Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard '54 Pickups in m'n standaard?

    Hey,

    Ik ben het sterk aan het overwegen om Fender Custom Shop '54 pickups in m'n standaard Amerikaanse Stratocaster te steken?
    Ik ben een complete n**b op het vlak van de technische kant van een gitaar (lees: ik zal ze bij een bouwer erin moeten laten plaatsen vermoed ik)...

    Waarom ik twijfel?
    Ik heb een '57 Vintage en ik weet niet of het wel de moeite is... Ik wil vooral een zoveel mogelijk veelzijdig 'arsenaal' aan instrumenten hebben, met elk z'n karakteristiek sound. Ik weet wel dat de '54 pickups als de 'beste' gelden van Fender, alleen vraag ik me af of het wel allemaal zoveel beter is als de '57/'62 soort.
    Spijtig genoeg is testen bij zo'n soort elementen niet echt evident... en met die filmpjes op youtube ben je ook al niet veel denk ik, of toch?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2006
    Locatie
    Bocholt
    Berichten
    402

    Standaard

    Voor wat wil je vooral de std strat gaan gebruiken? Misschien moet je je dat eerst afvragen? Is het een backup voor de 57'er dan kan je er gerust die nieuwe elementen insmijten. Maar wil je een heel andere stijl gaan spelen, dan zou ik uitkijken naar een andere upgrade.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Ok helm op en rennen naar de schuilkelder, nu krijg je toch een lading stront over je heen!
    Gezocht: (boss) Tr2 of andere leuke tremelo

  3. #3

    Standaard

    De '57 klinkt al vrij 'vet'... en heeft een heel karakteristiek sound dat ik niet echt kwijt wil. M'n standaard is vooral een heel veelzijdige stratocaster, maar mist echt karakter om echt goed te zijn in een bepaald genre vind ik. Ik speel nog altijd veel blues en rock...

    Ik kan de '54 PU's goedkoper bemachtigen, en ik twijfel toch wel sterk om ze aan te kopen. Misschien steek ik ze nog best in een goedkoop Squiertje, maar dat is natuurlijk ook weer een investering erbij . De vraag is vooral: hoe zoveel beter deze PU's zijn dan de '57/'62 reeks?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badman
    De vraag is vooral: hoe zoveel beter deze PU's zijn dan de '57/'62 reeks?
    Beter zal het niet worden, wel wat anders. Ligt een beetje wat voor samenstelling die 'standaard' van je heeft, maple of rosewood toets? Naar alle waarschijnlijkheid krijgt iets minder 'ballen' en wordt het iets sprankelender, beetje belletjes .

    Of het wat toevoegt? Geen idee, dat is aan jou.
    Probeer anders even iemand in de buurt te vinden die zo'n gitaar met dergelijke elementen heeft, en probeer je zot.

    Daarentegen, als ze toch relatief weinig kosten (wat je zegt) en ze bevallen niet, dan kan je ze altijd weer verkopen toch?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Het zijn echt goede pickups, dat weet ik wel, ik vind ze in ieder geval een stuk lekkerder klinken dan die '57/'62 pickups...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Beter zal het niet worden, wel wat anders. Ligt een beetje wat voor samenstelling die 'standaard' van je heeft, maple of rosewood toets? Naar alle waarschijnlijkheid krijgt iets minder 'ballen' en wordt het iets sprankelender, beetje belletjes .
    Ik denk juist dat hij meer ballen krijgt. Die '54's hebben ballen als kokosnoten vergeleken met z'n oude elementen. Dat hij meer belletjes krijgt denk ik ook wel.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    Ik denk juist dat hij meer ballen krijgt. Die '54's hebben ballen als kokosnoten vergeleken met z'n oude elementen. Dat hij meer belletjes krijgt denk ik ook wel.
    Ik probeerde ze te vergelijken met 57/62 elementen, die vind ik wat heftiger klinken dan 54's.

    Als het gaat om de vergelijking tussen elementen uit een nieuwe standard of 54's zou ik zeker voor 54's gaan. Maar TS, er is meer moois onder de zon hè?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik probeerde ze te vergelijken met 57/62 elementen, die vind ik wat heftiger klinken dan 54's.
    Dat begreep ik wel, hoor, maar ik vind persoonlijk de '54's meer kloten hebben dan de 57/62's. Die zijn wat schreeuwerig en hebben te veel output, maar minder dynamiek waardoor ze ballen missen, IMO.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    Dat begreep ik wel, hoor, maar ik vind persoonlijk de '54's meer kloten hebben dan de 57/62's. Die zijn wat schreeuwerig en hebben te veel output, maar minder dynamiek waardoor ze ballen missen, IMO.
    Ja op die manier ben ik het met je eens . Ik vind 54's inderdaad dynamischer/muzikaler. Bij ballen dacht ik zelf meer aan de hoeveelheid output , vind 57/62's eerlijk gezegd niet echt schreeuwerig, wel schreeuweriger dan 54's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top