Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 17 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 165
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS
    Thuis kun je hem echt niet half open zetten, dat gaat al pokkehard. Daarboven neemt het volume niet gek veel meer toe....
    Ik heb het al eerder in dit topic verkondigd maareh..ik vind het volume behoorlijk meevallen. Ik heb deze thuis vaak op driekwart open staan en nee, ik ben niet hardhorend/doof. Helemaal voluit vind ik 'm wat buzzy klinken. Geen coole crunch meer omdat het ding wat underpowered is.
    Vote for Pedro!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rupke
    Hoi,

    Vandaag mijn Harley Benton GA5H binnegekregen van Thomann. even aangesloten op mijn framus 2 x 12 kastje en ZOOOOOOOOOOOO wat een geluid zeg. Ik heb mijn boss me50 er voor gezet en achter de boss een GE7 equalizer pedaaltje dan kun je de HArley benton op een hoger volume clean laten klinken. ik heb hem thuis nog niet half open gehad en met het eq pedaal ingeschakeld durf ik de gitaar niet eens voluit aan te slaan. Dat gaat hard.

    ik ga hem morgen in de band proberen. Hahahaha ze zien me al aankomen met da kleine ding. Maar ik ga ze verbazen.

    Dit versterkertje kost 88 euro volledig buizen.

    Als je hier geen GAS van krijgt ;-)

    Groetjes Rupke


    ben benieuwd!! hahahaha
    -------------------------------------------------
    gibson standard sparkle
    KOCH powertone I

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ACSlater
    Ik heb het al eerder in dit topic verkondigd maareh..ik vind het volume behoorlijk meevallen. Ik heb deze thuis vaak op driekwart open staan en nee, ik ben niet hardhorend/doof. Helemaal voluit vind ik 'm wat buzzy klinken. Geen coole crunch meer omdat het ding wat underpowered is.
    Woon je alleen? Want de gitaristen die het ding over een 2x12 bij mij thuis hebben gehoord schrokken toch wel een beetje van het "huiskamerniveau", en ik heb geen kleine huiskamer.
    Ik zal van het weekend er eens een dB meter bij houden...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 10 januari 2008 om 17:10

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    639

    Standaard

    Misschien ook wel een goed topic om alle mods van die dingen te verzamelen.
    Ik persoonlijk zou graag een fx-loop op zo'n ding hebben. Dan kun je iig een beetje met modulatie, delay en reverb werken. Ze schijnen goed te reageren op overdrives e.d., dus de standaard fx ervoor zullen wel lukken.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS
    Woon je alleen? Want de gitaristen die het ding over een 2x12 bij mij thuis hebben gehoord schrokken toch wel een beetje van het "huiskamerniveau", en ik heb geen kleine huiskamer.
    Ik zal van het weekend er eens een dB meter bij houden...
    In principe zou een 5W buizenversterker de helft van de geluidssterkte van een 50W buizenbak moeten hebben. Ik vind het ook meer dan genoeg voor thuis of een (normale) jamsessie. Ik voeg er binnenkort dan ook een gain-potmeter aan toe om hem wat eerder aan het overdrijven te krijgen.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
    Misschien ook wel een goed topic om alle mods van die dingen te verzamelen.
    Ik persoonlijk zou graag een fx-loop op zo'n ding hebben. Dan kun je iig een beetje met modulatie, delay en reverb werken. Ze schijnen goed te reageren op overdrives e.d., dus de standaard fx ervoor zullen wel lukken.
    Het beste forum qua Vjr/GA5-mods is deze: http://www.sewatt.com/vj-mods
    (Het kan zijn dat je je eerst even registreren moet, maar het is meer dan de moeite waard).
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
    Misschien ook wel een goed topic om alle mods van die dingen te verzamelen.Ik persoonlijk zou graag een fx-loop op zo'n ding hebben. Dan kun je iig een beetje met modulatie, delay en reverb werken. Ze schijnen goed te reageren op overdrives e.d., dus de standaard fx ervoor zullen wel lukken.
    +1.

    Ik heb ook een keer een pagina gezien met 3 kolommen naast elkaar met de waardes voor een Vox, Marshall, Fender mod, maar kan hem niet meer vinden helaas.

    Ik ga denk ik ook een GA5H bestellen een dezer dagen.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    +1.

    Ik heb ook een keer een pagina gezien met 3 kolommen naast elkaar met de waardes voor een Vox, Marshall, Fender mod, maar kan hem niet meer vinden helaas.
    Hier.

    En deze mag je zeker niet missen.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
    Hier.

    En deze mag je zeker niet missen.
    tenx mate, dat was hem inderdaad!!
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2005
    Locatie
    the hague!
    Berichten
    551

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1
    In principe zou een 5W buizenversterker de helft van de geluidssterkte van een 50W buizenbak moeten hebben. Ik vind het ook meer dan genoeg voor thuis of een (normale) jamsessie. Ik voeg er binnenkort dan ook een gain-potmeter aan toe om hem wat eerder aan het overdrijven te krijgen.
    is dat echt zo???? ik heb namelijk een 50watt combo die echt veels te hard gaat, staat nooit verder dan 2 notabene!
    ik zit een beetje te gassen op zo'n klein ampje (die blackheart vooral, zijn ze ook erg over te spreken in dat duitse blad), maar dacht altijd dat ik 'm nooit zou kunnen gebruiken bij een sessie, maar als-ie echt de helft geeft van een 50watter (qua volume dus), is het nog wel een optie ook om 'm mee te nemen naar kleine gigs toch?

    iemand hier nog iets zinnigs over te zeggen, zodat ik 'm kan gaan kopen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top