Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 67 van 67 EersteEerste ... 1757656667
Weergegeven resultaten: 661 t/m 667 van 667
  1. #661
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Weet je zeker dat je zoiets wil 'laten' bouwen..., op de foto ziet het er een beetje knullig uit...

    Een (kant-en-klare) 'Road Ready' bijvoorbeeld de RRGP24 kost net ff EUR. 100,--

    (Ik gebruik deze naar volle tevredenheid)

    klikkerdeklik
    Ik snap wat je bedoeld...maar ik bedoelde meer dat de constructie hetzelfde is.
    Het wordt niet een platte plank...maar een plank met een verhoging er op waar:
    - eronder mijn powerblock gaat/en evt. adapters voor losse pedalen.
    - Er op een aantal pedalen uiteraard.
    - in de zijkant aansluitingen voor In/out/send/return
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  2. #662
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Multiplex gevoelig voor vocht, valt wel mee toch? Of je moet de boel in een waterplas zetten voor een paar uur, maar een beetje vocht kan het wel tegen hoor.
    Ik zou trouwens geen multiplex nemen, of in ieder geval niet van dat hele dikke spul, max 6 mm. dik.
    Dat scheelt een hoop in gewicht, en als je het goed behandelt met verf, is de boel ook tegen vocht beschermd.
    Zojuist maar besloten om de black Taurus Tolex á 12.60 strekkende meter er op te zetten als bescherming. Ziet het er ook meteen zeer chique uit.
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  3. #663
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Ik snap wat je bedoeld...maar ik bedoelde meer dat de constructie hetzelfde is.
    Het wordt niet een platte plank...maar een plank met een verhoging er op waar:
    - eronder mijn powerblock gaat/en evt. adapters voor losse pedalen.
    - Er op een aantal pedalen uiteraard.
    - in de zijkant aansluitingen voor In/out/send/return
    Nou goed je hebt al Tolex besteld, dus het is een beetje mosterd na de welbekende maaltijd...,
    maar wat je omschrijft is precies wat je met zo'n Road Ready kan doen.

    Mijn beide HB Powerplants zitten onder de bovenste rij pedalen, en net female en master on/off
    zitten in de zijkant gemonteerd. In, Outs, Send & Returns kun je ook prima in de zijkant aanbrengen.



    Straks wel even een paar plaatjes posten als hij klaar is!!

  4. #664
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Nou goed je hebt al Tolex besteld, dus het is een beetje mosterd na de welbekende maaltijd...,
    maar wat je omschrijft is precies wat je met zo'n Road Ready kan doen.

    Mijn beide HB Powerplants zitten onder de bovenste rij pedalen, en net female en master on/off
    zitten in de zijkant gemonteerd. In, Outs, Send & Returns kun je ook prima in de zijkant aanbrengen.



    Straks wel even een paar plaatjes posten als hij klaar is!!
    Wow! Nette plank.
    En je gebruikt dan ook die foam blokken? Of modificaties aan gemaakt?

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  5. #665
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Wow! Nette plank.
    En je gebruikt dan ook die foam blokken? Of modificaties aan gemaakt?

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    Thanks,

    Ik gebruik die foam blokken inderdaad, aan de onderzijde heb ik met een stanley mesje de ruimte voor
    de powerplants gesneden. Verder heb ik her en der wat (MDF) plaatjes gebruikt, dus gewoon met velcro op
    de blokken 'gekleeft' en daar met velcro het pedaal dan weer op, zodat alle switches (min of meer) even
    hoog kwamen te zitten.

    De voedingsdraadjes lopen gewoon onder schuimblokken door, die kleven trouwens ook met velcro, dus je
    kunt dat vrij simpel netjes wegwerken. Aan de zijkant heb ik een schakelaar/female net combinatie
    aangebracht, dus met deze switch schakelt alles aan en uit. Het is wel een 'projectje' waar je goed over
    moet nadenken over wat je waar plaatst, hoe je de voedingslijnen 'haaks' over de signaallijnen legt e.d.,
    maar goed dat is natuurlijk bij ieder board...

    Mocht je er interesse in hebben, kan ik je een aantal foto's van de bouw sturen, inclusief de nodige fuck-ups
    die ik heb moeten herstellen... Zo was een powerplant onder de Wah een erg slecht idee

    EDIT: ik had al een verslagje hier gepost realiseer ik me nu
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 6 april 2016 om 11:35

  6. #666
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Wow wat een strak board zeg, goedemiddag! Complimenten.

    Ik heb wel multiplex gepakt. Het weegt wel wat, maar dat doen die pedalen ook wel. Ik heb ze in de vloerlak gezet en het ziet er superstrak uit. Alle rubberdoppen heb ik verwijderd om ze te vervangen door langere boutjes, zodat ik door de onderste plank de boel kon fixeren. Als ze niet gemakkelijk te vinden zijn (VS maten bvb) maak ik een uitsparing in de onderkant, zodat ik vrij dicht tegen het oppervlakte aanzit (CAE WAh en Line6 FM4). Het beweegt geen millimeter meer en wat is dat een verschil met velcro: leuk voor in het begin, maar na verloop van tijd laat de lijmlaag los en wordt het een vieze bende die toch al verschoof. Mijn board heb ik net gepost in het fx-board topic.

    Dus dan ook maar even hier: patchkabels weggewerkt, vlinderboren voor de gaatjes, etc.. etc.. alles verstopt en met rubberprofiel afgedicht. Onderkant een dun laagje multiplex dat met drie schroefjes los kan. Als er onverhoopt toch een stekker los zit, kan ik dat meteen zien.



    Laatst gewijzigd door EBOUE; 12 november 2016 om 15:25
    You can't be a vet. You rock too much.

  7. #667
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2007
    Locatie
    At the Crossroads..
    Berichten
    469

    Standaard

    Tip voor het bevestigen van pedalen.
    Ik heb bij klittenbandwinkel.nl de volgende producten besteld:
    https://klittenbandwinkel.nl/klitten...0-mm-lus-zwart
    https://klittenbandwinkel.nl/klitten...band-dual-lock
    De 50 mm lus op mijn Pedaltrain en kleine stukjes (ca 1x1cm) op de hoeken van de pedalen (onderkant).
    Zit als een huis, de velcro is vele malen beter dan de standaard velcro van Pedaltrain. Werkt uiteraard ook op andere pedalboards, heb ook een zelfbouw van multiplex.
    Ik heb overigens geen banden met de genoemde webshop, ben enkel een zeer tevreden klant.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top