Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard Boston BTU500 (tuner)

    Zoekfunctie gebruikt.

    Allereerst kan ik deze tuner bijna niet vinden, waar koop je zo'n ding?
    Geen enkele grote muziekwinkel in Duitsland heeft ze namelijk.

    Ten tweede, de tuner is TB. Dat wil dus zeggen dat ik hem in mijn signaalketen kan flikkeren, toch stil kan stemmen, zonder signaalverlies. (FX-loop). Toch?

    BVD!
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1362

    Hier issie te koop, gewoon in ons eigen kikkerlandje.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jups en ook gewoon in het hoge koude noorden;

    www.westerhaven.nl
    ----

    // City Of Life //

  4. #4

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Right...bedankt iig!
    Tenslotte wil ik nog even zeker weten dat als ik hem in de loop heb, dat hij dan mute als ik hem gebruik. Misschien is dit voor de hand liggend, maar ik ga hem dus wel nieuw kopen en wil dus zeker weten dat ik een goede keus maak.
    [edit] ik heb het al, bedankt!
    Toch bizar dat dit een van de zeer weinig TB tuners is...zeker voor die prijs.
    Laatst gewijzigd door Thom TK; 27 december 2007 om 12:37
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Let er wel op dat sommige tuners niet lekker werken in een FX-loop vanwege het sterkere signaal.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  7. #7
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
    Right...bedankt iig!
    Tenslotte wil ik nog even zeker weten dat als ik hem in de loop heb, dat hij dan mute als ik hem gebruik. Misschien is dit voor de hand liggend, maar ik ga hem dus wel nieuw kopen en wil dus zeker weten dat ik een goede keus maak.
    [edit] ik heb het al, bedankt!
    Toch bizar dat dit een van de zeer weinig TB tuners is...zeker voor die prijs.
    Je moet je ook niet zo blind staren op dat true bypass, zoveel zegt het nu ook weer niet. Voor die prijs heb je misschien een goed produkt, maar dan is het ook misschien. Ik zou 'm in ieder geval niet zomaar blind kopen als ik jou was.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Je moet je ook niet zo blind staren op dat true bypass, zoveel zegt het nu ook weer niet. Voor die prijs heb je misschien een goed produkt, maar dan is het ook misschien. Ik zou 'm in ieder geval niet zomaar blind kopen als ik jou was.
    Oke daar heb je helemaal gelijk in. Maar op dit forum lees ik vooral verhalen over de tonesuck van tuners, bijvoorbeeld de Korg DT-10...
    Als ik een tuner kan gebruiken die geen looper of AB box nodig heeft dan ga ik het liefst daarvoor.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  9. #9
    drap
    Guest

    Standaard

    Maar wat heeft een looper of een AB box ermee te maken dan? Die vat ik niet, sorry. Een tuner in pedaalvorm doet normaal gesproken maar één ding en dat is laten zien of je goed gestemd staat als je 'm indrukt, gemute of bypass. Dat doen ze eigenlijk allemaal voor zover ik weet.

    Ik denk ook dat je je wat teveel blindstaart op het tonesuck verhaal, waardoor dat je wel eens een verkeerd produkt zou kunnen kopen. True bypass zegt echt lang niet alles en die Boston lijkt me geen enorm kwaliteitsprodukt. Maar daar kan ik natuurlijk even zo goed helemaal naast zitten en is het wel een goed produkt. Maar ik vind het in ieder geval nogal een gok om zo'n pedaal zo blind te bestellen.

    Ik heb de Boss TU-2 en die heeft in ieder geval niet noemenswaardig last van tonesuck. Toch is ie niet true bypass. Er zijn ook redelijk wat proffesionele gitaristen die 'm gebruiken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Maar wat heeft een looper of een AB box ermee te maken dan? Die vat ik niet, sorry. Een tuner in pedaalvorm doet normaal gesproken maar één ding en dat is laten zien of je goed gestemd staat als je 'm indrukt, gemute of bypass. Dat doen ze eigenlijk allemaal voor zover ik weet.

    Ik denk ook dat je je wat teveel blindstaart op het tonesuck verhaal, waardoor dat je wel eens een verkeerd produkt zou kunnen kopen. True bypass zegt echt lang niet alles en die Boston lijkt me geen enorm kwaliteitsprodukt. Maar daar kan ik natuurlijk even zo goed helemaal naast zitten en is het wel een goed produkt. Maar ik vind het in ieder geval nogal een gok om zo'n pedaal zo blind te bestellen.

    Ik heb de Boss TU-2 en die heeft in ieder geval niet noemenswaardig last van tonesuck. Toch is ie niet true bypass. Er zijn ook redelijk wat proffesionele gitaristen die 'm gebruiken.
    Met AB box bedoel ik dat ik de tuner uit mijn signaal kan halen als ik stem. Ik bypass hem dan volledig als ik hem niet gebruik.
    Ja ik heb meer pedalen in mijn signaalketen die gebufferd zijn, dat vind ik geen probleem en ik merk het ook niet. Mijn punt is dat ik hier lees dat tuners over het algemeen veel tone wegnemen. Ik ga het zelf echt nog wel testen hoor, alleen leek me die Boston gewoon heel ideaal.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top