Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Nee zit er niet. Alleen de classic 4
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    En je je strapbutton achteraan niet hol??? en zoja, heeft die een gat met een doormeter van 3.5mm? zoja, is dat je "jack", waar je je kabel in moet steken, en dan gewoon naar de versterker...


    Dat vetgedrukte... Als je nu de ArenA wil gaan platspelen, kom je er niet met alleen maar het volume dat je uit de klankkast van je gitaar krijgt, dus moet je op de een of de andere manier de klank gaan uitvergroten, luider maken,... Dit doe je door je geluid om te vormen in een elektrisch signaal, en dat door een (joekel van) een versterker te sturen, zodat je ECHT LUID GAAT!!! Je kan dit doen door een micro ervoor te zetten, met als nadeel dat je dan heel de tijd moet stilstaan voor die micro, of nu, zoals bij jouw, zit die "micro", in de vorm van een piezoelement onder je zadel, al ingebouwd in je gitaar, zodat je kan rondspringen op het podium... Dat ding aan de zijkant dient om de "micro" te bedienen...

    Duidelijk???

    EDIT... als je "unplugged" speelt (dus zonder kabel in je gitaar, en zonder externe versterker), doet dat ding niets aan je geluid...
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 24 december 2007 om 20:09
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #13

    Standaard Semi- acoustisch of semi-intelligent ?

    Hallo,

    Knoop hem maar met een mooie strik om het smalste deel van de kast !!!!!!!!!!!
    !!!!!! (sorry, uitroeptekens zijn op )

    Nee, effe serieus - aan het achtereind, waar je de draagband aan vast maakt,
    daar zou een gat in moeten zitten waar precies een jackplug in past. Voor de
    rest, als het een nieuwe gitaar is die in de winkel niet versterkt geprobeerd is,
    dan zou ik ook even checken of er een batterij in zit (meestal zo'n 9V blok).
    Bij de meeste Fishmans zit die onder een klepje in het voorversterker deel.
    Sommige modellen kun je openklappen, en dan zit 'ie aan de onderkant. Bij
    veel andere merken zit de batterij in een klemmetje tegen het halsblok.

    Haal de battery (als er al een in zit) er even uit om zeker te weten dat er
    geen plastic tussen de batterij en de contacten zit - dat doen ze soms om
    leeglopen van de batterij te voorkomen.

    Voor de rest is inpluggen (volume op 0 !), volume regelen en gaan met die banaan !

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  4. #14

    Standaard

    Oh wat dom van me!!!!!!!!!!! Echt bedankt weer jullie
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    niet om iemand af te zeiken, maar ik heb wel aardig in een deuk gelegen ja toen ik dit las

    (nogmaals, totaal niet negatief bedoeld)
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

  6. #16

    Standaard

    maar hoe versterk je zonder versterker. Sterren hebben ook niet zo'n draad aan de gitaar hangen
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Locatie
    Volendam NH
    Berichten
    518

    Standaard

    hahahahaahaha, GENIAAL XD
    met een microfoon ervoor word vaak versterkt

  8. #18
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    "Sterren" gebruiken heel vaak een wireless system. Dan heb je geen draad nodig, maar hangt er een zendertje aan je gitaar en die zendt het signaal dan naar een ontvanger waar je versterker op aangesloten is.

    Andere "sterren" versterken hun gitaar liever uit met een micro ervoor. Ik doe dit zelf ook het liefst, maar het beperkt je beweginsruimte wel. En ik ben geen ster, al heb ik wel de allures

    Je kan niet verwachten dat een giganstisch volume in een Stadion ofzo gewoon door een gitaar geproduceerd wordt, iets moet het geluid versterken.

    Snap je het al wat? Als je nog volop aan het leren bent, is het eignelijk helemaal niet belangrijk dat je een versterker koopt ofzo. Ik zelf gebruik het versterkingssysteem van mijn semi-akoest nooit, enkel maar als ik eens moet optreden. Als ik wil opnemen gebruik ik micro's.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  9. #19

    Standaard

    Nee. Ik koop voorlopig ook niets
    Te koop: FENDER FRONTMAN, zo goed als nieuw
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    En ik ben zo blij als een aap met 70 piemels
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
    Ga es dood.
    (Vind het gewoon een leuke smilie)

  10. #20

    Standaard

    Draadloos zit er nog steeds een kort kabeltje aan de gitaar trouwens, of zo'n bug, waar de zender aan de plug vastzit. Voor thuis oefenen zou ik me idd voorlopig helemaal niet druk maken over een versterker (en, zonder uiteraard te weten hoe AGM speelt, dat is voor de buren waarschijnlijk ook wel zo prettig...), laat staan een draadloos systeem. Dat is echt pas leuk als je vaker op het podium staat. (En ik gebruik het zelf alleen bij bandoptredens, niet voor mijn solo-optredens) Als de topicstarter kennissen/vrienden heeft die zelf ook (elektrisch of akoestisch) spelen, is het misschien het handigst als die eens bij hem langskomen, of omgedraaid. Toch altijd lastig op afstand te helpen. Het element kan voorlopig misschien wel nut bewijzen als middel om de gitaar snel op te nemen, al klinkt een microfoon al snel beter. Moet je de gitaar natuurlijk wel aan de computer kunnen hangen. En die opnames hoeven niet voor anderen te zijn, maar vooral om zelf te kunnen luisteren hoe je speelt. Dat zal je spel enorm helpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top