Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 7151617
Weergegeven resultaten: 161 t/m 165 van 165
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Ik heb hem net een paar dagen binnen, beetje aan het prutsen etc. Ik heb hem thuis direct open gehaald en zag dat hij van fabriek af met een Electro-Harmonix 12AX7 werd geleverd! Is dit nieuw?

    Verder gaat-ie met de Peer Dellen van Joene een stuk minder hard dan met bijvoorbeeld mijn Yamaki LP of een toetsenbord.. Bij de Peer is het binnenshuis nog prima met de volume op 12 te werken en is voluit zelfs te zacht voor een jamsessie, terwijl met toetsen 8/9 uur meer dan hard zat is binnenshuis (nog niet op een sessie of bij de band geprobeerd op toetsen).. En dit terwijl ik anders niet echt een belachelijk groot geluidsniveau merk als Joene van gitaar wisselt..

    Verder klinkt-ie lekker, heb er op het moment een oud ( '78 ) Philips ECC83 (12ax7) buisje in, al kan ik daar weinig verschil in merken t.o.v. de standaard EHX. Ook op m'n pedaaltjes reageert-ie lekker en sowieso voor binnenshuis meeeer dan hard zat!

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ja gaaf ding Pe!

    Met je toetsenborden klinkt die ook gewoon goed, ik denk meer dat zat voor een optreden. Piano klinkt er juist weer niet op. Maar al die vage geluiden juist beter.

    Met de Peer gaat die inderdaad niet echt hard, maar goed ik hoef hem dan ook niet te gebruiken tijdens een optreden!
    ----

    // City Of Life //

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Goed, heb hem nou al voor een tijdje gehad, hij staat nou bij de gitarist van 1 van de bands waar ik in speel. Wat mij opvalt is dat het cabinetje wat ik er bij heb besteld (de G112, die zwarte met een merkloze celestionn G12T) echt ruk is. De schroeven vallen gewoon uit de gaten, de input is me al 3 keer kapot gegaan, het plaatje waar de input op zit is er gewoon afgevallen.


    Over het topje ben ik nog steeds tevreden, maar is voor mij gewoon niet genoeg vermogen. Hij haalt de band wel, maar dan zwaar overstuurd. Ik denk dat ik een GA15 bestel en daar de speaker uit sloop (of misschien een andere behuizing laat maken), deze kan net ietsjes meer signaal hebben voordat hij compleet over z'n nek gaat.

    Die gitarist gebruikt hem voor thuisgebruik en is er helemaal gek op! Mooi neutraal geluid waar je van alles mee kunt (bij speelt dan voornamelijk wat meer richting rock/blues), maar ook beukerig metal of bijna twangy clean kan hij ook produceren. Het enige wat echt mist is een galm..

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb hem een keer mogen lenen van pe bij een sessie, en inderdaad komt niet goed boven een band uit ( althans! niet bij deze )

    Topje is wel super gaaf voor thuis! Jammer dat die 1x12 cabinetjes niet zo sterk zijn ( niet zoals de 2x12 )
    ----

    // City Of Life //

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Jup, de speaker is verder prima (echt dikke prima, klinkt als een G12M-70), maar het houtwerk is echt crappy. Nou ja, ik heb hem bijna verkocht en dan op naar de GA15!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top