Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: gitaarbox bouwen

  1. #1

    Standaard gitaarbox bouwen

    Ik wil een top kopen van en dan zelf een kast bouwen.
    Is dit mogelijk of zeer moelijk.en waar moet ik op letten!!
    Ik bouw al boxen voor op podiums,maar zit er in een gitaarbox alleen maar speakers of moet ik met nog meer rekening houden
    Zijn het speciale speakers of kan ik elke goede basspeaker van 250 watt gebruiken (25 tot 2000 hz Heb ik op voorraad)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik raad je aan om 'gewone' gitaarspeakers te gebruiken .Celestions. Heb je in allerlei varianten,types en groottes. Voor gitaren word over het algemeen 12" gebruikt. Waar je op moet letten, is het hout ( niet al te dun ,en niet al te goedkoop). Ook op de bouw van de baffle , en of je een openback, halfopen back of closed back wil hebben. Dat heeft grote invloed op je gitaargeluid namelijk Succes, en voor verdere vragen PM!
    HERRIE.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Okseldrecht
    Berichten
    954

    Standaard

    Wil je nu een basbox bouwen of een gitaarbox?

    Je kan eens even googlen of bij thomann.de kijken, keus en informatie te over. Kijk maar eens naar de Harley Benton's met Celestion V30's, is een goede deal.

    Ik heb er zelf diverse gebouwd en twijfel achteraf of het de moeite waard is. Probleem is dat je zelfbouw aan de straatstenen niet kwijt kan, en het is zelfs duurder dan een box kopen nieuw of 2e hands.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch
    Ik heb er zelf diverse gebouwd en twijfel achteraf of het de moeite waard is. Probleem is dat je zelfbouw aan de straatstenen niet kwijt kan, en het is zelfs duurder dan een box kopen nieuw of 2e hands.

    Als ik zelf een box bouw, doe ik dat omdat ik het een leuke klus vind, en er later met meer voldoening naar kijk en vooral op speel. Dat vind ik onbetaalbaar. Dat niemand anders hem wil hebben kan me niet schelen, daar heb ik hem niet voor. Duurder is zelfbouw alleen als je gaat tolexen en speakerdoek gaat bestellen, daar gaat veel geld in zitten, naast je speakers natuurlijk.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top