Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Locatie
    Lommel (België)
    Berichten
    77

    Standaard Duesenberg tremolo ipv Bigsby

    Hoi

    Ik wil graag een Bigsby tremolo op mijn Les Paul zetten.

    Wat denk je eerst en vooral van mijn idee? Doen, niet doen, mooi, niet mooi?

    Ik heb al wat opzoekwerk gedaan en ik vond een Bigsby B7 voor 240€ bij Tonefactory
    Ik vond ook deze Deusenberg

    De Deusenberg is de helft goedkoper, welke zou ik kiezen, Bigsby is goed, maar duur, maar ik ken niks van Deusenberg?

    Welke zou ik best kiezen?


    Mvg
    Ben

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Die Duesenberg is net zo goed, en handiger is dat je de snaren DOOR de tremelo steekt, makkelijker nieuwe snaren opzetten dan bij een originele.

    Ik heb een echte Bigsby op mijn SG en had een Duesenberg, maar qua tremvoorkeur zou ik de Duesenberg pakken als er nog geen opzat.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Heb beide gehad en de Duesenberg deed niet voor de Bigsby onder.

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Tevreden gebruiker hier. Er zijn twee verschillen. Het grootste verschil én voordeel is al genoemd: de manier van snaren opzetten is vele malen makkelijker. Het andere verschil is dat i.t.t. tot een Bigsby, er wat meer slack zit op de hendel. Je moet dus eerst een beetje de speling eruit duwen voordat je de vibrato maakt. Bij een Bigsby is ieder duwtje tegen de hendel meteen 'raak'. Qua subtiliteit kan het een voordeel zijn, maar als je ontzettend aan een Bigsby gewend bent (niet in jouw geval dus) kan ik me voorstellen dat het wennen is of zelfs niet prettig.
    De kwaliteit en degelijkheid zijn prima.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Tevreden gebruiker hier. Er zijn twee verschillen. Het grootste verschil én voordeel is al genoemd: de manier van snaren opzetten is vele malen makkelijker. Het andere verschil is dat i.t.t. tot een Bigsby, er wat meer slack zit op de hendel. Je moet dus eerst een beetje de speling eruit duwen voordat je de vibrato maakt. Bij een Bigsby is ieder duwtje tegen de hendel meteen 'raak'. Qua subtiliteit kan het een voordeel zijn, maar als je ontzettend aan een Bigsby gewend bent (niet in jouw geval dus) kan ik me voorstellen dat het wennen is of zelfs niet prettig.
    De kwaliteit en degelijkheid zijn prima.
    Heb je met die duesenberg-trem niet een boutje waarmee je je arm los/vaster kan zetten (zoals bij een bigsby). Bij een bigsby kan je door de bout (die in de veer zit) je arm losser/vaster zetten, waardoor iedere aanraking aan de arm niet zo'n directe "bend" geeft
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    is de Les Trem niet voor jouw? gewoon op de postjes van je stopbar tailpiece zetten, niets boren in je gitaar.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 2 januari 2008 om 21:01
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Das lillik!

  8. #8

    Standaard

    Zelf wou ik niet boren en zo in mn gitaar en heb dus gekozen voor deze trem!
    Ik ben er heel erg blij mee en tevreden. gebruik m ook regelmatig!




    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Locatie
    Lommel (België)
    Berichten
    77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
    is de Les Trem niet voor jouw? gewoon op de postjes van je stopbar tailpiece zetten, niets boren in je gitaar.
    Sorry, maar de reden dat ik een Bigsby-achtige tremolo op m'n Les Paul wil zetten is niet alleen om er op te spelen, ook omdat het er vet uitziet, en dat is niet echt het geval met die tremolo, maar toch bedankt!

    Dan denk ik dat ik toch voor die Deusenberg ga gaan..

    Bedankt voor de reacties!

    Mvg

    P.S. Ik heb een foto bijgevoegd.

    Laatst gewijzigd door 6-string; 3 januari 2008 om 11:50

  10. #10

    Standaard

    Waarom dan zo'n dure trem? Ze zijn er veel goedkoper. als het alleen gaat om het uiterlijk... Een deusy of bigsby trem op een epi is dan net zoiets als champagne in een plastic bekertje...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top