Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Sommigen onder jullie weten dat ik onlangs 2 jcm800 op de kop getikt heb. Goeie dingen. Maar een ervan heb ik geruild voor een JCM25/50 Silver Jubilee, voor thuis, en omdat die heel draagbaar is. De bedoeling was, om thuis op de 25/50 te spelen en op repetitie op de JCM800 die ik daar laat staan, veel te lomp.
    Nu, ik speel door een GT6 en die klinkt helemaal anders door de 25/50 als door de JCM800.
    Wat moet ik doen. De 25/50 wil ik zeker houden. Ik speel op een Ibanez JS1000 en een Parker P38 en speel vooral classic rock en 80's rock/metal.
    A:Ik probeer aan een goeie cab te raken in ruil met de JCM800 + klein akoestisch versterkertje voor de piezo van de parker.
    B:Laat het zo als het is
    C:JCM800 ruilen voor Akoestische versterker + geld.
    D:Eender wat...

    Weet echt niet wat doen, alle suggesties welkom!

    http://users.pandora.be/josdevos/DSC...%20Jubilee.JPG
    http://users.pandora.be/josdevos/JCM.jpg

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-05 22:08 ]</font>

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-02-05 22:09 ]</font>

  2. #2

    Standaard

    Laat zoals het is een zeur niet zo, obsessief gedrag.

    Misschien ook wel een goed plan om je GT6 fatsoenlijk in te stellen zodat ie op meerdere versterkers goed klinkt, heb je nog wat te doen.

    of ben ik onredelijk?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Mja, mischien heb je wel gelijk, maar heb eerlijk gezegd niks te zoeken in stereo. Dan had ik m'n 2 jcm800 veel beter bijgehouden. Waren identiek. Heb zo even gespeeld, maar het is een veel te grote last om te vervoeren. Denk dat ik met 1 versterker wel genoeg heb. Daarbij, ik zou graag mooi akoestisch kunnen spelen ook.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    Je Gt is uitsteken instaat om een akk. amp te modelen

    CheerS!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Mja, heb al geprobeert met die Roland JC120 simulatie, maar blijft te electrisch klinken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Het is nog altijd een piezo op een electrische gitaar...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    Ja, ok, maar op een akoestische amp, klinkt het echt wel een pak beter. Maar we dwalen af. Die piezo klinkt ook ok op een zangversterker. Dus misch is die akoestische amp geen prioriteit.
    Het gaat me vooral om die 2 amps te vervangen door 1 met of zonder cab. Rekening houdende dat ik niet in stereo wil spelen. En ook rekening houden met vervoerbaarheid. Ik zou mijn cab dan in repetitieruimte laten staan en m'n jubilee over en weer nemen zodat ik thuis er op kan spelen en klanken maken en gt6 ervoor afstellen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 december 2002
    Locatie
    Mechelen (B)
    Berichten
    1.858

    Standaard

    En ja ik lijd aan GAS!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Misschien moet je die GT6 eens dumpen? Dit is gewoon een suggestie, want ik weetnit hoe erg jij aan je gt6 bent gehecht.


  10. #10
    Dude
    Guest

    Standaard

    jos, je moet niet zo zeiken, je hebt spullen waar menig hier van kwijlt.......

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top