Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 65 van 67 EersteEerste ... 15556364656667 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 641 t/m 650 van 667
  1. #641

    Standaard

    Waarom zou ik in godsnaam een voeding kopen als ik ook gewoon een stekker in het stopcontact kan steken en de adapter door kan lussen?

  2. #642
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Waarom zou ik in godsnaam een voeding kopen als ik ook gewoon een stekker in het stopcontact kan steken en de adapter door kan lussen?
    Ik denk dat je bedoelt waarom je een voeding zou moeten kopen met geïsoleerde uitgangen die geen storing (brom en/of ruis) veroorzaken, en bovendien ook nog eens hoge stroomsterktes en/of spanning geven, tegen een losse adapter die je direct in een stopcontact stopt, en doorlust met een daisy chain, en vervolgens (in sommige gevallen) een bak brom en ruis veroorzaakt?

    Need I say more?

  3. #643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik denk dat je bedoelt waarom je een voeding zou moeten kopen met geïsoleerde uitgangen die geen storing (brom en/of ruis) veroorzaken, en bovendien ook nog eens hoge stroomsterktes en/of spanning geven, tegen een losse adapter die je direct in een stopcontact stopt, en doorlust met een daisy chain, en vervolgens (in sommige gevallen) een bak brom en ruis veroorzaakt?

    Need I say more?
    Zorgt een voeding ervoor dat er geen ruis ontstaat dan? Ik dacht dat ik daar gewoon een noise supressor voor moest kopen? Dus ik moet een voeding hebben met 7 losse verloopkabeltjes naar mijn pedalen? (ik heb 7 pedalen op mn bord).

  4. #644
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Nee, je moet niks, en zeker niet als je geen overmatige last hebt van brom en/of ruis, maar zo wel dan kan een voeding met geïsoleerde uitgangen uitkomst bieden, ook als je pedalen hebt die meer stroom of spanning vragen dan normaal, of waarvan de polariteit omgedraaid moet worden.
    Vaak kun je met bv. een Pedal Power ISO-5, welke maar 5 geïsoleerde uitgangen heeft, toch al je pedalen voeden met één of meer daisy chains.

  5. #645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Nee, je moet niks, en zeker niet als je geen overmatige last hebt van brom en/of ruis, maar zo wel dan kan een voeding met geïsoleerde uitgangen uitkomst bieden, ook als je pedalen hebt die meer stroom of spanning vragen dan normaal, of waarvan de polariteit omgedraaid moet worden.
    Vaak kun je met bv. een Pedal Power ISO-5, welke maar 5 geïsoleerde uitgangen heeft, toch al je pedalen voeden met één of meer daisy chains.
    Ik heb 7 pedalen die allemaal 9V nodig hebben met negatieve polariteit (negative center). Allemaal hetzelfde dus. Die zitten allemaal aan dezelfde adapter doorgelust met een daisy chain. Over het algemeen heb ik niet ontzettend veel last van ruis, behalve als ik mijn EHX Little Big Muff aanzet. Pff daar komt echt veel ruis bij mee. En natuurlijk als ik bijna alles tegelijk aanzet komt er ook vaak veel ruis.

    Ik dacht dat op den duur wel even op te lossen met een Boss NS-2 Noise Supressor (die ik nog niet heb). Ik was dan van plan mijn overdrives en distortions (Boss BD-2, Boss DS-2, EHX Little Big Muff) tussen de send-return keten van de NS-2 te plaatsen. Zou dat niet voldoende zijn? Bedankt voor je reacties trouwens.

  6. #646
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Distortion-, overdrive-, boost-, en fuzz-pedalen zijn befaamde brom- en/of ruisveroorzakers, wat vaak onderdrukt wordt met een noise suppressor inderdaad. Ik heb daar een hekel aan, want het maakt je sound zo onnatuurlijk vind ik, maar hey, jij bent de baas over je eigen sound. Yngwie Malmsteen gebruikt ook NS2 pedalen, dus ergens zullen die dingen wel nut hebben denk ik dan.

    In het geval je ook last hebt van extra brom en/of ruis of andere bijgeluiden, en dan kan het zijn dat je pedalen niet eens aan staan, zou het aan de combi pedalen en voeding kunnen liggen. Fuzz-pedalen staan erom bekend volgens mij. In dat geval kan een voeding met meerdere geïsoleerde uitgangen een oplossing zijn.
    Ik heb daar in ieder geval al redelijk veel problemen mee opgelost.

  7. #647

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Distortion-, overdrive-, boost-, en fuzz-pedalen zijn befaamde brom- en/of ruisveroorzakers, wat vaak onderdrukt wordt met een noise suppressor inderdaad. Ik heb daar een hekel aan, want het maakt je sound zo onnatuurlijk vind ik, maar hey, jij bent de baas over je eigen sound. Yngwie Malmsteen gebruikt ook NS2 pedalen, dus ergens zullen die dingen wel nut hebben denk ik dan.

    In het geval je ook last hebt van extra brom en/of ruis of andere bijgeluiden, en dan kan het zijn dat je pedalen niet eens aan staan, zou het aan de combi pedalen en voeding kunnen liggen. Fuzz-pedalen staan erom bekend volgens mij. In dat geval kan een voeding met meerdere geïsoleerde uitgangen een oplossing zijn.
    Ik heb daar in ieder geval al redelijk veel problemen mee opgelost.
    Kijk aan, weer wat geleerd! Misschien moet ik eerst maar eens een noise supressor van een kennis van mij lenen en kijken wat die met mijn geluid doet. Bedankt voor de info!

  8. #648

    Standaard

    Noise supressors zijn de grote liefdes van recording engineers en worden door gitaristen vaak vermeden en niet voor niks. De gate gaat open bij een bepaalde aanslaggevoeligheid. Ook de overgang van sustain naar feedback gaat over in stilte. Maar het zijn fantastische dingen bij songs waar veel overdrive bij komt kijken bij songs met veel breaks. Als band klink je 10x zo strak als iedereen tegelijk stil is ipv een feedbackende en ruisende amp op de background. En gelukkig kan je ze uitzetten na deze songs .

  9. #649
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Noise supressors zijn de grote liefdes van recording engineers en worden door gitaristen vaak vermeden en niet voor niks.
    Bij onze studio-ervaringen mochten wij absoluut geen noise gates gebruiken, die mochten alleen achteraf handmatig in de DAW getekend worden.

  10. #650
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Dit is trouwens mijn noise-gate, om het weer on-topic te trekken:





    Een iSP Decimator G-String met patchbay, gemonteerd onder mijn Pedal Train
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 5 november 2015 om 22:36

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top