Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard Floyd Rose .. of niet?

    Hm mensen het is weer tijd voor het meest uitgekauwde onderwerp van gitaar-diversen. Nou allemaal rustig ik heb de zoekfunctie gebruikt..

    Ik ga dus binnekort een nieuwe gitaar kopen, ik hou vooral van Ibanezjes (rg enzo).. Nou is een groot deel daarvan uitgerust met Double-Locking trems.. en ik weet niet helemaal of dat de bedoeling is. Ik gebruik bijna nooit tremelo, ik heb die van mn strat eraf gedraait. En ik moet ook snel van stemming kunnen wisselen, wat geloof ik niet mogelijk is met zo'n ding. Het werkt allemaal ook nog zo omslachtig.

    Stel nou dat ik m'n droomgitaar vind, maar er zit een FR-achtige op? Ik heb geen zin om een kwartier uit te trekken voor de lager tunen van m'n gitaar..

    Alvast bedankt voor jullie hulp..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jellyfish00
    Stel nou dat ik m'n droomgitaar vind, maar er zit een FR-achtige op? Ik heb geen zin om een kwartier uit te trekken voor de lager tunen van m'n gitaar..
    Dan is het niet je droomgitaar lijkt me?
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  3. #3

    Standaard

    Het snelste wissel je door er een tweede voorgestemde gitaar bij te pakken....
    Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    367

    Standaard

    Er zijn genoeg RG's in elke prijsklasse met of zonder tremolo. Ik zou in elk geval niet gaan voor die FR. Heb je 1 snaar goed staan, zul je de rest ook weer moeten stemmen om te compenseren. Geen doen lijkt me.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    ik weet niet hoe snel je moet wisselen van steming, je kan bijv. een D tuna gebruiken als je alleen maar Drop D nodig hebt,
    zelf kan ik een FR wel aanraden, ik heb er 2 met FR, 1 FR en 1 ZR, en ik vind het echt heerlijk spelen, wat veel mensen vergeten is dat je niet eens het vibrato gedeelte hoeft te benutten om voordeel te hebben van een floyd, ik hoef mijn gitaar maar 1x in de 3 weken te stemmen, en 1x in de maand los te maken om te stemmen (dus echt stemmen(, dus dan snap je wel dat het voor mij ook een bewuste keus is ivm stemvastheid
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    762

    Standaard

    als je veel an stemming wilt wisselen, zou ik geen Floyd nemen.
    maar kijk eens op ibanez.com bij de RG Fixed, bijv de RG321MH, met mahonie body...
    of de PGM301, Paul Gilbert model?
    Cut not the wings of your dreams,
    for they are the heartbeat and the freedom of your soul.


    http://www.myspace.com/restlessmoonband

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jellyfish00
    Hm mensen het is weer tijd voor het meest uitgekauwde onderwerp van gitaar-diversen. Nou allemaal rustig ik heb de zoekfunctie gebruikt..

    Ik ga dus binnekort een nieuwe gitaar kopen, ik hou vooral van Ibanezjes (rg enzo).. Nou is een groot deel daarvan uitgerust met Double-Locking trems.. en ik weet niet helemaal of dat de bedoeling is. Ik gebruik bijna nooit tremelo, ik heb die van mn strat eraf gedraait. En ik moet ook snel van stemming kunnen wisselen, wat geloof ik niet mogelijk is met zo'n ding. Het werkt allemaal ook nog zo omslachtig.

    Stel nou dat ik m'n droomgitaar vind, maar er zit een FR-achtige op? Ik heb geen zin om een kwartier uit te trekken voor de lager tunen van m'n gitaar..

    Alvast bedankt voor jullie hulp..
    Koop dan ook gewoon die RGR 321exbk
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  8. #8

    Standaard

    Ik heb een ibanez js1200 en ik heb er een tremsetter in laten bouwen.
    Nu verstemd hij niet meer als ik hem verstem.
    Het kost even wat geld maar het is wel handig je draait hem vast als je wil verstemmen draai je hem vast en kan je alleen duikvluchten maken. en anders kan je gewoon volledig gebruik maken van je floyd
    Gitaren
    Ibanez js 1200
    LTD EC-1000 vintage black
    Washburn X-series X10

    Versterker
    Engl powerball

    www.fervidchain.nl
    www.myspace.com/FervidChain

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Of zorgen dat hij enkel omlaag kan? dmv van blokje hout of zo? Niet omhoog met als gevolg dat het geen zwevende meer is helaas dan maar ja je kunt niet alles hebben...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 mei 2002
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    762

    Standaard

    daarmee los je volgens mij niet het probleem van snel anders stemmen op... want dat kan hij misschien niet meer omhoog, maar als bij een nieuwe stemming de totale snaarspanning hoger wordt, komt toch het hele blok in beweging...
    als je snel anders wilt kunnen stemmen moet je in mijn ogen echt overstappen op een vaste brug, of je tremolo in beide richtingen(!) fixeren...
    Cut not the wings of your dreams,
    for they are the heartbeat and the freedom of your soul.


    http://www.myspace.com/restlessmoonband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top