Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard Ook LordRif aan de CAE 3+SE

    Sinds enkele weken in mijn bezit, de SPX90 heeft plaats moeten maken in mijn rack.



    Power amp is een Advance Tube Tech TA70 met JJ E34L. 2 uur geleden opgehaald bij de koerierfirma maar heb nog geen apart rack ervoor. De CAE klonk super via de Slowhand (of mijn Masotti) als eindtrap maar met de power amp is het helemaal te gek.

    CAE wordt geschakeld via een Engl Z11 die aan de achterkant zit, pedalshelf geen verandering sinds voorjaar 2007, enkel middenste pedaaltje vooraan (OD/Boost) wijzigt al een keertje. GForce en RSP550 voor de post-gain FX.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Boxtel, Brabant
    Berichten
    1.773

    Standaard

    Shit man mooi spul! Hoe klinkt zo'n CAE nou? Vooral een clean amp/crunch etc ?
    Voor mij, komt altijd een ander.

  3. #3

    Standaard

    Very nice indeed Ik zou weleens een GOEDE sample willen horen van de lead channel
    www.icaros.nl

  4. #4

    Standaard

    Mooie amp Yoeri, maar waarom de SPX eruit??
    En ga je nu stereo spelen of wordt het een W/D/W set-up?
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Vet is ie he! Heb hem nog in mijn FX rack zitten en gebruik hem samen met de eindtrap van mijn Hook. Echt een te gek ding. Vooral channel 2 is en blijft voor mij de referentie sound.

  6. #6

    Standaard

    Mooi werk Yoeri, het komt nog wel eens goed met je

    Hoe ga je de verschillende sets nu inzetten of wordt de CAE gewoon gecombineerd met de tops. Kan me voorstellen dat de Masotti wel wat overlap heeft met de CAE.

  7. #7

    Standaard

    Mooi he mannen, wij krijgen uiteindelijk de Lord aan de sound die wij al jaren propageren! hehehe Ik moet overigens zeggen, die CAE's hebben wij één op één vergeleken, die van Yoeri klinkt als een beest!!!!!
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  8. #8
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boss
    Mooie amp Yoeri, maar waarom de SPX eruit??
    En ga je nu stereo spelen of wordt het een W/D/W set-up?
    Ik gebruikte de SPX enkel voor pitch shift en na wat tweaken vond ik de PS in de GForce of mijn RSP550 net zo goed klinken. Aangezien die SPX ook een ruisbak is en enkel lekker werkt als je hem via een output mute gebruilt (bij mij via GCX-loop) heb ik hem eruit gehaald.

    Voorlopig speel ik nog mono, mijn 2 Lenders-cabs (verschillende speakers) zijn beide stereo maar stereo in 1 cab klinkt niet speciaal anders dan mono. Ik wil volgend jaar 2 1x12s kopen (ja Morris, cubes ) en dan kan stereo of w/d/w zonder probleem.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #9
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door srv-man
    Mooi werk Yoeri, het komt nog wel eens goed met je

    Hoe ga je de verschillende sets nu inzetten of wordt de CAE gewoon gecombineerd met de tops. Kan me voorstellen dat de Masotti wel wat overlap heeft met de CAE.
    Er is hier sprake van een luxe-probleem Bedoeling is om de CAE gewoon met de Advance power amp te gebruiken en om de windrichting van de dag te laten bepalen of ik nou de CAE ga gebruiken of mijn Masotti. Er zit inderdaad overlap bij die 2, maar met de CAE bij in´t rack heb ik als extra voordeel dat ik altijd een backup bij me heb, de CAE kan immers perfect via de cab simulator en de balanced outs van de SM+ rechtstreeks in de PA. Klinkt natuurlijk minder maar toch goed als backup.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  10. #10
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Mooi he mannen, wij krijgen uiteindelijk de Lord aan de sound die wij al jaren propageren! hehehe Ik moet overigens zeggen, die CAE's hebben wij één op één vergeleken, die van Yoeri klinkt als een beest!!!!!


    We moeten nog een keertje samenkomen zodat mijn Advance je VHT eruit kan blazen
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top