Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 66 van 67 EersteEerste ... 165664656667 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 651 t/m 660 van 667
  1. #651
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Nice!






    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #652
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    m'n stomme vraag nu even hier poneren (65 pagina's doorlezen is wat tijdrovend...) wat doen jullie met de rubberen pootjes die als antisllp onder de effectpedalen zitten? D'r af slopen? De grotere pedalen wil ik op twee liggers van de Tone Trunk laten rusten vanwege stabiliteit maar de pootjes/dopjes zijn hoger dan de dikte van 1 laag velcro....dat grijpt dus niet goed in elkaar (toelichting: de 'zachte' strip velcro zit al over de hele dwarsligger geplakt.. ( was al zo.. tweedehands gekocht).
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #653
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Hangt ervan af; als de rubber pootjes in de weg zitten, haal ik ze eraf, bv. bij een Cry Baby, maar bij mijn Ibanez 10 series pedalen plak ik de Velcro op het rubber, nadat ik het rubber goed schoon heb gemaakt, en evt. iets op heb geruwd met een schuurpapiertje.
    Het Velcro laat soms alsnog los, gewoon nog een keer proberen, gaat meestal wel goed dan. de aanhouder wint!
    Laatst gewijzigd door Henri H; 18 maart 2016 om 10:54

  4. #654
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik piel de rubberen voetjes er voorzichtig af als ze gelijmd zijn. De geschroefde voetjes eruit draaien, maar voorzichtig zijn met de schroeven terugdraaien in het pedaal - ze kunnen te lang zijn. Bij Dunlop Wahs kan je schroefjes van pc's gebruiken - die zijn korter. Ik heb overigens de bodemplaat van mijn wah omgedraaid en het batterijvak verwijderd. De zachte kan van het velcro op je plank is OK, dat houd het makkelijkst schoon.
    Laatst gewijzigd door miyaru; 18 maart 2016 om 10:32

  5. #655
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dit is trouwens mijn noise-gate, om het weer on-topic te trekken:





    Een iSP Decimator G-String met patchbay, gemonteerd onder mijn Pedal Train
    Hey das een goed idee, zo'n patchbay onderaan je pedaltrain! Ik moet ook eens een patchbay in mekaar knutselen...

    Of als er iemand nog iets heeft liggen? Noise-gate gebruik ik niet

  6. #656
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    m'n stomme vraag nu even hier poneren (65 pagina's doorlezen is wat tijdrovend...) wat doen jullie met de rubberen pootjes die als antisllp onder de effectpedalen zitten? D'r af slopen? De grotere pedalen wil ik op twee liggers van de Tone Trunk laten rusten vanwege stabiliteit maar de pootjes/dopjes zijn hoger dan de dikte van 1 laag velcro....dat grijpt dus niet goed in elkaar
    Er af slopen. Ik heb zelf een keer de rubberen lap onder een Boss pedaal uitgehaald.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    toelichting: de 'zachte' strip velcro zit al over de hele dwarsligger geplakt.. ( was al zo.. tweedehands gekocht).
    En wat is daar mis mee?

  7. #657
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Hey das een goed idee, zo'n patchbay onderaan je pedaltrain! Ik moet ook eens een patchbay in mekaar knutselen...
    Onde een pedal train is echt enorm veel ruimte! Ik zit er zelfs aan te denken mijn looper aan de onderkant te monteren, en alleen een klein switch bordje aan de bovenkant. Scheelt ook weer een hoop kabels in het zicht

  8. #658
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Daar ik zelf redelijk links- en onhandig aangelegd ben laat ik een buddy een pedalboard op maat maken.
    Het principe is hetzelfde als bij de diago cases.... de effecten staan op een plank, en voor vervoer zet je daar nog een deksel bovenop.

    Het idee is om voor hout multiplex te gebruiken.
    Aangezien dat best gevoelig is voor vocht adviseert hij om t pedalboard te bekleden.
    Hier kan natuurlijk tolex voor gebruikt worden...maar zijn er nog andere tips?

    Had bv. al naar plakfolie gekeken...maar dat komt er misschien na een tijdje ook wel weer vanaf...

    Diago voorbeeld:
    http://i818.photobucket.com/albums/z...nddiago025.jpg
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  9. #659
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Weet je zeker dat je zoiets wil 'laten' bouwen..., op de foto ziet het er een beetje knullig uit...

    Een (kant-en-klare) 'Road Ready' bijvoorbeeld de RRGP24 kost net ff EUR. 100,--

    (Ik gebruik deze naar volle tevredenheid)

    klikkerdeklik

  10. #660
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Multiplex gevoelig voor vocht, valt wel mee toch? Of je moet de boel in een waterplas zetten voor een paar uur, maar een beetje vocht kan het wel tegen hoor.
    Ik zou trouwens geen multiplex nemen, of in ieder geval niet van dat hele dikke spul, max 6 mm. dik.
    Dat scheelt een hoop in gewicht, en als je het goed behandelt met verf, is de boel ook tegen vocht beschermd.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 5 april 2016 om 13:50

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top