Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard G-Major + Intellifex = Betaalbaar alternatief voor over-the-top G-force/MPX-1 combo?

    in de lijn van TGP-threads als 'talk me out of getting a... ', een klein draadje van/voor mij:

    kort en krachtig:

    heb ik voor een fijne (stereo) reverb + delay (+ evt. chorus + pitch shift) genoeg aan een Intellifex?

    Deze is vooral bedoeld om mijn piezo-signaal wat 'warmer' te maken ; post-amp: dus naar stereo fullrange speakers (reverb), maar ook om een goede rack-delay + reverb te hebben..; dus ook in de fx-loop van m'n versterkers (delay)

    -totdat ik de aanschaf van een G-Force of MPX-1 kan rechtvaardigen-

    Het verblijf in Zweden heeft me niet volledig uitgekleed, maar ik zou het prettig vinden om mijn gear-honger enigszins te stillen... en tegelijkertijd weer wat nieuwe 'geluiden' te leren..


    ------------------

    lang en minder krachtig

    welke rackprocessor zouden jullie combineren met een Mod Pro + G-force of eventueel Mod Pro + MPX-1 ?
    en welke rackprocessoren zouden jullie combineren met een Mod Pro ?

    ik was van plan een girly rack (4he) te maken met:

    - mod pro (tremolo/univibe/phase/tri-chorus): pre-gain Studiotone/Marshall Valvestate
    - G-force ('whammy'/filters/delays): post-gain/fx-loop Studiotone/Valvestate
    - Lexicon (MPX-1/-550 of MX-300) (reverb + chorus voor piezo's): post-amp/ PA of 2x (actieve?) speakers
    - rackinterface met mono-line mixer (seriële fx-loop) en stereo-line mixer (PA/Fullrange systeem/Studio-monitors)

    De 1e vraag staat hierboven; Intellifex als post-amp dedicated delay/reverb apparaat, voor piezo's en overall sound

    En de 2e vraag is hamvraag:de gewetensvraag, 'wat heb ik nodig vs. 'heb ik het geld ervoor over'..?

    Een combinatie Mod Pro/GForce/Intellifex is goedkoper dan de MP/GF/MPX-combinatie en ik denk er net zo tevreden mee te zijn..

    Sterker nog, een Mod Pro/GMajor/Intellifex combo zou volgens mij ook al voldoende zijn..
    Mod Pro/Gmajor/Budget Lexicon (MPX-550/MX-300) is een 3e optie
    En ik wil ook een Mod Pro/GMajor/Half-rack Lexicon + Boss SE-70 niet uitvlakken (hoewel ik voor het geld van die laatste 2 ook een nieuwere Lexicon kan kopen)


    (post-gain/fx-loop/post-amp; via rec.out of microfoon naar 2 studiomonitors of (PA-)speakers/monitoren)
    De G-Force heeft geweldige delays en filters die ik heerlijk vind klinken, een tuner, een whammy, 'sus4-landscapes', bruikbare bass-simulator (-1 of -2 oct. shift) en het Billboard...
    Alternatief ?
    De G-Major vind ik qua sound wel 'ok', maar die knoppen en betrouwbaarheid.... ?
    De relais-uitgang vind ik dan wel weer een dik pluspunt en de prijs is erg interessant..! (maar is ook met een Nobels MS-4 o.i.d op te lossen, of mijn Musicom EFX mkII)
    De MPX-G2 is me te duur (budget wil ik rond de 500 leggen) in de meeste gevallen..de 'goede deals' daargelaten..
    Intellifex; zou kunnen, qua delays + chorus + pitch.. Filters zou ik door een goedkoper auto-wah pedaal kunnen opvangen/Tuner door een losse TU-12 te gebruiken


    Post-amp delay/piezo-reverb (2 PA-speakers/Studiomonitors/etc)
    De MPX-1 is 2ehands rond de 300 te krijgen, maar voor de helft van dat geld heb ik dus 'n andere Lexicon processor (die ik ook goed vind klinken), of een Intellifex...
    Alternatief (in deze volgorde; prijs/kwaliteit IMHO)
    G-major
    Intellifex
    MPX-1
    MX300/400
    MPX-550
    D-Two

    Wie helpt?
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 15 januari 2008 om 22:45 Reden: beknoptere vraagstelling..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    -kleine bump voor het slapen gaan of verder werken aan 't Zweedse essay-
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #3

    Smile

    Hoi,

    Ik heb je topic even doorgelezen en op het moment dat ik weer naar het volgende topic ging dacht ik "ik zal toch even reageren".
    Ik heb zelf in het verleden al van alles gehad kwa fx apparatuur. Ze waren allemaal fantastisch kwa mogelijkheden, zeker de g-force was wat ik wou. ik kon er alles mee. het enige probleem wat er was was het geluid wat verziekt werd. Tegenwoordig gebruik ik de intellifex voor chorus en delay en ik ben er super blij mee.
    Toen ik de Intellifex had heb ik m ook weer weggedaan en nog wat rondgekeken voor iets anders maar ben nu toch weer terug bij een intellifex. Daarnaast heb ik nog een replifex gekocht waar ik ook heel happy mee ben. Ik twijfel nog steeds heel erg welke van de 2 ik ga houden.

    Heel veel succes!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Heej Nocki, bedankt voor je aandacht en hulp

    Ja, het blijft een welles-nietes verhaal natuurlijk, maar ik vind de post-amp reverb/delay opties van Larry Carlton gewoon erg fijn, dus die Lexicon (op dit moment denk ik aan een MX-300; daar deze een 2-in-1 processor is, dus heb ik een delay links/rechts voor m'n electrische signaal en 'n reverb voor m'n piezo's) denk ik eigenlijk wel voor 80/90% zeker te willen nemen..
    het voordeel van die opstelling post-amp, is dat ik niet aan het oorspronkelijke geluid van m'n versterker(s) kom..

    Die andere processor is een getouw-trek..
    Met de delay van de Lexicon (of zelfs een Intellifex, maar die Lexicon's klinken zo gaaf, qua reverbs alleen al) kom ik al een heel eind en een Intellifex/Lexicon combo zou ook de basis eruit hebben....
    .... maar een rackje zou wel weer toegang geven tot een whammy, micro pitch shift en filters...
    dit zijn 3 effecten die ik graag (weer) zou willen, maar een losse whammy, kleine pitch shifter (Boss SE-70?) en filter (.. ?) zijn haast even duur als een G-major..
    dus dan denk ik, waarom niet gewoon een G-major in een line-mixer (100% effect + bijna-100% mix) proppen voor post-gain werk als whammy, pitch en autowah/filter... ?

    maar als ik dan iets raars doe, dan wil ik eigenlijk wel een mooi compromis; want diep van binnen ben ik iemand die geniet van gitaar->pedalboard->amp attitude...

    ..... maar ik smul van een 300ms/600ms stereo delay met een spaarzame whammy en filtering...

    op dit moment overweeg ik een Intellifx/Lexicon MX-300 combinatie (of MPX-1 voor een goede prijs) bovenop mijn Mod pro...
    Intellifex voor (stereo) delays en Lexicon voor reverb..
    Geld dat ik uitspaar t.o.v een G-force zou ik in een filterpedaal + octave fuzz + tuner kunnen stoppen..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    Hoi,

    Ik heb je topic even doorgelezen en op het moment dat ik weer naar het volgende topic ging dacht ik "ik zal toch even reageren".
    Ik heb zelf in het verleden al van alles gehad kwa fx apparatuur. Ze waren allemaal fantastisch kwa mogelijkheden, zeker de g-force was wat ik wou. ik kon er alles mee. het enige probleem wat er was was het geluid wat verziekt werd. Tegenwoordig gebruik ik de intellifex voor chorus en delay en ik ben er super blij mee.
    Toen ik de Intellifex had heb ik m ook weer weggedaan en nog wat rondgekeken voor iets anders maar ben nu toch weer terug bij een intellifex. Daarnaast heb ik nog een replifex gekocht waar ik ook heel happy mee ben. Ik twijfel nog steeds heel erg welke van de 2 ik ga houden.

    Heel veel succes!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #5

    Standaard

    Tis altijd erg moeilijk. Ik heb altijd van alles gewild en gehad.

    Afgelopen zondag avond geoefend met mn mark IV en gewoon mn Intellifex en eigenlijk super blij met de sounds. ok ik mis wat fx maar tijdens het spelen is er gewoon erg veel rust gebruik ik niets meer de de chorus en de delay...

    Ik kan wel begrijpen dat je meer wilt maar ik ben zelf zo blij dat ik nu gewoon het geluid wat ik droog zou hebben ook met fx heb en geen tonesuck meer heb! ik ben echt super happy!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  6. #6

    Standaard

    Er is ook een opvolger van de Intellifex: de Expression. Heb hem zelf niet gehoord, maar op papier is hij nog beter. Daarnaast bevat hij ook de flanger, tremelo, phaser die je in de Intellifex moet missen (de Replifex heeft die dan weer wel, maar die kan minder heftig chorussen, pitch shiften en reverben geloof ik).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top