Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    Standaard Finish crack, of is er meer aan de hand?

    Ik bezit een Fender Jazzmaster, een '94 limited edition in de kleur blond.
    Deze gitaar heb ik destijds nieuw aangekocht, en alhoewel ze flink gebruikt is heb ik er steeds met veel liefde behandeld en goed verzorgd.
    Reeds een aantal jaren begint de finish op bepaalde plaatsen barstjes te krijgen. Er komen geregeld nieuwe, zzer kleine, barstjes bij.
    Ongeveer een jaar geleden viel mij op dat er vanachter een crack is, die begint net naast de neckplate. In het begin was deze slechts een centimeter groot, maar ondertussen is deze, gradueel, gegroeid naar een crack van ca 10 cm.
    De bespeelbaarheid en stemvastheid van de gitaar zijn niet veranderd. Ik vroeg mij af of deze barst enkel in de finish zit, of ook in het hout. Het baart mij zorgen dat de barst ook steeds groter wordt. Kan dit geen kwaad, of kan ik de gitaar toch maar beter naar de vakman brengen?

    Ik heb geprobeerd de barst te fotograferen, maar ze pakt niet goed op foto. Het is de iets wittere lijn, aangeduidt op de foto.

    Wat denken jullie ervan?

  2. #2

    Standaard

    Beetje vaag. Misschien kun je je fototoestel wat scherper zetten...
    Nicole a.k.a. Nev a.k.a. Neva

    Iemand Velvet Revolver kaartje kopen voor 1 april 2008 in the Heineken Music Hall? Ik heb nog een kaartje over. €35 inclusief verzendkosten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    idd ff macrostand proberen op je camera. Maar ik denk niet dat de crack door gaat tot het hout. Volgens mij niets om je zorgen om te maken.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #4

    Standaard

    Deze foto's zijn iets duidelijker...



  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Nadat ik mijn gibson had betaald werd mij ook verteld dat ik niet moest schrikken als er na verloop van tijd allemaal kleine barstjes in de lak kwamen
    Dit gebeurt nu eenmaal bij nitro-lak als de lak goed uitgedroogd is
    Heeft u toevallig nitro-lak. Ik hoop niet dat de verkoper zulke barsten als bij jouw gitaar bedoelde

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat is een hele flinke barst en het ziet er niet uit als craquele , heeft je gitaar onlangs een flinke klap opgelopen ?
    life sucks and then you die

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik zou er inderdaad even naar laten kijken, ziet er vrij woest uit. Ik heb zelf een Fender Lead waar onder andere dit soort scheuren in de lak zitten, maar die stamt dan ook uit een -qua lak- dramatisch slechte periode bij Fender. Maar zo'n geïsoleerde joekel van een barst zou voor mij in ieder geval reden zijn voor nader onderzoek.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Dude
    Guest

    Standaard

    mijn 79 fender strat die zwart hoort te zijn wordt elke winter wit. Dat is pas vaak, zit helemaal vol met die kleine crackjes maar als het koud is of vochtig is die spierwit rond die barstjes, zal zo effe een foto posten. Tis weird iig...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    mijn 79 fender strat die zwart hoort te zijn wordt elke winter wit. Dat is pas vaak, zit helemaal vol met die kleine crackjes maar als het koud is of vochtig is die spierwit rond die barstjes, zal zo effe een foto posten. Tis weird iig...
    Ik zet mijn gitaren in de winter altijd binnen....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    maar dit zijn niet de kleine barstjes die we gewend zijn....


    bwuhh, heeft je gitaar inderdaad een klap gehad of wat heftige temperatuursveranderingen ondergaan afgelopen dagen?


    het ziet er haast uit alsof er een barst in het hout zit...
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top