Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2004
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    50

    Standaard Gibson les paul deluxe nieuwe elementen

    Hallo iedereen,

    ik speel op een les paul deluxe uit 1978, en ben er heel tevreden over, maar toen ik gisteren op een andere humbuckergitaar speelde, verschoot ik toch van het contrast van output en warmte.
    Ik heb gehoord dat gibson mini humbuckers (jaren 70) niet altijd zo goed zijn, dus wat alternatief raden jullie mij aan?
    P90's of zijn er humbuckers op dit formaat? zo weet ik in welke richting ik kan zoeken.

    bedankt !

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    wat voor stijl speel je?

    het probleem van p90's is dat ze brommen als een idioot. Geef mij maar lace sensor p90's, die zijn muisstil en klinken verdomd ok voor p90's. Ze zijn dik'ig', maar niet zo vet als een humbucker, en ook niet zo 'iel' als een gemiddelde strat-singlecoil. Ik vind de sound over 't algemeen lekker, maar die brom!!! doei gitaar; ik walg van de brom zo eenvoudig.

    Verder: Ik raad aan de dimarzio superdistortion in p90 formaat. Geweldige pickup, klinkt super in een lp uit die periode. Of gewoon een bareknuckle war-90. P90 die stil is, en waanzinnig veel output heeft. kost je wel bijna 160 euro

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Allereerst... fantastische gitaar! Zou ik graag ook nog eens willen hebben...


    Je hebt toch minihumbuckers op die Deluxe? Die klinken toch wel iets anders dan normale humbuckers lijkt me... bijt wat meer, wat rauwer? Je wilt liever een 'normaal' humbucker geluid?

    Misschien leuk om te weten dat Pete Townshend van The Who de standaard Gibson pickups verving door... Epiphone pickups

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door http://www.thewho.net/whotabs/lpdeluxe.htm
    My favorite guitar now for the stage is the Les Paul Deluxe with the small epiphone pickups that you can buy on the shelf for $50.00. They’re like Humbucking, but they’re small, like what you have on Epiphones, and they’re really loud. I like those.


    Let overigens niet op de Dimarzio Super Distortion humbucker, al heeft 'ie die nauwelijks gebruikt...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PT
    For the last couple of years it’s been Les Paul Deluxes and I think they’re probably what I’ll stick with; the standard guitar, and again I usually have to go through about 20 before I find a good one. I have about six or seven of them. I’ve tried Hamer and Alembics and Ibanez and Yamaha and these people make guitars that are much, much better than Gibsons. But I’ve gotten into the weight and the shape of the Deluxes. The pickup suits the amp (Hiwatt CP103). The higher level DiMarzios and things like that, which most of these guitar makers are now using, don’t seem to suit my amplifiers. What I need is a fairly clean sound and then the amp looks after the distortion. And a lot of these current model guitars are made with the possibilities to get a clean sound or a dirty sound out of a transistor amp. But I’m still using valve amps. They’re modified slightly: I put a DiMarzio pickup in the middle but I never use it. I don’t know why. I bloody bother doing it. I just like the way it looks. The DiMarzio is the one where you can switch between two sounds (Super Distortion). I sometimes use that in the studio; I have one Les Paul that has three of those on it and each is switchable so you can get some really interesting sounds out of that

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2004
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    50

    Standaard

    ik ben wel blij met het rauwe geluid, maar was gewoon benieuwd of ik de klank nog beter kan maken, wat meer warme volle output.
    Er bestaan ook zoveel elementen, en is moeilijk om daar een beeld van te maken, ze klinken ook anders op elke gitaar door elke versterker
    Ik speel harde experimentele rock, overigens.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    het probleem van p90's is dat ze brommen als een idioot.
    Hoeft niet hoor Orpheo. Ik repeteer nu met mijn mijn epi sorento, die met p90's dus. Ik heb nog steeds geen brom gehoord, niet op repetitie volumes en ook niet op kamervolumes. Wel hele fijn controleerbare feedback

    Ontopic, ik vind zelf p90's te gek klinken, zeker in een lp achtige. Die zou ik er in doen, ze zijn qua formaat inwisselbaar voor die minihums, alleen is de bevestiging anders (dmv een plaatje op de bodem van het gat voor de p90 ipv met 4 schroeven aan de bovenkant van de gitaar)
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Wagenberg (Breda)
    Berichten
    1.209

    Standaard

    Post eens een foto, ik zie graag LP deluxe's!
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2004
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    50

    Standaard

    heb er dan towshend-gewijs ook maar hoofd eraf gekapt

    ...en die marshall is niet van mij

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2007
    Berichten
    367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo

    Verder: Ik raad aan de dimarzio superdistortion in p90 formaat. Geweldige pickup, klinkt super in een lp uit die periode.
    Ik ga daar in mee..








    Het is ook een beetje een vintage pickup, komt uit dezelfde periode als de gitaar. Is in single coil te zetten door de tone-regeling op 9 te zetten.

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    22 december 2004
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    50

    Standaard

    oke, die dimarzio sd lijkt me dan wel wat, maar is die ook geschikt voor de nekpositie?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik zou twee Gibson P90's er in prikken! Die voldoen wel aan je eisen, voller & warmer. Je moet zo'n prachtgitaar niet met een 'volbloed' humbucker verkloten...


    Of je moet voor het Tom Scholz model willen gaan:


    LP Deluxe met twee Dimarzio Super Distortions...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top