Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 108

Discussie: Eiersnijer

  1. #1

    Standaard Eiersnijer

    Hoi,

    Ik ben Rick en ik speel eiersnijer. Zijn er nog meer mensen die dit spelen? De eerste weken zagen m'n vingers er niet uit, de snaren waren nog wat scherp. Maar na 2 dagen voel je dat al niet meer. Hij ontstemt wel vaak, en ik denk dat ik die van mij een holle topbuis ga geven. Graag jullie ervaringen.

    Doedoei!

    Rick

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Beste Rick, dit is een serieus subforum en wij houden niet van onzin, daarvoor is er offtopic. Je kan een PM verwachten!
    Deze gaat op slot!
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Op algemeen verzoek terug geopend!

    Wel ontopic blijven heren!!!
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Wij hebben thuis ook een eiersnijder die ik wel eens bespeel, maar de stemming is niet geheel zuiver en ik mis stemmechanieken. Zijn er duurdere modellen die je wel kunt stemmen?
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Doe je finger picking? Ik met een plectrum, een dunnetje, slijten als de ziekte.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    eiersnijer speel je dan ook met een zwitsers zakmes. Ik zal morgen is een demonstratiefilmpje plaatsen op youtube.

    Wisten jullie dat Eddie van Halen een beroemde eiersnijer is?

    Je moet ook is een eiersnijer door een Tubescreamer gooien, dat snijdt door de mix heen!


    Hendrix 2 is trouwens mijn all-time held.Serieus! Als je een keer op een meeting komt waar ik ook ben dan krijg je een zakje zoutjes, of een mega-mindy T-Shirt.
    HERRIE.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Op het moment speel ik alleen maar open akkoorden met mijn eiersnijder, kan iemand mij helpen met benoemen van technieken en waar ik die eventueel kan leren?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard

    Tijdens het spelen nooit, maar dan ook nooit, de eiersnijder dichtklappen. Werkt als een killswitch, ook voor je vingers...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    11.218
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane
    Op het moment speel ik alleen maar open akkoorden met mijn eiersnijder, kan iemand mij helpen met benoemen van technieken en waar ik die eventueel kan leren?
    Ja natuurlijk. Je kunt je eiersnijer natuurlijjk in verschillende posities houden, je moet maar even kijken wat voor jou fijn is.Scoor een goed zakmes, en zorg dat je het zakmes ferm in je rechterhand houdt. De echte pro's spelen met het zwitsers zakmes tussen wijsvinger en middelvinger,maar dat is nog ietsje te ingewikkeld.

    Probeer vooral te oefenen op tappen, dat gaat erg goed. En natuurlijk kun je altijd ook de toonladders bijwerken op je eiersnijer,daar heb je apparaatjes voor.


    ik raad trouwens wel chickenhead knoppen aan op je eiersnijer.
    HERRIE.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    ey gastuh, klinkt zon eiursnijur goe met un piezo siesteem? kdenk erover om n niuewe topkam me toonkamrs dr op te zette
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top