Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Hey,

    Ik gaat binnenkort stereo spelen doormiddel van een ENGL Powerball en een Marschall JCM600. De send van men Effectlus van men ENGL gaat naar men input van men effectenbak, de linker uitgang gaat terug naar de return van de ENGL, en de rechter uitgang gaat naar de return van de effectlus van de Marshall.

    Nou hoor ik van veel mensen dat voor stereo ik de TC Electronics G-Force moet nemen, omdat deze hele goede stereo effecten heeft. Nou heb ik zelf een BOSS GT3, welke ook stereo is. Nou is mijn vraag hebben mensen hier ervaring met stereo of ervaring met de G-Force.

    Greetz From Henk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Niemand die er iets van weet????

  3. #3

    Standaard

    de g force is echt super goed, de delay is perfect even als de chorus etc.
    kost wel wat maar ik vind het wel waar voor je geld, zal je niet teleurstellen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Voor een alles in 1 FX is ie zeer goed.
    Hij staat aan de top net als z'n maatje de Lexicon MPX-G2. Deze heeft ook pre-amp effecten zoals wah, comp., tubescreamers etc.
    Ze hebben beide voor en nadelen.
    Lex. is geweldig betreft delay's en reverbs en de TC in chorus. En de rest is ook wel goed hoor.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Heb zelf ook een Boss GT gebruikt als FX unit. Vet bagger in vergelijking met een goede FX processor als bijv. de G-Force. Ikzelf gebruik nu een Intellifex ltd welke zeer goed is zoals ik hem gebruik (gebruik weinig effecten). Als je werkelijk een effectenman ben is een TC of Lex een betere keuze, maar die GT is kwalitatief echt veel minder. Geloof me maar.

  6. #6

    Standaard

    G-Major moet beter zijn dan de G-Force als het om bits/converters etc... gaat.

    Tevens veel goedkoper, makkelijker te bedienen EN je kunt 2 mono jacks via midi switchen. Dus je amp channel switching kun je ook mee programmeren. Dit kan de G-Force NIET!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2001
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    199

    Standaard

    Misschien een rare vraag, maar waarom is de G-Force dan een stuk duurder, het zal hem toch ergens inzitten. Ik meende dat de tijd van het switchen van preset langer duurde bij de g-major.

    Henk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 december 2001
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    533

    Standaard

    op de geforce kan je nog veeeeeeel meer parameters instellen bij elk effect... (is wat ik gehoord heb, no experience....)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    662

    Standaard

    Je moet echt ERRUG veel van FX afweten wil je goed met de G-Force kunnen werken, hij is voor de echte pro's op dat gebied. De G-Major daarentegen is veel toegankelijker voor de minder professionele gitarist die toch een mooi geluid wil hebben (zoals ik :grin

    Ik zou zeker ook de G-Major proberen voordat je je 3 maandsalarissen () uitgeeft aan de G-Force

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top