Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1

    Effect ! Probleem Met Ideaal Geluid

    heej,

    ik ben nou met wat guns n' roses aan het pingelen,
    nou ben ik begonnen met de solo van november rain en ik krijg het slash geluid maar niet te pakken ik heb een ibanez ARX320-MS gitaar en een kustom kga 10 versterker en verder nog een digitech rp80 effecten bak,
    iemand enig idee om het slash geluid te krijgen.

    alvast bedankt.
    john

  2. #2

    Standaard

    Zijn vingers nemen, Les Paul inpluggen op een (gemodde?) JCM 800
    Dreadmember

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Je hebt ook niet echt een versterker die veel mogelijkheden heeft en een redelijk geluid kan creëren. Probeer gewoon een geluid te maken dat je mooi vindt en ga niet proberen sounds na te maken, dat lukt toch niet.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Slash speelt met Les Pauls op Marshall Silver Jubilee versterkers. Inderdaad JCM800-achtig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.688

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Zijn vingers nemen, Les Paul inpluggen op een (gemodde?) JCM 800

    sorry hoor, maar vind dit echt nutteloze antwoorden...
    Hij vraagt of iemand weet hoe hij met ZIJN set up een slash sound kan krijgen...
    Ik denk dat hij zelf ook best weet dat hij geen exacte slash sound krijgen, maar hij vraagt hoe hij er in de buurt kan komen...

    Ik ben niet bekend met de digitech rp80, maar als ik guns n roses speel:

    -veel gain
    -veel treble
    -veel mid
    -beetje reverb

    Ben wel eens met Jimwoud. Probeer niet een sound van een werleberoemde gitarist na te maken... lukt toch niet. Je kunt beter je eigen vette sound maken en met slash mee spelen. Als je de techniek beheerst, klinkt de sound eigenlijk altijd wel..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Volgens mij gebruikt hij in dat nummer veel het halselement, probeer dat ook eens als je dat nog niet deed.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Hoe je het ook wendt of keert, met een 10 watt versterkertje (met 8 inch speaker ?) en een RP80 krijg je er gewoon nooit iets vergelijkbaars uit, al zou je nog zo'n vette Les Paul hebben. Ook niet op huiskamervolume.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Hoe je het ook wendt of keert, met een 10 watt versterkertje (met 8 inch speaker ?) en een RP80 krijg je er gewoon nooit iets vergelijkbaars uit, al zou je nog zo'n vette Les Paul hebben. Ook niet op huiskamervolume.
    EN dat wou ik duidelijk maken.
    @Ricky: De vraag is nutteloos, omdat het antwoord niet bestaat. Het is onmogelijk om zijn geluid te krijgen. Dit soort vragen zijn al heel vaak langs gekomen en het kwam uiteindelijk altijd op hetzelfde uit, namelijk wat ik in m'n eerste post heb gezegd.
    Dreadmember

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky
    sorry hoor, maar vind dit echt nutteloze antwoorden...
    Hij vraagt of iemand weet hoe hij met ZIJN set up een slash sound kan krijgen...

    Ik ben niet bekend met de digitech rp80, maar als ik guns n roses speel:

    -veel gain
    -veel treble
    -veel mid
    -beetje reverb
    ..
    Tja, als je niet bekend bent met die apparatuur, waarom dan toch advies geven en commentaar hebben als anderen dat ook op hun manier doen ?
    Als je op een RP50/80/100 namelijk de gain opschroeft, de treble en mid ook, sja... dan heb je één bak ruis. Daar heeft die jongen dus niks aan.
    Rude Perception had het subtieler kunnen brengen, maar ja... ik vrees ook dat de topic starter het niet gaat redden met dit soort spullen. Iets benaderen kan best, maar daar heb je toch wel een béétje gereedschap voor nodig
    No offence naar de topic starter hoor. Ben je er trouwens nog ?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Op die Digitech zit volgens mij een marshall-stack amp model. Als ze de naam marshall niet mogen gebruiken, noemen ze dat vaak brit of british of plexi. Neem er zo een met aardig wat gain maar niet het maximum , gitaar op de neckhumbucker en dan naar smaak hoog en mid indraaien. Zo kom je in elk geval een stukje in de goede richting.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top