Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2005
    Locatie
    Noordwijk ZH
    Berichten
    883

    Standaard Terratec EWX 24/96 drivers of nieuwe geluidskaart kopen?

    Hoi,

    Ik heb onlangs Windows 7 geïnstalleerd maar mijn Terratec EWX 24/96 geluidskaart doet het nu niet meer. Ik weet het, het is een oud beestje en dus worden er geen nieuwe drivers meer gemaakt. Iemand enig idee of er andere manieren zijn om dat ding aan de praat te krijgen of zal ik een nieuwe kaart aanschaffen. En zoja, welke? Ik neem er vooral i.c.m. Cubase audio mee op met wat drumpartijtjes, en soms gebruik ik de live monitoring functie dus dat moet ie wel aankunnen. December was weer een dure maand dus hij mag ook nog eens niet teveel kosten.

    Gr. Sonno
    Te koop: Boss GT-6

    Clippies Mijn muziekjes

  2. #2

    Standaard

    Nieuwe geluidskaarten kosten vanaf ±100 euro. Je kunt ook proberen of je Terratec geluidskaart goed samenwerkt met de ASIO4all driver. Dikke kans van wel. http://www.asio4all.com/
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2005
    Locatie
    Noordwijk ZH
    Berichten
    883

    Standaard

    Hoi Paulus,

    Bedankt voor je input. Ik krijg die ASIO4all driver helaas niet aan de praat (ik snap geen #$%@ hoe dat werkt, ik kan nergens die driver kiezen in het menu van m'n geluidsinstellingen). Ik zit te denken om een TASCAM US-144 MKII of TASCAM US-122 MKII te kopen, is dat wat?

    Gr. Sonno
    Te koop: Boss GT-6

    Clippies Mijn muziekjes

  4. #4

    Standaard

    Ik ken de Tascam zelf niet, maar hij schijnt een goede reputatie te hebben. De Focusrite 2i2 is een goed alternatief en de AVID Fast Track USB (http://www.feedbackmusic.com/compute...51#description ) ziet er ook interessant uit als je weinig mogelijkheden nodig hebt. Kost maar 60 piek!

    Belangrijk is dat je vooraf goed bedenkt hoe je je monitoring wilt inrichten, en of je behoefte hebt aan meer dan 1 microfooningang. Bijvoorbeeld om akoestisch gitaar stereo op te nemen, of gitaar en zang.

    De geluidskwaliteit van alle interfaces is ruim voldoende voor het vastleggen van ideeën en om lekker bezig te zijn. Maak je selectie dus vooral op features vs prijs.

    Succes!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Grappig, ik heb zowel de Terratec als de Tascam gehad. Allebei prima interfaces, maar de Terratec is idd wel erg oud. Tascam heb ik nog steeds (de eerste versie) en die is prima. Werkt foutloos op Win7.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Heb je 64 bit of 32 bit? Als je 32 bit W7 hebt moet de terratec aan de gang te krijgen zijn.

    http://www.softwarepatch32.net/flewx-24-96.htm


    Pak de driver uit. Ga op de driver staan met je muis. Rechtermuisknop. Klik op eigenschappen. Klik op "werkt als administrator" . Klik ok. Nu installeren. Als het dan niet werkt nog en keer naar eigenschappen en dan een paar vakjes erboven "compatible with win XP serv.pack (ik denk servicepack 2)." en klik weer op toepassen.

    Dat zou moeten werken. suc6.

    Vond nog een win7 64 bit beta driver hier:

    ftp://ftp.terratec.de/Audio/EWX/2496/Update/Beta/

    Terratec is nu van Via. Deze driver is nieuwer en zou ook moeten werken:
    http://www.viaarena.com/Driver/Envy2...riverV560C.zip
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 18 januari 2013 om 10:16
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #7

    Standaard

    Kijk eens aan... de 'wisdom of the crowds' aan het werk. Mooi man!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2005
    Locatie
    Noordwijk ZH
    Berichten
    883

    Standaard

    Hé luitjes, bedankt maar kom er nog steeds niet helemaal uit.

    Muziekschuur: De eerste link die je stuurt leidt me naar een pagina waar ik ook enkele keren op gekomen was " Software patch 32", bij elk bestand dat je wilt downloaden gaat hij "Driver detective" installeren, sorry maar dat vertrouw ik niet helemaal of ben ik nou te voorzichtig?

    Met die driver van Via kom ik eigenlijk net zover als met m'n oude driver. Het speaker-icoontje rechts onder toont een rood kruis, hij meldt dat de device "disabled" is. Als ik vervolgens de eigenschappen bekijk wordt er gemeld dat het apparaat (hij herkent de Terratec EWX24/96 geluidskaart wel, dat is al heel wat) enabled is en toont geen problemen. Ook de Device manager geeft aan dat dit apparaat keurig geïnstalleerd is.

    Misschien ben ik er bijna maar ik kom niet verder...

    Gr. Sonno
    Te koop: Boss GT-6

    Clippies Mijn muziekjes

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2005
    Locatie
    Noordwijk ZH
    Berichten
    883

    Standaard

    Ook als ik verder op internet zoek zie ik een hoop mensen (Duitsers) die de VIA driver aanraden maar ik kom slechts 1 reactie tegen van iemand (met een 64 bit systeem, dat wel) die het daadwerkelijk aan de praat krijgt. Is er iemand hier die het ook daadwerkelijk uitgeprobeerd heeft?
    Te koop: Boss GT-6

    Clippies Mijn muziekjes

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ga op de installer staan en recht klik. Selecteer bla bla administrator... In windows 7 en 8 is een rechten systeem actief zodat je dochtertje of je zoontje geen malware kan installeren. Dus je installeert twee gebruikers. De administrator, (waar je zelf het wachtwoord van hebt) en de gebruiker (waar alles alleen te gebruiken is, maar niet te installeren zodat virussen die meekomen met pdf bestanden, filmpjes of spelletjes, zich niet kunnen nestelen... Al met al goed denkwerk. Maar nu die rottige driver installeren onder een "gebruiker". Dus rechtsklikken, goedkeuren als administrator en dan installeren. Maakt hij het installatieproces af? Dat moet ik eerst weten...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top