Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard G-major: software oplossingen of wegdoen?

    Hallo,

    ik heb gemerkt dat er hier op het forum nogal wat mensen last hebben van problemen met de G-major, en dat dit ook regelmatig hetzelfde probleem is; het probleem dat ik ook heb..

    Soms houdt het apparaat er zomaar ineens mee op. Loopt vast, doet niets meer.. Uitzetten en resetten is dan de oplossing. In sommige gevallen doet ook het display niets meer. In eerste instantie dacht ik dat het zou helpen als je netjes wacht met de stroom eraf halen tot de lampjes in de knopjes uitgaan. Hierdoor bleef het probleem bij mij een jaar lang weg. Ik dacht dat het een software probleem was.. (hoorde van iemand dat het ook wel eens zou kunnen dat hij nogal gevoelig is voor spanningspieken en dat het dus misschien zou helpen om er bijv. een powerbrite in te zetten)

    Dit doe ik nu dus braaf iedere keer als ik mijn spul opruim, maar afgelopen zaterdag besloot mijn g-major om er tijdens een gig alsnog mee op te houden. Paar keer uit en weer aan zetten mocht niet baten en ik heb de rest van de gig maar zonder g-major gespeeld..

    Dit wil ik eigenlijk niet nog een keer mee maken, dus ik sta nu voor de volgende keuze:

    1. Het probleem voor eens en altijd opruimen door de goede oplossing te vinden
    2. De g-major de deur uit en een betrouwbare bak ervoor in de plaats nemen..

    Wat vinden jullie? Is er ondertussen een oplossing voor het probleem? Ik vind de g-major erg fijn omdat hij naar mijn mening (dit topic gaat niet over hoe hij klinkt, dus daar graag niet over gaan discussieren ;-)) prima klinkt en erg handig mijn pre-amp kan schakelen met de relais. Daarnaast vind ik hem lekker te bedienen en is hij niet al te duur..
    Wegdoen zou wat mij betreft ook best een optie zijn, maar dan wil ik er toch wel graag iets voor terug dat in dezelfde prijsklasse zit en ook de mogelijkheid heeft om mijn pre-amp te schakelen.. Ik heb veel goede dingen gelezen over de Rocktron intellifex maar deze kan dus niet schakelen. Ook heb ik wel slechte dingen over dit apparaat gehoord en heb ik begrepen dat hij niet meer gemaakt wordt.. Iemand tips over deze of andere opties?

    alvast bedankt! voorlopig speel ik in ieder geval maar even zonder effecten

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 december 2007
    Locatie
    Dilsen-Stokkem(B)
    Berichten
    8

    Standaard

    Vreemd dat er zoveel problemen met het aparaat blijken te zijn. Ik heb dit al jaren in mijn rack zitten en er nog nooit problemen mee gehad. Ik moet wel zeggen dat ik met een Samson PowerPro werk als rackvoeding, dus of dit er iets mee te maken heeft. Mijn collega gitarist in de band speelt ook over een major en heeft er naar mijn weten ook nog nooit problemen mee gehad ( buiten het feit dat hij een digibeet is en het ding niet kan programmeren). Wel maak ik geen gebruik van de relais, daar ik hiervoor een aparte Engl midilooper en Rolls patcher heb.
    Ik heb ook een Intellifex LTD in mijn rack die ik enkel voor de galm gebruik, dit om de processor van de major niet teveel te belasten en die te sparen voor de overige effecten.
    Qua gebruiksvriendelijkheid verkies ik de major wel boven de intellifex, maar dat heeft ook veel te maken met het feit dat ik de major veel meer gebruik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Ik had exact het zelfde. Bij mij was het een beetje los zittende flat-cable. Was nog garantie dus ze hebben er een volledig nieuwe ingezet en meteen een software update gegeven. Nooit meer last van gehad.

    Qua display falen heb ik het ook gehad met een alesis midverb, ook een losse flatcable.

    Effe open schroeven , flatcables aandrukken en vast zetten met een druppie hot glue uit zo'n lijm pistool, dat is makkelijk weer te weg te peuteren mocht dat ooit nodig zijn. (je hebt vast wel een kennis die zo'n ding heeft)
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  4. #4

    Standaard

    die dingen liggen ook altijd in de 2 euro bak bij de praxis dus dat moet wel goed komen

    bedankt voor de tip! ik ga dit weekeind de software upgraden naar 1.27, alles resetten en inderdaad die flatcable even controleren..

    ik heb elders ook nog gehoord dat het misschien zou kunnen zijn dat mijn footcontroller (Behringer FCB1010) voor problemen zou kunnen zorgen.. Weet iemand hier meer van? Ik had toch al in de planning liggen om een Roland FC300 aan te gaan schaffen, dus als dat een issue zou zijn komt dat goed uit

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb er een Boss FC 50 bij en heb het probleem ook een paar keer gehad. Als het een computer was zou ik gokken op iets met de voeding.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Ook ik gebruik al jaren de G-major en stuur hem aan met de Roland FC200 midicontroller. Ik heb zelf nog nooit last gehad van uitval. Enige probleem dat ik in het verleden gehad heb is dat hij erg warm werd bij de display. En daar heb ik wel eens van gehoord dat, dat problemen kon geven met uitval van de display. Heb dat toen opgelost door 1 HE vrij te laten tussen de G-major en de eindtrap en ook nog een klein ventilatortje in mijn rack geplaats voor warmte afvoer. Mocht je wat anders zoeken? De enige 19"fx processor die ik ken die ook kanalen van je preamp kan schakelen is (dacht ik) de Rocktron Replifex. Tis al een oudje en zo af en toe kom je hem wel tegen op gitaarmarkt. Suc6 ermee

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze
    Ik heb er een Boss FC 50 bij en heb het probleem ook een paar keer gehad. Als het een computer was zou ik gokken op iets met de voeding.
    ja dat gevoel had ik inderdaad ook al een beetje, daarom dacht ik om er een powerbrite ofzo tussen te zetten.. Misschien dat dat helpt..

    ik heb ondertussen nieuwe software erin gezet (er stond al 1.27 op, maar ik heb hem er maar ff opnieuw op gezet.. je weet maar nooit)

    Verder heb ik hem open geschroefd en wat zitten rommelen met de kabels enzo.. kon het probleem niet terughalen.. Als ik het zo zie is het dus geen los contact oid..

    Hij doet het nu in ieder geval weer normaal, maar ik weet niet hoe lang

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wizzie1982

    Hij doet het nu in ieder geval weer normaal, maar ik weet niet hoe lang
    Da's nou ook net het probleem, dat je zo'n ding niet meer vertrouwt...
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9

    Standaard

    ja precies.. maargoed, in het ergste geval houdt ie er weer tijdens een gig mee op en de vorige keer kon ik me nog prima redden.. eigenlijk gebruik ik hem ook niet voor veel andere dingen dan midi switchen, noisegate en af en toe wat reverb en chorus.. heb zelfs al zitten overwegen om hem maar gewoon weg te laten hij is in ieder geval niet onmisbaar, het werkt alleen wat minder handig aangezien ik dan niet meer kan switchen tussen clean en lead

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    29

    Standaard

    Dan moet je maar voor altijd clean blijven spelen. Das opzich ook geen probleem, dan horen wij onszelf ook es! =p

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top