voorprogramma van Tom McRae en Lux gebruikte er een op akoestische gitaar, klonk ook erg mooi.

    Verder maakt natuurlijk het meeste werk van Sigur Ros er gebruik van.

    Het schoonmaken van de snaren gaat trouwens best makkelijk met een T-shirt en wat speeksel.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.955

    Standaard

    Hars kun je verwijderen met spiritus. Niet op de lak laten komen.
    .........

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Zijn er bij jou YouTube filmpjes bekend waar ze dit laten zien?
    Ik heb er nooit bij nagedacht dat dat mogelijk is. Ben benieuwd wat je ermee kunt.
    Jimmy Page!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top