Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard treble boost via GT-8 of beter apart pedal?

    Hi, een vraagje!
    Ik speel in een coverband waar ik graag een wat vintage rockgeluid wil nastreven met goede definitie van die rocksound (zonder rommelig te klinken dus). Brian May is één van m'n idolen.
    Ik speel vnl met American Strat Deluxe en Tele Standard, soms Ibanez hollowbody (rockabilly modelletje).
    Mijn amp is een Fender Performer 1000 met een 4x12 cab eronder. Qua effecten een GT-8, een cry baby en een GE-7 eq.
    Probleem is dat ik nog steeds niet tevreden ben van de soloboost van mijn amp (ik geraak niet voldoende duidelijk boven het geluid van de keyboards, drum, bas)
    Nu las ik enkele positieve zaken over bijv de Vox Cooltron Brit Booster. Is dat iets of kan ik met m'n GT-8 (heb deze nog niet lang) beter?
    Meestal gebruik ik geen modelling vd GT-8 omdat ik hou van 1 distorted sound en gebruik de GT-8 enkel om mijn sounds te kleuren.
    Ik heb vandaag niet het budget om een nieuwe full tube-amp aan te schaffen. Op de site vond ik dat die brit booster wel lekker klinkt. Moet hem wel zelf nog proberen.
    Help...wie geeft me deskundige hulp?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Ik zou een treble-booster alleen gebruiken met een full-tube amp. Op een transistoramp reageert die totaal niet zoals bedoeld (lees: klinkt lelijk).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Als je jezelf niet kan horen.......Draai de MID bende eens vol open. Een treble-booster voegt echt niks toe qua hoorbaarheid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top