Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 67 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 667
  1. #521

    Standaard Nieuwe pedalboard

    Hey iedereen,

    Het is tijd voor mijn eerste pedalboard, ben bezig hier en daar wat pedalen te bekijken. Tot dusver heb ik een RC-3, een Bad Monkey aangesloten op een US Strat en een Vox AC15VR. Speel voornamelijk John Mayer en Jack Johnson spul en ben op zoek naar alleen de essentiële pedalen om de sound te benaderen. In gedachte had ik de volgende pedalen, voorwaarde dat alle pedalen <200 euro zijn en gezamenlijk passen op een Pedaltrain Jr.:

    Korg Pitchblack (afgebeeld als een Polytune)
    Shiny Twin True Bypass (afgebeeld als een TC Chorus 90 graden gedraaid)
    Dunlop Crybaby
    Voodoo Lab Micro Vibe (afgebeeld als een TC Chorus)
    MXR Carbon Copy

    Het idee is om een true bypass looper toe te voegen om de wah en de Bad Monkey te TB'en en elk een aparte loop te geven. Voordat ik aan het testen ga slaan wil ik graag eerst weten of dit een goed startpunt is voor de bovengenoemde sound of dat er iets essentieels ontbreekt. Of goede alternatieven voor een genoemde pedaal, ik hoor het graag! Hieronder nog een plaatje om een idee te krijgen:


  2. #522
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Zoals ik het op jou plaatje zie dan staan al je pedalen op het randje van de pedaltrain. Dat lijkt mij niet erg handig aangezien je zo je pedalen er weer aftrapt (lijkt mij dan).
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  3. #523
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Waarom wil je de wah en BM true bypassen?
    Van de wah kan ik het me voorstellen, die zuigt toon, dat wil je niet weten, maar dan kun je beter het pedaal zelf TB'en lijkt me. Hier een site: http://stinkfoot.se/archives/557

  4. #524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Zoals ik het op jou plaatje zie dan staan al je pedalen op het randje van de pedaltrain. Dat lijkt mij niet erg handig aangezien je zo je pedalen er weer aftrapt (lijkt mij dan).
    Zit natuurlijk vast aan het klittenband, dus verwacht er geen problemen mee.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Waarom wil je de wah en BM true bypassen?
    Van de wah kan ik het me voorstellen, die zuigt toon, dat wil je niet weten, maar dan kun je beter het pedaal zelf TB'en lijkt me. Hier een site: http://stinkfoot.se/archives/557
    De Bad Monkey is ook best wel een toon zuiger als hij niet aanstaat. Daarnaast kan het als solo loop dienen mocht ik meerdere effecten tegelijk in een solo aan willen zetten. Ik ga me even verdiepen in mods, op voorhand geen fan van maar wil het best overwegen.

  5. #525
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dieqast Bekijk bericht
    Zit natuurlijk vast aan het klittenband, dus verwacht er geen problemen mee.
    Maar als je het wil vervoeren kan je er van uitgaan dat alle pedalen los gaan en je alles weer goed moet maken.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  6. #526

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Maar als je het wil vervoeren kan je er van uitgaan dat alle pedalen los gaan en je alles weer goed moet maken.
    Akkoord, dan zal ik moeten gaan kijken naar een groter formaat bord? Om even terug te komen op mijn originele vragen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dieqast Bekijk bericht
    Hey iedereen,

    Het is tijd voor mijn eerste pedalboard, ben bezig hier en daar wat pedalen te bekijken. Tot dusver heb ik een RC-3, een Bad Monkey aangesloten op een US Strat en een Vox AC15VR. Speel voornamelijk John Mayer en Jack Johnson spul en ben op zoek naar alleen de essentiële pedalen om de sound te benaderen. In gedachte had ik de volgende pedalen, voorwaarde dat alle pedalen <200 euro zijn en gezamenlijk passen op een Pedaltrain Jr.:

    Korg Pitchblack (afgebeeld als een Polytune)
    Shiny Twin True Bypass (afgebeeld als een TC Chorus 90 graden gedraaid)
    Dunlop Crybaby
    Voodoo Lab Micro Vibe (afgebeeld als een TC Chorus)
    MXR Carbon Copy

    Het idee is om een true bypass looper toe te voegen om de wah en de Bad Monkey te TB'en en elk een aparte loop te geven. Voordat ik aan het testen ga slaan wil ik graag eerst weten of dit een goed startpunt is voor de bovengenoemde sound of dat er iets essentieels ontbreekt. Of goede alternatieven voor een genoemde pedaal, ik hoor het graag!

  7. #527
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dieqast Bekijk bericht
    Akkoord, dan zal ik moeten gaan kijken naar een groter formaat bord? Om even terug te komen op mijn originele vragen
    Moet makkelijk passen en die looper is onzin. Voor een knaakvijftig zet je een DPDT switch in je wah en is hij true bypass. Voor een Euro meer zet je er een 3PDT switch in en een LEDje.

    Die BM valt echt wel mee in bypass en een buffer in je signaal kan best wel wenselijk zijn. Alleen maar TB is ook niet goed.

  8. #528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Moet makkelijk passen en die looper is onzin. Voor een knaakvijftig zet je een DPDT switch in je wah en is hij true bypass. Voor een Euro meer zet je er een 3PDT switch in en een LEDje.

    Die BM valt echt wel mee in bypass en een buffer in je signaal kan best wel wenselijk zijn. Alleen maar TB is ook niet goed.
    Het verhaal van buffer en TB is mij bekend, ligt aan de grootte van je setup en dit lijkt mij een kleine setup. Daarnaast heeft mijn RC-3 ook een buffer.
    Allemaal goede input, dank daarvoor, maar het gaat mij eigenlijk meer om welke essentiële type effecten ik nodig heb om de aangegeven muzieksoort te spelen. Nu heb ik dus wah,tubescreamer,vibe en delay. Hier en daar gelezen dat een compressor ook een goede toevoeging zou zijn en/of een clean boost?

  9. #529
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Moet makkelijk passen en die looper is onzin. Voor een knaakvijftig zet je een DPDT switch in je wah en is hij true bypass. Voor een Euro meer zet je er een 3PDT switch in en een LEDje.

    Die BM valt echt wel mee in bypass en een buffer in je signaal kan best wel wenselijk zijn. Alleen maar TB is ook niet goed.
    Je wah truebypass maken met ledje is echt een must. En ook nog is heel makkelijk!

    En ben het met harold eens dat Alleen maar TB ook niet alles is.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  10. #530

    Standaard

    Besloten om de TB Looper te laten voor wat het is, dus aan het denken wat voor type effecten ik verder kan gebruiken om de John Mayer Continuum en Jack Johnson Sleep Through The Static geluiden te krijgen. Zie steeds meer voorbij komen dat naast wah,OD,vibe en delay ook een compressor en een clean boost goede toevoegingen zouden kunnen zijn, klopt dit?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top