Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    delft
    Berichten
    295

    Standaard

    ja, ik heb het over de 12 watter van 1800 euro of zoiets. Volgens mij is de stabiele vaste waarde van bassman reissues (2dehands) rond de 800-900 euro. Ik moet nog maar zien dat deze nieuwe 57 deluxes hun waarde 2dehands laten terugbetalen.

    Ik vind de fender geweldig klinken, maar omdat ie te duur was niet gekocht.
    In plaats daarvan maar iemand een mission kit laten bouwen met upgrades voor caps, trafo's, weber p12Q speaker, etc. Heb er de ballen verstand van, maar uiteindelijk klinkt ie ongeveer hetzelfde als de fender. Voor thuis heb je er niet veel aan maar in cafe's is ie perfect.

    De gitarist in deze clipjes speelt over een fender 57 deluxe. De amp is hier niet uitversterkt en staat denk ik net voorbij 60% volume.
    http://www.youtube.com/watch?v=ISvQ_pfPZzM
    http://www.youtube.com/watch?v=0f7Oshnconw

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    Heb ook alle twee de amps gehad (zelfbouw) maar ze zijn alle twee veels te hard om de sweet spot thuis te bespelen (hmm klinkt wel goed deze zin).

    Ik heb toen ook gekozen om de bassman te houden omdat ik als ik zacht speel liever een wat voller geluid clean heb en dan evt overdrive (thuis) maar uit een doosje

    Het zijn echter alle twee pareltjes en zeer verschillend dus een lastige keuze.

    Dus gitaar onder de arm en op naar mupo

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerryk
    Bedankt dusver voor al jullie input. Aramstoop ben je er zeker van dat we het over dezelfde '57 Deluxe hebben ? (Dwz de amp die in 2007 opnieuw door Fender is uitgebracht in de Customshop versie ) sorry voor het vragen, maar de meesten denken juist dat deze eerder zijn waarde zal behouden. Als jij inderdaad ook deze amp hebt, wat is jouw algemene indruk ? Bevalt ie ? Ik lees overigens op het web dat er in Zwaag een winkel (Mupo) is die beide amps zouden moeten hebben. Ik ken deze winkel niet, maar is er iemand bekend met deze winkel ? Ned Muz is inderdaad gesloten vandaag. Tks voor de tip. Chris volgens mij ken ik jou uit Zeist nog. Je hebt ooit in een zeer koude ruimte geprobeerd mijn Blues Junior tweed te modden. (Billm method)

    Heb bij Mupo in het verleden wel spullen gekocht. Goede zaak, maar niet de goedkoopste. Ze hebben wel geluidsstudio's waar je eea kunt uitproberen, erg fijn!!

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The red Strat.
    zeker de deluxe. je krijgt er een HEMELSE eindtrapoversturing uit op geen-burenruzie volumes
    Hemelse eindtrapoversturing thuis ? Je bedoelt dat je niet in de hemel gelooft ?
    Voordat je beide 6V6jes aan het oversturen hebt ben je al wel een paar burenruzies verder hoor...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Ik vond de Deluxe '57 best leuk, maar niet geweldig, en de Bassman vond ik wel geweldig....maarja, dat is mijn mening, ik denk dat je voor € 1800 leukere dingen kunt kopen dan een '57 deluxe...


    ieder z'n meug..
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Check hier nog dit filmpje van de '57...
    http://www.musik-schmidt.de/osc-schm...bo-p-8630.html

    (op 'productfilm' klikken)

  7. #17

    Standaard

    Iedereen nogmaals hartelijk dank voor de reacties. Dat filmpje is van de 57 Twin ! en niet van de kleinere '57 deluxe. Ik heb vanmorgen eerst nogmaals de 59 Bassman uitgeprobeerd. Vanmiddag heb ik de 57 deluxe gekocht bij Dijkman in Amsterdam. Ik vind hem gewoon geweldig klinken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2002
    Locatie
    Boskoop
    Berichten
    1.159

    Standaard

    En dat is toch het belangrijkst

    gefeliciteerd met je aankoop

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Ja, gefeliciteerd met je Fender. Wil hem nu wel zien en vooral horen!! Iets te regelen thuis?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    belgië
    Berichten
    257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    12 Watt en overstuurd is behoorlijk luid, in je vrijstaande villa in Wassenaar misschien niet zo'n probleem maar in de meeste andere gevallen wel...
    ik ben heel gevoelig voor hoge volumes en ik haat het dan ook grondig (ik zal nooit vrijwillig in een discotheek binnenstappen) maar toen een vent op 3 meter van mij zo'n deluxe overstuurde toen ik naar Piens ging had ik totaal geen last van het volume, dus...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top