Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard Straplocks komen los

    Zoals sommigen weten heb ik straps van Schaller gekocht, nu blijkt dat een van de twee altijd blijft zitten, en de andere - het maakt niet uit of ik hem onderaan hang of bovenaan - komt regelmatig los. Ook als ik dan dat terug vastklik en ik ga kijken of ie echt vasthangt, ik trek even aan de band en hij komt weer los.
    Weet iemand hoe dit komt? Handig is het niet bepaald...
    Ahja, en ook het het te verhelpen is.

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Wat komt los? De band of de bevestiging aan de gitaar?
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesse
    Zoals sommigen weten heb ik straps van Schaller gekocht, nu blijkt dat een van de twee altijd blijft zitten, en de andere - het maakt niet uit of ik hem onderaan hang of bovenaan - komt regelmatig los. Ook als ik dan dat terug vastklik en ik ga kijken of ie echt vasthangt, ik trek even aan de band en hij komt weer los.
    Weet iemand hoe dit komt? Handig is het niet bepaald...
    Ahja, en ook het het te verhelpen is.
    Zit je schroef daar diep genoeg in het busje? Dan palletje moet natuurlijk wel een stukkie het busje in kunnen. Iets anders kan ik niet bedenken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    Het is de band die loskomt.
    Ik dacht ook dat het kwam omdat dat 'pinnetje' niet diep genoeg gaat, maar ik zie eigenlijk geen verschil met het andere (dat niet loskomt), en het komt ook netjes uit de verpakking en ik verwacht niet dat schaller slechte dingen gaat afleveren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Als je het 'kommetje' naar beneden hebt - zodanig dat als het pinnetje de gitaar niet houdt, de gitaar alsnog niet uit de strap schiet - is er toch niets aan de hand?

    Ik heb zelf eerder het probleem dat de lock zelf niet goed aan de strap vastzit en dat de schroef steeds weer uit de gitaar komt. Binnenkort maar eens lijmen, die boel.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesse
    Het is de band die loskomt.
    Ik dacht ook dat het kwam omdat dat 'pinnetje' niet diep genoeg gaat, maar ik zie eigenlijk geen verschil met het andere (dat niet loskomt), en het komt ook netjes uit de verpakking en ik verwacht niet dat schaller slechte dingen gaat afleveren.
    Nou ben je nog niet duidelijk. Komt bij de band de moer los van de straplock, of blijft de pen niet in het gat zitten? Werkt de veer die de pen in het gat duwt wel goed?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    Dan wsl niet nee, ik moet zeggen, ik had er nu es twee weken geen last van (ik blij), maar mja, nu begint het terug. Ik zal het 'kommetje' maar telkens beneden plaatsen en dat gewoon elke keer maar nakijken voor het spelen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    owh, ff op de nieuwe reactie:
    Dus, er zit een ding in mijn gitaar, dat komt nooit los, maar daar plaat ik dat 'kommetje' op. Dat ding zit vast aan mijn band, en dat geheel komt dus los. Het in de gitaar gevezen deel is perfect in orde.
    En de veer zelf blijft stevig op zijn plaats zitten dacht ik, ze komt toch altijd netjes terug goed te zitten

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik snap het nog steeds niet, maar ik zal een poging doen:

    De gevalletjes aan je strap moet je goed vastzetten met die moertjes. Ik had laatst ook een keer dat mij een moertje om de oren kwam. Goed aandraaien dus. Let daarbij op dat je het kommetje NAAR BENEDEN hebt gericht, zodat je gitaar in de kommetjes hangt. Op die manier kan het niet misgaan, ook niet als het veertje misschien niet altijd even soepel werkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesse
    ... gevezen...
    Gekke belg


    Maar de moer blijft dus zitten (dat is dat zeskantige dunne ding waarmee je de band aan de lock vast zet)??

    Want er komt iets los zeg je, maar niet of nou de moer loskomt of dat de band +lock lostkomt...

    Maar ik heb even gemeten voor je: het pennetje van m'n straplock komt ongeveer 1 mm uit z'n behuizing. (Schaller)

    Overigens vind ik die van Göldo beter: Daar zit namelijk aan het pennetje een afschuining, zodat je de straplock er zo op kan klikken zonder dat je het pennetje hoeft uit te trekken. Bovendien zitten er twee moeren op, zodat je band echt nooit meer lostkomt (met de ene moer zet je namelijk de andere vast).
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 11 januari 2008 om 11:41

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top