Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34

Discussie: Les, ja of nee?

  1. #1

    Standaard Les, ja of nee?

    Is les nou een beetje goed, mijn ouders zeggen steeds dat les beter is enzo.
    Maar volgens vrienden leer ik alleen maar kleuter liedjes. Ik wil me focussen op muziek zoals sum41. Rock achtig dus. Als ik les neem, betaald mijn vader de gitaar.

    Natuurlijk een goed aanbod, maar ik weet het echt niet. Is les nou echt alleen met old macdonald had a farm gedoe?
    En je zit dus met 10 man in een zaal (volgens vrienden) en moet je dan echt altijd wachten tot de andere kinderen het ook goed kunnen?

  2. #2

    Standaard

    this te zien waar je les neemt.

    je kan mss ook eens gwoon privé lessen nemen zit je niet persee met zo'n suffe 10 man in een lokaaltje en als je een goede leerkracht vind zelfde muziek stijl als jij dan leer mss wel de liedjes die jij wilt.

    ook kan je op voorhand vrage hoe zijn methode is. als hij het leerd met moderne numemrs of met kinderliedjes.

    het hangt immers van leerkracht tot leerkracht af

  3. #3

    Standaard

    Gewoon priveles nemen. Zo duur is dat niet. Ik heb t ooit een blauwe maandag gedaan en die dude vroeg gewoon wat ik wilde spelen. Was verder niets voor mij verder, maar dat doet er niet toe.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ja, op een muziekschool is het nogal eens groepsles en duffe liedjes. Die leraren zelf kunnen en willen wel anders, maar om financiële redenen maakt men groepjes en kiest men voor confectie- in plaats van maatwerk.

    Zal ook niet overal zo zijn hoor, verschilt van school tot school.

    Informeer gewoon bij diverse (privé)-scholen en leraren wat hun methode is. een goede leraar kan enorm veel goed doen, in elk geval.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    ++ voor de prive les, ik zou willen dat ik er 13 jaar eerder mee was begonnen

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    6 mei 2007
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    81

    Standaard

    Privé les idd. Die nummers zijn misschien saai, dat vond ik ook maar vooral als je begint zijn zulke tokkel nummertjes wel echt een basis die je later veel gebruikt. Natuurlijk kan je het zelf ook leren.

    Mja iedere leraar is anders de mijne houd van blues, dan zie je dat vaak af. Maar als 't goed is kan je gewoon aan je leraar vragen wat te doen en wat jullie gaan doen, jij betaald immers dus aan jou de keus

  7. #7

    Standaard

    privéles is handig. heb ik ook enkele malen gehad.

    maar eens je de basis hebt kun je heel makkelijk lessen zoeken op youtube.com

    tokkelmethodes, chord en scale lessen, liedjes. alles is er te vinden.

  8. #8

    Standaard

    ik heb nooit les gehad en zou niet snel lessen nemen.

    Zoek ff op het internet naar wat lessen (youtube) of zoek een lijst met accoorden op het internet (incl foto of afbeeldingen van de vingerzetting) en pik er wat accoorden uit en ga ze leren.
    uiteraard proberen accoorden snel en goed na elkaar te pakken. je zult al snel merken dat sommige accoorden wel lekker en logisch samen klinken en sommige niet of je zult accoorden herkennen van liedjes die je kent.

    Gitaarspelen is helaas erg veel oefenen en dat kan een leraar je niet leren.
    Hij kan je enkel melden wat je moet oefenen.
    Mocht je het zelf vaak niet op kunnen brengen om de gitaar te pakken en heb je een leraar nodig om je "huiswerk" mee te geven dan kun je beter meteen stoppen want dan zul je het nooit echt leren denk ik.

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Idd gewoon even informeren bij de leraar waar je les wil nemen. Een goed leraar zal altijd muziek behandelen die jij leuk vindt! (buiten de verplichte saaie basis oefeningen natuulijk)


    En die kameraden van je die zeggen dat les niet nuttig is zijn sukkels...

    Grt en les-ze Roy.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eazy G
    ik heb nooit les gehad en zou niet snel lessen nemen.

    Zoek ff op het internet naar wat lessen (youtube) of zoek een lijst met accoorden op het internet (incl foto of afbeeldingen van de vingerzetting) en pik er wat accoorden uit en ga ze leren.
    uiteraard proberen accoorden snel en goed na elkaar te pakken. je zult al snel merken dat sommige accoorden wel lekker en logisch samen klinken en sommige niet of je zult accoorden herkennen van liedjes die je kent.

    Gitaarspelen is helaas erg veel oefenen en dat kan een leraar je niet leren.
    Hij kan je enkel melden wat je moet oefenen.
    Mocht je het zelf vaak niet op kunnen brengen om de gitaar te pakken en heb je een leraar nodig om je "huiswerk" mee te geven dan kun je beter meteen stoppen want dan zul je het nooit echt leren denk ik.


    ehm.. en je theorie dan?
    een leraar geeft je wat betreft praktijk idd slechts oefeningen, da's logisch.. het oefenen moet je zelf doen. Maar vergeet niet dat een leraar met zn theorie kennis een betere kijk heeft op t totaalplaatje en dus weet waar je zwakke punten liggen, in welke volgorde je t beste dingen kan leren, enz enz. Die kijk op dat totaalplaatje heb jij niet en zul je ook niet snel krijgen zonder les. Wil niet zeggen dat je niet goed speelt natuurlijk dan...

    (ik ben bevooroordeeld btw.. ik geef les)

    Roy

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top