Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 21 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 204

Discussie: VOX Tonelab LE

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    vaassen
    Berichten
    151

    Effect ! VOX Tonelab LE

    Even een vraag.

    Ik hoor veel goede dingen over de VOX tonelab LE

    Ik speel in een Party / showband en ben opzoek naar een beter geluid dan mijn POD aangezien ik direct naar de mixer ga komt mijn POD regelmatig te kort met solo's enz. en clean is niet echt mooi schoon clean.

    nu mijn vragen komt de tonelab goed door de mix heen tijdens het spelen van eventuele solo's ?
    is deze goed te gebruiken direct op de mixer ?
    kan je qua sound ook in de buurt van metallica / rammstein etc komen of moet ik dan toch voor een ander apparaat kiezen ?
    eventueel wil ik mijn pod aansluiten op de loop van de VOX zodat ik daarmee meer gain kan pushen en een pitch bender kan gebruiken is dat te doen ?

    ik hoop hier mee de keuze naar een vox duidelijk te krijgen voor mij

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    ik heb een tijdje zo'n ding gebruikt, wel op m'n slaapkamer dan, niet live. Ik vond de chrunchgeluiden wel ok maar een echte vette scheur kon ik er niet uithalen. Dat vind ik trouwens met de meeste gitaarprocessors. Misschien dat ie op hoog volume daar wel beter in klinkt, kwestie van proberen denk ik.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    vaassen
    Berichten
    151

    Standaard

    oke voor de high gain geluiden wil ik dan ook eventueel de POD in de loop zetten zodat die ook aanwezig zijn.

    Anders kan ik ook nog proberen een distortion in de loop te knallen i.p.v. de POD.

    Ik wil eigenlijk het buizen geluid maar niet zo'n volledige stack hebben staan zodat ik minder podium geluid over hou en alles terug hoor op de in ear monitor.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb twee jaar met de oude tonelab SE rechtstreeks in de tafel geplugd in een grote theatershow (veel herrie dus). Dat ging probleemloos en de geluidsman was er ook altijd erg blij mee.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    vaassen
    Berichten
    151

    Standaard

    oke en tot hoe ver zou de overdrive gaan stopt dat bij een ac/dc achtig geluid of kan die nog wel verder ? of meer richting metallica

    echte zware Metal hoeft niet maar goed we spelen wel iets van metallica en rammstein

  6. #6

    Standaard

    Wel, je hebt een aantal preamps om uit te kiezen, en je hebt nog een aantal od's distortions die je daar virtueel voor kunt zetten....

    Of het genoeg is naar jouw smaak? Ga eens met een koptelefoon naar de winkel en probeer het uit.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    vaassen
    Berichten
    151

    Standaard

    oke dat wordt naar de winkel gaan en luisteren.

    ik ben nog steeds erg benieuwd of iemand hem als een "vervanger" ziet van een buizen versterker als je hem live gebruikt direct op de mixer.

    of is het niet veel beter dan een POD ? dat is waar ik bang voor ben.

    als je thuis zit en lekker aan het spelen op de hoofdtelefoon klinkt het heerlijk doe ik er een power amp bij klinkt het nog steeds mooi maar ga ik live komen ineens de solo's er niet meer uit en klinkt het toch echt anders

    Maar goed alvast bedankt nu nog even tijd vinden om te gaan luisteren

  8. #8

    Standaard

    De mensen die ik ken gebruiken hem in combinatie met een buizenbak. Dus gewoon als vervanging voor hun collectie pedalen e.d.
    Het is natuurlijk ook veel makkelijker aansluiten, dat wel. Ik vond de geluiden die eruit kwamen wel goed, maar niet zo goed als gewoon 'het echte werk'.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    vaassen
    Berichten
    151

    Standaard

    Ik ga tijd maken om naar een muziek winkel te gaan en try before i buy.

    het lijkt mij een ernstig mooie machine en ook gebruiksvriendelijk en goede toon op Metal na dan maar goed als de rest beter is als mijn POD XT nu dan zit dat wel goed.

    wat doet de VOX met een distortion in de Loop knalt die dan wel meer of houd dat nog niet over ?
    als dat zou werken kan ik dus ook mijn POD XT in de loop zetten en dan gebruik maken van deze twee toppers.



    ** Ik ben verliefd denk ik op iets wat niet van Line 6 is val van mijn geloof maar goed elke verbetering is er 1. **
    Laatst gewijzigd door Rhulshof; 20 december 2007 om 14:47

  10. #10

    Standaard

    Afgelopen weekend ook iets ontnuchterends meegemaakt... Ik had liever een ander verhaal verteld. Over geweldigklinkende buizenbakken en plastic klinkende modelling crap die niet door de mix komt... Maar zo ging het niet.

    We haden een kroegoptreden, 2 avonden dezelfde locatie. Het was een krap podium en door omstandigheden kon de Koch Multitone van de andere gitarist niet mee. Ik stond er natuurlijk wel met mijn Bogner Shiva 2x12. Ik gebruik een Senheiser e606 en een setje beamblockers voor de podiumspreiding. De andere gitarist had zijn Tonelab mee en gebruikte een compacte 10" Powered (zang)Monitor van LEM. We hadden bij beide avonden geen geluidsman, die eer viel mij toe.

    We hadden de eerste avond te weinig tijd om de Tonelab goed af te stellen op de aanwezige PA, dus we gebruikten de settings die hij thuis had gemaakt (mbv computer speakers, meen ik). Op het podium was mijn geluid een stukje voller en organischer en ook via de PA klonk de tonelab wat schel en iets hol. Het kwam niet helemaal lekker door de mix, maar het was prima bruikbaar. Maar toch, een 2500+ euro versterker (met pedalboard & 19"effect a 800 euro) tegen een tonelab van 300 euro, het publiek heeft het echt niet gemerkt.

    De tweede avond hebben we even een uurtje de tijd genomen om de Bogner en de Tonelab beter af te stellen. De Bogner was snel klaar, alleen de mic iets anders neergehangen en iets meer mid gegeven. Bij de VOX Tonelab ging het iets anders. Clean was eigenlijk gelijk al goed en de wah klinkt ook prima. We hadden al vrij snel een lekkere vette crunch uit de Tonelab en met een Tubescreamer simulatie ervoor kwam er een lekkere rocklead tevoorschijn. Een beetje tweaken aan de EQ en de toneknoppen en opeens kwamen we erachter dat het geluid van mijn Bogner en zijn tonelab over de PA vrijwel identiek was....en we hebben allebei behoorlijke oortjes.... SLIK!!! (ik was te verbaasd om ontevreden te zijn.)

    Natuurlijk niet helemaal de bedoeling, want geluiden moeten niet op elkaar lijken, dus gelijk even een ander karakter in de sound van de Tonelab gedraaid (eitje!!!) en toen was het klaar. Alleen het podiumgeluid van mij bleef vetter. Maarja, wat wil je met een 2x12 Combo tegen een 1x10 tilted monitor.

    Over een kleine/gemmidelde PA hoor je echt niet wat de buizenbak of de Tonelab is, op het podium zou ik er nog een betere monitor of een Tech21 Powerengine bijpakken. Het gaat hier trouwens nog niet eens over de LE, die zou nog iets beter moeten klinken.

    Aan het einde van de 2e avond was hij ook retesnel klaar met opruimen, ik zat nog met mijn zware pedalboard, kilometers kabel, onmogelijk zware Bogner etc.

    Ik heb een dure smaak, die Bogner klinkt voor mij echt lekker. Ik weet hoe ik er goed mee om moet gaan en hoe ik eruit kan halen wat ik wil horen. Een vette en dure exclusieve buizenbak voelt lekkerder en een deel zit natuurlijk tussen de oren. Ik zit echter heftig te twijfelen of ik toch ook niet zo een soort setup zal gaan gebruiken voor de kleinere optredens (lees 75% van de tijd)

    + Het scheelt ruimte
    + Het is makkelijker voor je geluidsman en jezelf
    + Over je eigen PA klink je altijd hetzelfde
    + Je geluid is zeer eenvoudig te corrigeren
    + Het is veel compacter en minder zwaar...
    + Het is stinkie-veel goedkoper
    + Het is veelzijdig en je hebt alles bij de hand
    + In de zaal hoor je echt geen verschil in een "normale bandjes" setting
    + Ook gewoon uitbreidbaar met je eigen pedaaltjes

    - Podium geluid is misschien iets minder vet
    - Het is geen buizenbak, dus minder stoer ??!? (zwak, maarja...)
    - Het is minder individueel, meer generiek

    Uiteindelijk gaat t toch om je eigen spel, dat bepaald of iets goed of slecht klinkt. Maar voor coverband-doeleinden is zo een setup toch wel errug gaaf!


    edit: typo
    Laatst gewijzigd door Metoshade; 20 december 2007 om 16:05
    Bands: http://www.sweetinnocence.nl - http://www.fore-play.nl
    Werk: http://www.opendesigns.nl
    Haar Stratocaster -> Barber TonePress ~ Vox V847 ~ MI-Audio Blues Pro ~ EH Smallstone ~ Korg DT-10 -> Bogner Shiva 2x12r <-> Rocktron Replifex

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top