Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    vraagje Probleem met SA120... Help?

    Ik heb een Ibanez SA120, en vandaag wisselde ik voor het eerst de snaren. Ik had gehoord dat Ernie Ball slinky hybrid best wel goede snaren waren, dus die zette ik erop. De brug, een sat pro, is nu helemaal scheef ten opzichte van de body. Als ik de lage E en A snaren ontspan, is de brug weer helemaal normaal. Ik zou graag willen dat die brug weer normaal is.
    Ik zou het echt op prijs stellen als iemand even vertelde wat ik zou moeten doen. Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    heb je dezelfde snaardikte er op gezet?
    Ik denk dat je de veren van je tremelo even moet aandraaien, zodat je brug weer wat verder naar beneden komt.
    Heb je een Floyd Rose tremelo, of een gewone?
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  3. #3

    Standaard

    Ik heb er wat dikkere snaren op gezet, en ik heb een gewone tremelo

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oostzaan
    Ik heb er wat dikkere snaren op gezet, en ik heb een gewone tremelo
    Oke, dan moet je je tremelo veren wat verder aandraaien, of er een extra veer bij plaatsen.
    Aan de achterkant van je gitaar, daar waar je je snaren doorsteekt heb je een plastic klep, die kan je er afschroeven. Daaronder zie je een aantal veren, een stuk of 2 of 3. Die veren moet je dus strakker schroeven zodat je brug weer naar beneden komt. Voordat je die veren strakker draait meot je wel even je snaren wat slapper doen.
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  5. #5

    Standaard

    Het klinkt vast dom, maar goed:
    Hoe draai je die veren strakker?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oostzaan
    Het klinkt vast dom, maar goed:
    Hoe draai je die veren strakker?
    Als het goed is zitten die veren aan 1 kant in het hout van je body geschroeft, met van die haken. Die moet je dus verder het hout in draaien.
    Wel eerst die veren loshalen natuurlijk. En wel voorzichtig zijn, want er staat veel kracht op die veren, dus eerst je snaren losser draaien. Eventueel zou je ook gewoon morgen naar de winkel kunnen gaan en nog 1 of 2 extra veren kunnen kopen.
    Hoeveel veren heb je er nu in zitten?
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

  7. #7

    Standaard

    3, maar ze zitten niet echt strak.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ja, draai die schroeven dieper t body in dan! de veren van de trem zitten vast aan een plaatje, en die weer vast aan het body via een par schroeven. Hop, draaien dus.




    Fuck, straks krijgen we echt topics van 'hoe draai ik aan m'n stemsleutel?'

  9. #9

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb ook zo'n apparaat en ik had hetzelfde, maar omdat de snaren toch nog gaan rekken was het bij mij na een paar uur verholpen.

    Ik weet niet hoe erg het is en of het bij jou ook recht trekt en dan zal je bovenstaande oplossingen moeten proberen.
    Axes:
    PRS Tremonti SE/Ibanez SA120/VIG Eruption /Tanglewood TW28

    Amp:
    Randall RG75 G3/Blackstar HT5 halfstack/Epiphone valve jr

    Effects:
    Boss ME20/Boss micro BR/Line 6 Pocketpod

    Pedalboard(pedaltrain):
    Hardwire Tuner-->Crybaby Wah-->Vox Satchurator-->Ibanez TS7-->EHX Electric mistress--> Boss MT2

  10. #10

    Standaard

    Sorry 1 klein foutje, je hoeft die veren dus niet los te halen. Je kan gewoon die schroeven dieper het hout indraaien. gewoon steeds een klein beetje, dan je gitaar weer op stemming brengen en kijken of het zo beter is.
    The only knob that matters on an amp is the louder knob

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top