Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 66
  1. #21

    Standaard

    Het blijft opmerkelijk hoe zo'n gitaar, zelfgebouwd door fam. May, na 40 jaar eigenlijk nog qua concept goed is.

    Anderszijds wat zou een jonge May vandaag de dag hebben gedaan? Hij bouwde de RS omdat hij geen geld had voor een 'echte' gitaar. Wellicht had hij vandaag de dag een goedkopere gitaar gekocht en had hij ook zijn eigen sound gehad.

    Overigens is zijn handelsmerk, de RS met een sixpence, in de studio met de zelfbouwamp van John Deacon gebruikt. Vroeger in elk geval. Voxen waren (enkel??) bij concerten.
    Maar May zal met zijn portemonnaie vast een heleboel andere gitaartjes gehad hebben. Behalve de Tele en de V waarmee hij wel optrad.

  2. #22

    Standaard

    Wat ik me afvraag; krijgen die gasten met een muur van amps op een podium ook tientallen mics en sporen in de mix?

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Wat ik me afvraag; krijgen die gasten met een muur van amps op een podium ook tientallen mics en sporen in de mix?
    Hij gebruikte er 3 tegelijkertijd. Om de 3-4 nummers switchte hij naar een vers trio versterkers. Op die manier kon hij z'n versterkers laten afkoelen, wat AC30's beginnen behoorlijk onstabiel te worden als je ze een tijdje volledig open hebt staan.

  4. #24

    Standaard

    Off topic natuurlijk, waarvoor excuses, maar het antwoord op mijn vraag is dus "ja want iedere amp is een spoor" of "nee, na ieder nummer werden er 3 mics verplaatst". Vraag het me toch af. Nou goed ik heb die muren van amps toch altijd al ongeloofwaardig gevonden.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rocketman
    Off topic natuurlijk, waarvoor excuses, maar het antwoord op mijn vraag is dus "ja want iedere amp is een spoor" of "nee, na ieder nummer werden er 3 mics verplaatst". Vraag het me toch af. Nou goed ik heb die muren van amps toch altijd al ongeloofwaardig gevonden.
    Ik neem aan dat ze niet op een paar microfoons hebben bezuinigd, die werden natuurlijk niet verzet.

    Ik weet niet of een muur van amps zo ongeloofwaardig is hoor. Bij May diende het een heel duidelijk doel: de delays en daarnaast dus in 3 rijen ter afwisseling of als back-up.

    Maar als geld geen rol speelt, en een gitarist speelt op meerdere gitaren? Gewoon per gitaar een eigen stack! Lijkt me best handig...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie
    Maar May zal met zijn portemonnaie vast een heleboel andere gitaartjes gehad hebben. Behalve de Tele en de V waarmee hij wel optrad.
    stratocasters volgens mij meer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2004
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    stratocasters volgens mij meer.
    Brian speelt zelden op Stratocasters en live al helemaal NOOIT. Hij heeft in interviews aangegeven er niet echt mee overweg te kunnen.
    Als er bij het opnemen in de studio een Fender-geluid nodig was werd dit heel vaak ingespeeld door Roger Taylor en John Deacon, die beiden ook niet onverdienstelijk gitaar spelen (iets wat niet echt bekend is bij het grote publiek).

    Als je de Killer Queen clip bedoeld, dat was playback met een geleende Strat. De zwarte Tele die hij altijd gebruikte voor Crazy little thing called love was trouwens ook geleend, van Roger Taylor. Dat is trouwens ook de enige gelegenheid waarbij hij live een Tele gebruikte...
    Laatst gewijzigd door mayniac; 2 januari 2008 om 02:19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fullorder
    shredders zijn er voor de papierverwerking, meer niet...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riky
    ja... en vergeet niet dat brian in de studio en live ook nog wel eens een stratocaster of telecaster wil pakken... ook daar krijgt hij dezelfde toon als de red special uit...
    Met andere woorden, de gitaar maakt geen reet uit, zolang je maar een AC30 met een Treble Booster hebt?

    Overigens inderdaad een interessant verhaal, Butcher!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Artnaz,
    In basis ja, alleen als je goed gelezen hebt waren het 3 x Vox AC 30. Als je Google gebruikt kom je wel op sites waar het geheel op te vinden is incl. schema`s hoe je een en ander moet aansluiten.
    Er blijft echter veel afhangen van de vingers en speelstijl. Als voorbeeld: ik heb een `62 Custom Tele die klinkt in mijn handen heel anders dan bij mijn maatje uit de band. Dat blijft dus eigenlijk het belangrijkste.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Artnaz,
    In basis ja, alleen als je goed gelezen hebt waren het 3 x Vox AC 30. Als je Google gebruikt kom je wel op sites waar het geheel op te vinden is incl. schema`s hoe je een en ander moet aansluiten.
    Er blijft echter veel afhangen van de vingers en speelstijl. Als voorbeeld: ik heb een `62 Custom Tele die klinkt in mijn handen heel anders dan bij mijn maatje uit de band. Dat blijft dus eigenlijk het belangrijkste.
    Ja ok, sorry voor mijn incompleetheid. Wat ik wil zeggen is dat als ik een LP door mijn set jaag het heel anders klinkt dan met mijn Strat. Bij May lijkt dat dus weinig uit te maken, en ik vond het wat vreemd dat zijn versterkers/effecten voor het overgrote deel van zijn sound zorgen...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top