Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: Akkoord site

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard Akkoord site

    Iemand plaatste een link naar een site die allerlei akkoorden voor je uitzoekt. Je kon uit een lijst kiezen van bestaande akkoorden, maar je kon ook zelf tonen invoeren en hij vertelde dan welk akkoord het zou kunnen zijn.

    Weet iemand die link nog?

    het waren niet deze sites:
    www.all-guitar-chords.com
    www.gootar.com
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Oh haha sorry, dat is m dus niet

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Niemand?

    Het was een behoorlijk uitgebreide site, met een soort tool online (zoals gootar en guitarcodex) waar je dus op meerdere manieren akkoorden kon zoeken (uit een lijst kiezen, zelf samenstellen, reversed via tab).
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    14 februari 2008
    Locatie
    Ham, België
    Berichten
    51

    Standaard

    hey,
    misschien wel jguitar

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 september 2006
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    605

    Standaard

    Zeker weten dat het niet deze uit http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=115260 ;

    ...

    http://www.all-guitar-chords.com/chord_name.php is ... ?

    Maar helaas roept de site mij momenteel dit toe :
    Bandwidth Limit Exceeded
    The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Nee die was het niet, die ken ik wel. Nee het was een site die ik nooit meer elders vernoemd heb zien worden. Jammer, want het was best wel een uitgebreide site.
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  8. #8

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Wat mij opvalt is dat geen van deze sites echt nauwkeurig aangeeft welk akkoord het is. Ok, de standaard akkoorden kloppen over het algemeen wel, maar het lijkt wel of ze allemaal moeite hebben met de benaming wanneer het niet standaard akkoorden betreft. Komt dit doordat er geen universele / eenduidige maatstaf is? Er zijn wel richtlijnen, maar wanneer het aankomt op interpretatie dan wordt het nogal rommelig.

    De enige site die nog een beetje in de buurt komt is http://www.gootar.com/guitar/ omdat die letterlijk weergeeft wat er gespeeld wordt, maar ook deze site maakt er een potje van als het gaat om gealtereerde akkoorden.

    5x543x wordt alleen door Gootar (h)erkent als A11, maar met 200200 weet ook Gootar niet echt raad (om maar een voorbeeld te noemen).
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    @ Jeroen.
    Het is dikwijls zo dat als je een akkoord speelt, er meerdere namen mogelijk zijn. Eigenlijk zou je je akkoord aan een bepaalde toonladder moeten kunnen koppelen om het exact te weten.Bij een Bmin7b5 speel je ook een Dmin6, enz.

    Bij gealtereerde akkoorden wordt het helemaal opletten, omdat gealtereerde akkoorden voortkomen uit combinaties van twee toonladders, er zitten dus niet-diatonische noten in.

    Je doet er dus best aan om helemaal zelf de juiste benaming te zoeken rekening houdend met de toonladder.
    Laatst gewijzigd door terrasbeest; 3 januari 2010 om 04:25

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top