Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 december 2007
    Berichten
    11
    Blog Entries
    1

    Standaard Vermist Ibanez Destroyer DT-500 CS Sunburst

    Het verhaal
    In de jaren '90 heb ik mijn prachtige Ibanez Destroyer in consignatieverkoop gegeven aan de eigenaar van een gitaarzaak in Tilburg. Regelmatig ging ik daar langs om te kijken wat de stand van zaken was.
    Door een verblijf in het buitenland was ik een paar maanden niet in staat om bij hem langs te gaan. Bij terugkeer bleek dat de muziekzaak op de fles was gegeaan en de curator de gehele voorraad had verkocht om de schulden te betalen. Inclusief mijn eigendom.
    De eigenaar van de zaak had tegenover mij gemakshalve verzwegen dat de zaken niet zo denderend gingen en tegenover de curator dat die specifieke gitaar uit de inventaris niet tot zijn voorraad behoorde. Niemand om verhaal te halen ondanks talrijke telefoontjes en mede als gevolg van mijn jeugdige onervarenheid.

    Laatst kwam ik de bon weer tegen waarop beschreven staat dat ik die gitaar in consignatie heb gegeven inclusief beschrijving en serienummer. Dus...

    De oproep
    Ik ben op zoek naar mijn oude gitaar en wie kan mij helpen? Wie weet is ie ergens in de verkoop.

    Ibanez Destroyer (DT-500 CS)
    Bouwjaar: 1983 (serienummer is dan ook met Letter83....)
    Kleur: Sunburst Red
    Koffer: bruin met lichtbruine bekleding
    Volledig serienummer als bevestiging

    De foto bijvoegen is toch gelukt maar de gitaarkenner had zich allang een beeld gevormd, toch?
    [IMG][/IMG]

    Ik ben benieuwd...

    Alvast bedankt voor je bijdrage,
    Pieter
    Laatst gewijzigd door Pietercor; 18 januari 2008 om 23:57

  2. #2

    Standaard

    Da's een lullig verhaal.

    Ik heb zelf 2 Ibanez Destroyers met genoemde specs. Eentje uit Amerika gehaald, de andere van de eerste Nederlandse eigenaar.

    Als je een vergelijkbare gitaar wilt, zou ik dat via de Amerikaanse eBay proberen. De dollar staat gunstig en je hebt daar meer kans dan in Nederland.
    Als je een foto wilt, kan ik je daar vanavond wel aan helpen.
    gr
    Rob

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    om een foto bij te voegen moet je deze eerst uploaden via bijv imageshack en dan tussen de volgende code typen, of op het prentkaartje klikken en de link kopiëren.

    [img] link van iets [/img]
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  4. #4

    Standaard

    In 1983 heette dit type DT-500 CS

    De 400 heeft een tune-o-matic achtige brug. Zadels en staartstuk apart dus.
    De 1983 met short shop is de 500.
    (bron: folders)

  5. #5

    Standaard

    Kun je via de curator niet achterhalen wie 'm gekocht heeft?
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  6. #6

    Standaard

    en even langs de rechtswinkel om te kijken wat je opties zijn. dat ding is van jou. punt.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 december 2007
    Berichten
    11
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Vrienden,

    Dank voor de adviezen. Het probleem is echter dat dit zich midden jaren '90 afgespeeld heeft. Ik denk dat een rechtswinkel zal zeggen dat ik te laat ben om nog zaken te claimen.
    Ook weet ik niet meer wie de curator toentertijd was. Mogelijk kan ik dat via de Kamer van Koophandel nog uitvinden. Dus dat is inderdaad een mogelijk aanknopingspunt. Dank daarvoor Ic3gl0vE.

    Meer tips en adviezen van harte welkom. Ik hou jullie op de hoogte van de eventuele voortgang.

    Beste wensen,

    Pieter

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 december 2007
    Berichten
    11
    Blog Entries
    1

    Standaard Winkeleigenaar gevonden

    Vrienden,

    Allereerst contact gehad met de nieuwe eigenaar/exploitant van het pand in Tilburg. Hij mailde binnen 24 uur terug met de nodige informatie. Het betrof met name de naam waaronder de inschrijving in het register van de Kamer van Koophandel had plaatsgevonden. Na contact met de Kamer van Koophandel (Weet je wat jij zou moeten doen...?) is het gelukt om, met voorgaande info, de eigenaar van de opgedoekte muziekwinkel te localiseren. Na een check in het telefoonboek blijkt hij ook nog op hetzelfde adres als wat het register uit '94 vermeld, te wonen.

    Al 2 keer gebeld maar tot op heden heb ik hem niet thuis getroffen.

    Groet,

    Pieter
    Laatst gewijzigd door Pietercor; 5 januari 2008 om 22:12

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pietercor
    Vrienden,

    Allereerst contact gehad met de nieuwe eigenaar/exploitant van het pand in Tilburg. Hij mailde binnen 24 uur terug met de nodige informatie. Het betrof met name de naam waaronder de inschrijving in het register van de Kamer van Koophandel had plaatsgevonden. Na contact met de Kamer van Koophandel (Weet je wat jij zou moeten doen...?) is het gelukt om, met voorgaande info, de eigenaar van de opgedoekte muziekwinkel te localiseren. Na een check in het telefoonboek blijkt hij ook nog op hetzelfde adres als wat het register uit '94 vermeld, te wonen.

    Al 2 keer gebeld maar tot op heden heb ik hem niet thuis getroffen.

    Groet,

    Pieter
    Toch ben ik bang dat de eigenaar de gitaar niet zomaar aan jou zal geven. Een heel vervelende situatie.
    Dreadmember

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 december 2007
    Berichten
    11
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Nee, dat klopt. Ik vraag me af of hij überhaupt nog weet (wil weten) dat ik mijn gitaar toen bij hem aangeboden heb. Dan twijfel ik eraan of hij (nog) weet aan wie mijn Destroyer verkocht is. Het voordeel is dat het een typische gitaar is natuurlijk.
    Als ik dan al te weten kom wie toen mijn gitaar van hem heeft overgenomen zijn er nog wel wat hobbels te nemen, zoals je zult begrijpen...

    Groet,

    Pieter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top