Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Martin 000-28EC

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Music

    Nog even over die bindingen. Martin gebruikt bij deze gitaar "grained ivoroid", kunststof dus. Mijn Lowden is volledig van hout, alle bindingen dus ook. Ik heb dus het gevoel dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met het materiaal. Dat kunststof reageert zo goed als zeker anders op temperatuur en luchtvochtigheid dan hout.
    grappig detail is overigens dat ik op mijn Lowden verschil voel in de overgang van de toets (ebben) naar de hals bij wisselende luchtvochtigheid en daar heeft die Martin weer geen last van, ook ebben op mahonie. Zo heeft iedere gitaar blijkbaar wat

    Groet, Hans
    Een dikke streep is ook een lijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=--
    Nog even over die bindingen. Martin gebruikt bij deze gitaar "grained ivoroid", kunststof dus. Mijn Lowden is volledig van hout, alle bindingen dus ook. Ik heb dus het gevoel dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met het materiaal. Dat kunststof reageert zo goed als zeker anders op temperatuur en luchtvochtigheid dan hout.
    Die theorie klinkt wel aardig, maar dan zou dat bij m'n Chinees ook moeten gebeuren. Maar, je raadt het al: overgang van binding naar hout is prima afgewerkt, en perfect glad, en dat blijft ook zo als het weer veranderd. Ik vrees zodoende toch dat we de realiteit onder ogen moeten zien, de Amerikanen lullen de prijs de lucht in, en worden onder het roepen links en rechts door de Chinezen ingehaald .
    Nog een ander voorbeeldje: ik zag laatst een nieuwe originele Amerikaanse Dobro, bij de topkam zát me toch een vlek lijm, een rand van een paar milimeter breed over het toets-hout tussen de topkam en de eerste fret. De betreffende werknemer zal ongetwijfeld gedacht hebben "ik smeer d'r flink wat op, dan weet ik zeker dat die topkam vast blijft zitten ". Oh ja, ik moet wel zeggen, de prijs van die gitaar was maar 4095 euro (nee, geen komma vergeten), dus dan mag je niet teveel verwachten.

    Groet, Jan.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2006
    Locatie
    Weert
    Berichten
    188

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=--
    Op diverse plaatsen voel je duidelijk de overgang van een binding naar het hout. Iemand vertelde me eens dat dat komt door de relatief droge omstandigheden waarvoor in de USA gebouwd wordt en het relatief vochtige klimaat waar de instrumenten hier in terecht komen. Het schijnt een veel voorkomend euvel te zijn bij Martins..
    Inderdaad, ik heb ook een martin, en dit viel me ook erg tegen.
    Het verhaal van de luchtvochtigheid is natuurlijk apekool!!
    Er zijn legio bouwers in de States, maar dit heb ik toe nu toe alleen bij Martin gezien.En het is inderdaad zo dat dit de klank niet beinvloed, maar het oog wil ook wat!!(zeker voor die prijs!)
    Als je een peperdure mercedes zou kopen waarvan de kofferbak niet goed sluit,
    dan kijk je toch ook op een andere manier tegen het merk aan!!

    Mensen willen op sommig gebied nu eenmaal in de maling genomen worden

    Frank
    Niet zeiken ! Spelen !!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top