Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Discussie: Tremelo pedaal

  1. #1

    Standaard Tremelo pedaal

    Ik ben opzoek naar een tremelo effect, maar weet eigenlijk niet waar ik moet op moet letten... ik wil een gewoon degelijk pedaal, met het liefst een beetje een vintage sound, aangezien ik meer dat soort muziek speel...

    mijn setup nu; stratocaster en een gretsch jet -> fuzz factory -> fulltone fulldrive -> rat (gebruik ik niet veel) -> visual sound h2o -> fender twin amp (geen tremelo heeft dus helaas)

    ik wil er ongeveer maximaal 100 euro aan uitgeven.

    wie kan me iets adviseren?

    Laatst gewijzigd door Jorikjet; 6 januari 2008 om 14:15

  2. #2

    Standaard

    Carl MArtin surf Trem

  3. #3

    Standaard

    En de nieuwe kleine EHX Stereo Pulsar? Lijkt me ook wel een degelijk pedaaltje, maar zie zo snel geen shop die deze verkoopt...

  4. #4

    Standaard

    Die ken ik niet, maar ik heb zelf dus zoals ik al zei zeer positiefe ervaringen met cm, goed spul voor relatief weinig geld!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorikjet
    Ik ben opzoek naar een tremelo effect, maar weet eigenlijk niet waar ik moet op moet letten...
    let in ieder geval op het volgende:

    - wat gebeurt er met het volume, sommige trems laten je volume wat inzakken als je ze inschakelt, erg vervelend. Bij bijvoorbeeld voodoolab wordt dat opgelost door een volumeknop op het pedaal.
    - wil je blok- of golfvorm, of allebei?
    - hoe diep moet het effect kunnen, niet alle trems kunnen een echte 'stutter' realiseren

    Practice cures most tone issues - John Suhr





  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2005
    Locatie
    Below sealevel
    Berichten
    1.079

    Standaard

    Tweedehands Voodoo Lab Tremolo, (nieuw €130) ik heb er ook een (4knops versie) en dat is echt een fantastische tremolo, persoonlijk vind ik hem veel mooier en muzikaler klinken dan de Fulltone SupaTrem en de Dunlop TS-1 (die ik voor de Voodoo Lab had)
    Voodoo Lab Tremolo te koop

    Interesse stuur een pm-tje

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    6.256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo123
    Carl MArtin surf Trem
    Zou ik toch mee uit kijken
    Ik heb die ook gehad en had continu last van een enorme volume stijging zodra ik dat ding aanzette. Ronduit irritant en uiteindelijk gewoon weer me Behringer trem gepakt van 2 tientjes Niemand die het geloofd maar toch vind ik dat een fijnere trem dan de surf trem. Maar ik las laatst iets over de surf trem dat je dat volume verschil in kon stellen met de trimpot ofzo maar goed, beetje te laat nu gezien het feit dat ik hem al verkocht had.
    Een tweedehands Boss trem is ook zeker niet verkeerd en als je dan toch een leuk pedaal wilt die iets veelzijdiger is en stereo is kun je kijken na de tremelo/pan van Boss. Word niet meer gemaakt maar 2de hands wel te krijgen voor 80-100 euro.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik wás lief, maar ik heb nu een Marshall.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Ik heb een Boss TR-2. Standaard heeft die een irritante volumedrop, maar dit is relatief gemakkelijk op te lossen door 1 weerstandje te vervangen... Verder een prima ding dat zich gemakkelijk laat modden !!!

  9. #9
    vinni
    Guest

    Standaard

    De beste (natuurlijk mijn mening ) Is toch wel de BYOC Tremolo.
    Die bouw je gewoon zelf. Bijzonder aantrekkelijke prijs.

    Vinni

  10. #10

    Standaard

    [spammodus on]
    http://dirk-hendrik.com/optotrem.html
    [/spammodus off]

    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top