Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Marina?

  1. #1

    Standaard Marina?

    Ik heb zojuist een marina gitaarbanjo van vrienden te leen gekregen. Maar ik heb alleen niet zo veel verstand van gitaarbanjo's.
    Kan iemand mij meer over dit merk zeggen:



    Ik denk zelf dat het een budget gitaar is. Terwijl hij wel mooi en goed is afgewerkt. Over het geluid kan ik niet veel vertellen, de snaren zijn namelijk super verroest. Er is volgens mij al minimaal al 10 jaar niet meer opgespeeld
    Laatst gewijzigd door GibsonDC; 27 december 2007 om 00:36

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Misschien dat Wietse daar wel iets over weet? Ik weet in ieder geval dat hij thuis is in de oude gitaarmerken, dus misschien weet hij hier ook wel iets van?
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Tja, ik zou er niet te veel van verwachten. Het vel zal ook vervangen moeten worden. Het lijkt me een soort plastiek.
    Dan ben je die mooie naam wel kwijt... ;-)

    Mijn advies: er een paar vette humbuckers op lassen en rocken
    The master of the Dutch Texas Swing: Bobbejaan Schoepen

    Santa Cruz Vintage Artist

  4. #4

    Standaard

    Ja dat het vel van plastic was vond ik ook wat minder. Want de rest is wel goed afgewerkt.

  5. #5

    Standaard

    toevallig dat ik hier kijk, marina is lastig te bepalen waar ze weg komen, in de 70er jaren werden er gitaren gemaakt onder die naam in taiwan en wat later in korea.
    terwijl jolana, tsjechië, ook onder de naam marina instrumenten op de markt heeft gezet.
    plastic vellen waren in de 70ér jaren heel gewoon, goedkoop,sterk en geen onderhoud nodig, en de klank is vaak ook nog heel behoorlijk.
    maar waar hij ook weg komt het blijft inderdaad een cheapo maar daarom niet minder leuk.

    dus eerst maar eens nieuwe snaren opzetten en proberen zou ik zeggen, voor een gitaarbanjo kan je gewoon gitaarsnaren gebruiken.
    voor electrische gitaar of western dat maakt niet veel uit.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse
    toevallig dat ik hier kijk, marina is lastig te bepalen waar ze weg komen, in de 70er jaren werden er gitaren gemaakt onder die naam in taiwan en wat later in korea.
    terwijl jolana, tsjechië, ook onder de naam marina instrumenten op de markt heeft gezet.
    plastic vellen waren in de 70ér jaren heel gewoon, goedkoop,sterk en geen onderhoud nodig, en de klank is vaak ook nog heel behoorlijk.
    maar waar hij ook weg komt het blijft inderdaad een cheapo maar daarom niet minder leuk.

    dus eerst maar eens nieuwe snaren opzetten en proberen zou ik zeggen, voor een gitaarbanjo kan je gewoon gitaarsnaren gebruiken.
    voor electrische gitaar of western dat maakt niet veel uit.
    Bedankt! Ik heb al een tijdje niet meer gekekeken naar dit topic vandaar de late reactie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top