Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke van de 4?

Aantal stemmers
221. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Fender strat

    74 33,48%
  • Fender tele

    77 34,84%
  • Gibson SG

    64 28,96%
  • Musicman Axis/Peavey Wolfgang evh

    38 17,19%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 16 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 155
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onmeunig Hans
    Nee je bent echt de enige niet. Ik vraag me dat op dit forum ook regelmatig af. Iedereen lijkt zijn eigen favoriet te promoten. Objectief lijkt me dat niet, en de ts is er wellicht niet mee geholpen. Ik kom maar tot een advies. Wanneer je een verkoper vertelt wat je wilt gaan spelen, en hij adviseert totaal verschillende gitaartypen dan moet je even verder zoeken naar een goede adviseur.

    hans
    Het is raar en niet raar als je ziet welke eisen de TS vooropstelde:
    -22 frets
    -tremolo
    -licht
    -maple toets
    -ongelakte hals

    Geen een van die eisen gaat over de klank van de gitaar. Dan zijn de mogelijkheden divers, natuurlijk. Maar het is wel raar, omdat je dan een SG ziet, zonder tremolo, zonder maple toets en zonder gelakte hals.

    @TS: Ik bedoel het helemaal niet slecht, hoor! Wat voor muziek speel je, wat voor klank wil je ? Leg daar de nadruk op, en niet op de al dan niet gelakte hals (die je kan afschuren).
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Ik wil een minder zwaar geluid dan dat ik nu heb, (heb nu een Gibson LP replica).

    Toch iets met wat bite, hou opzich wel van die single coils alleen gaan ze inderdaad meestal niet hard genoeg voor (hard) rock.

    Ik heb altijd Fender modellen gespeeld, 1e gitaar was een richwood strat, 2e een squier strat, heb nog een stagg jagmaster gehad en nu dus een Gibson LP replica.

    Ik denk dat de keuze gemaakt gaat worden tussen een tele en een strat.

    Ik weet hoe een strat klinkt en speelt, alleen van de telecaster heb ik geen idee, ik ga morgen even testen!


    Ooh en ehu, ik hoef geen maple toets, alleen een maple neck

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
    Het is raar en niet raar als je ziet welke eisen de TS vooropstelde:
    -22 frets
    -tremolo
    -licht
    -maple toets
    -ongelakte hals

    Geen een van die eisen gaat over de klank van de gitaar. Dan zijn de mogelijkheden divers, natuurlijk. Maar het is wel raar, omdat je dan een SG ziet, zonder tremolo, zonder maple toets en zonder gelakte hals.

    @TS: Ik bedoel het helemaal niet slecht, hoor! Wat voor muziek speel je, wat voor klank wil je ? Leg daar de nadruk op, en niet op de al dan niet gelakte hals (die je kan afschuren).
    Dit staat te lezen in zijn vorige topic.

    Ik denk overigens nog steeds aan de Tele, aangezien je ook RHCP en Clapton in je lijst hebt staan. En een Tele heeft toch genoeg ballen voor rock.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Dit staat te lezen in zijn vorige topic.

    Ik denk overigens nog steeds aan de Tele, aangezien je ook RHCP en Clapton in je lijst hebt staan. En een Tele heeft toch genoeg ballen voor rock.

    Ehhh...RHCP en Clapton spelen toch (meestal) Strats?

    En je zei in dat andere topic dat Strats dun klinken...
    Wil je dat ook even aan de heren Van Halen, Blackmore, SRV, Kotzen en Sambora melden?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome
    Ehhh...RHCP en Clapton spelen toch (meestal) Strats?

    En je zei in dat andere topic dat Strats dun klinken...
    Wil je dat ook even aan de heren Van Halen, Blackmore, SRV, Kotzen en Sambora melden?
    Weet je wel wat die meneren allemaal van kunstgrepen uithalen om hun Strat dikker te laten klinken? SRV bijvoorbeeld, die had twee SR's op volle kracht, twee Tubescreamers, .013 snaren en speciale elementen. Ja, dan kan ik het ook. Ik bedoelde dat een Strat in de basis vrij dun klinkt. En ik heb er ook bijgezegd dat daar wel het e.e.a. aan te doen is.

    RHCP en Clapton zijn idd Strat-spelers. Maar in de andere stijlen die de TS wil spelen, kom je met een Strat niet weg. En met een SG gaat RHCP ook niet echt overtuigend klinken. Als je dan toch één gitaar wil, kun je met een Tele dicht bij het geluid van een Strat komen, maar je hebt ook genoeg ballen om GnR te spelen. Vandaar de keuze voor de Tele. Ik heb zelf een Strat en een LP gehad, en speel nu met een Tele. En ik weet wel dat de Tele een heel breed scala aan genres aankan.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 10 januari 2008 om 09:03
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    2.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Dit staat te lezen in zijn vorige topic.

    Ik denk overigens nog steeds aan de Tele, aangezien je ook RHCP en Clapton in je lijst hebt staan. En een Tele heeft toch genoeg ballen voor rock.
    Daar moet ik dan overgelezen hebben in dat topic. Ik zag vooral algemeenheden, zonder specifiek te zeggen waar de gitaar voor moest dienen.
    En ik kan alleen maar meegaan in het advies van een tele: Je zoekt een gitaar met een minder zwaar geluid dan een LP, dat is precies een tele.
    Maar wat enkele vorige posters en ikzelf probeerden duidelijk te maken: scheid de commentaren van "mijn gitaar is honderd keer beter dan de jouwe" van de zinnige adviezen.
    I was here and you wasn't.
    Now you is here and I isn't.

  7. #17

    Standaard

    Ook zijn er SG's met tremolo's

    Maar wat je beter kunt doen is naar de winkel gaan en ze alle 4 even te proberen. Ook hoor je dan verschil in sound

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    Die musicman weet ik niet. Het moeten wel leuke dingen zijn lijkt mij.
    Maareuhm, ik zou duidelijk voor de tele gaan of voor de sg. Voor mij hebben die het meeste een eigen geluid. Die strat zie je overal en dat model staat me nu es absoluut niet aan...
    Pak de tele maar, dan kan ik nog es lekker lang meegenieten van dat uiterlijk (prentjes posten!!!)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    ik heb ook een bigsby op mijn sg!
    Kan er zelfs surfmuziek mee spelen!!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay75
    ik heb ook een bigsby op mijn sg!
    Kan er zelfs surfmuziek mee spelen!!!!
    Oh, ik kan ook wel vette Doommetal spelen op een Strat. Maar dat klinkt niet zo overtuigend.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top