Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: loadbox

  1. #1

    Standaard

    Weet iemand van jullie wat een goede loadbox is. Ik heb een flinke buizen versterker, en als ik thuis speel staat 'ie al snel veel te hard. Het schijnt dat je met een load box het volume kunt verkleinen en dat je dan nog steeds een fatsoenlijk geluid hebt.

  2. #2

    Standaard

    De enige die ik ken is van Marshall, de PowerBrake maar ik heb geen idee of het ook afdoende werkt *kon er zelf ook wel eentje gebruiken*

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    1 juni 2001
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    55

    Standaard

    Hoi,

    Ik weet niet of het precies hetzelfde is (lijkt me wel), maar een vriend van mij heeft zo'n bak van Koch, de prijs weet ik niet. Dit apparaat zorgt er voor dat je de sound hebt van een buizenbak die vol opsenstaat, maar dan op een laag volume.

  4. #4

    Standaard

    ja je zou die powerbrake kunnen gebruiken .
    is een soort belasting tussen je amp en speaker.

    ik heb zelf ook gehad(op een oude superlead)maar was er niet echt tevreden mee.


    probeer maar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2001
    Locatie
    Guitar County
    Berichten
    166

    Standaard

    De 2 bekendste zijn de Powerbreak van Marshall en sinds kort een van Koch die ook wel goed is. Je kan je amp op 10 zetten zonder dat de buren gaan klagen :smile: Let wel, het is niet echt bevoordelijk voor je eindbuizen en zullen sneller afsterven.

  6. #6

    Standaard

    eeuhm ik heb er geen verstand van maar ik heb vaak gehoord dat de THD Hotplate (dat THD weet ik niet zeker) de beste is. Beter dan Marshall Powerbrake. Prijs weet ik ook niet (en nou mag je zelf bedenken of deze post nuttig is of niet)

  7. #7

    Standaard

    Marshall PowerBrake klinkt heel blubberig.
    Zelf heb ik 2x Koch Loadbox.
    Werkt goed. De XLR aansluiting naar P.A. klinkt echt veel dynamischer dan een mic. voor de speakers.

    T.a.v. het power attenuating verhaal moet THD Hotplate beter zijn en TubeAmpeDocter (?) de best.
    Deze 2 heb ik persoonlijk nooit gehoord.

    My gaat het vooral om de speakerfilter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    los van het feit dat je bij de boogie op meer manieren door diverse instellingen dit soort problemen kunt oplossen ,van het merk palmer is zo'n kastje ook te krijgen zij hebben ook hele goeie en proffessionele speaker simulators die je tussen ammp en speaker hangt voor zowel op het podium als in de studio.

  9. #9

    Standaard

    Heb de Palmer PDI-03 (19") en de PDI-09 (di box) ook getest.
    Palmer filtert meer hoog uit signaal en is minder dynamisch dan Koch.
    Maar PDI-03 i stukken beter dan PDI-09.
    Eddy van Halen gebruikt ook Palmer!!!
    (Hij kent Koch zeker niet :smile:

  10. #10

    Standaard

    die palmer heeft en vriend van me dat ding is echt niks,en evh zou hem wel hebben zo als zoveel spul maar of die het gebruikt??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top