Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Wat is de + en de - van de jackingang van mijn speakerkast

    Hoi

    ik heb onderstaande jackingang in mijn speakerkast

    afbeelding 1:
    http://www.guitarnucleus.com/gnstore...104AEL-STE.jpg

    Het zou ook deze kunnen zijn

    afbeelding 2:
    http://www.guitarnucleus.com/gnstore...601AAM-MON.jpg

    kan iemand mij vertellen wat de plus en wat de min is op beide afbeeldingen?

    Alvast bedankt

    Groetjes Rupke
    Laatst gewijzigd door rupke; 26 december 2007 om 00:37

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Meet het en je weet het....
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb geen meetapparatuur. Ik zou ook niet weten hoe je dat zou moeten meten. Ik hoopte dat iemand mij het zo zou kunnen vertellen.

    Groetjes Rupke

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Die het verst van de ingang zit is de +, dat is namelijk de tip van je jack.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  5. #5

    Standaard

    Afbeelding 2, onderste plaatje: meest rechtse aansluiting is + de linker is Massa (-)

    De + zit het het verst verwijderd van het gat waar je de plug in moet steken. (edit: dat had jimwoud dus ook al gezegd)

    Afbeelding 1 heeft nog aan aansluiting tussen de + en - inzitten, die kun je over het algemeen gewoon negeren voor luidsprekers.

    Let op dat aan de ene kant de aansluitingen zitten en aan de andere kant schakelcontacten. Pak gewoon eens zo'n ding, stop er een plug in en kijk wat er gebeurt.

    Verder dacht ik dat er op de site van Nico ook nog wel iets stond over het aansluiten van luidsprekers.

  6. #6

    Standaard

    Hoi Allemaal,

    Bedankt voor jullie reacties. ik ga mijn speakerkast die vanuit de fabriek verkeerd bedraad is, is even goed bedraden. Het is een 2 x 12 kast en van de laatste speaker loopt de + naar de - van de eerste speaker en dan naar de plus van de jack. het zijn 2 16 ohm speakekers en de kast zou 8 ohm moeten zijn. en ik heb nu totaal geen laag in het geluid.

    nogmaals bedankt allemaal

    Greetz Rupke

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    als je problemen hebt met een speaker hou dan gewoon een 9V batterij tegen de jack. komt de speaker naar voren dan is de + van de batterij de + van de speaker. dat is hier toch al meermaals gezegd?
    *SiC Handbuilt Effects & Amps*
    also visit http://filters.muziq.be/ for info on (allmost) every effect on the planet!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top