Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 67 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 667
  1. #511
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ja, ik was wat kort door de bocht v.w.b. de BOSS-pedalen.
    Ik heb zelf de DD-3 en CE-2, en heb geen last van noemenswaardige tonesuck.
    Er zijn veel meer top-artiesten die BOSS-pedalen gebruiken, laatst nog bij Y&T, alleen maar BOSS, weliswaar maar 2 of drie per gitarist, maar toch.
    Eigenlijk zouden we een topic over tonesuck moeten starten; "Het Grote Tonesuck Topic", kunnen we daar lekker verder zeuren.

    Ik vind het design v.d. BOSSjes op zich wel goed, maar ik had het fijner gevonden als de schakelaar een slag kleiner was geweest, het liefst gewoon een ronde knop zoals op een MXR phase 90 b.v., maar ook de 10-series van Ibanez zijn al beter vind ik, maar da's misschien erg persoonlijk.

  2. #512
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Voor mijn nieuwe pedalboard die ik in een Showmaster 24 ga bouwen stap ik af van mijn soldersless Lava kabels en wil ik oldfashioned gesoldeerde kabels op maat maken. De neutrics nemen voor mij te veel ruimte in. Nu overweeg ik DEZE (klik) te gaan gebruiken. Met een goede kabel moet daar toch niets mis mee zijn?

    Enige tijd geleden was ik op zoek naar het perfecte geluid. TrueBypass, boutique dit en dat, tonesuckobsessie, enz .... Die tijd is gelukkig een beetje voorbij en ben ik weer een beetje down to earth. Maar uit die tijd had ik mee gekregen dat deze jacks niet best waren. Maar zo groot kan het verschil in geluid toch niet zijn in vergelijking met bijv. neutrics? Zijn ze misschien gevoeliger voor storingen ofzo?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #513

    Standaard

    Ik heb dergelijke jacks een tijdje gebruikt, maar ik ben er weer vanaf. Ze zijn inderdaad heel erg mooi compact, en het scheelt aanzienlijk ruimte. Probleem met die pluggen (switchcraft volgens mij, newtone heeft ook een goedkope variant), is dat ze niet een fatsoenlijke trekontlasting hebben. Ze zijn dus eigenlijk alleen geschikt tussen pedalen, en je moet niet al te vaak wisselen van opstellen.

    De 'trekontlasting' die deze plug heeft, bestaat uit een paar ribbels aan beide zijden van de behuizing, en die klem met je met twee kleine schroefjes tegen elkaar aan.

  4. #514
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Nu overweeg ik DEZE (klik) te gaan gebruiken. Met een goede kabel moet daar toch niets mis mee zijn?
    Meest...waardeloze...pluggen...ooit.

    * Geen 'terminal' voor GND, deze moet je klemmen als je 'm dicht schroeft: vragen om problemen.
    * De GND van de jack zelf zit niet vast aan de behuizing, die leunt een beetje tegen de behuizing aan.
    * De tip van de jack zit met een plastic washer vast in de behuizing. Net ietsjes te lang solderen zorgt ervoor dat dat plastic ringetje een beetje smelt waardoor de GND helemaal geen/slecht contact maakt met de behuizing
    * geen trekontlasting. GND klemmen tussen de behuizing zorgt voor nog minder trekontlasting omdat je 'm niet zo strak meer dicht kunt draaien.

    Mijn tip: Lava cables

  5. #515
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Meest...waardeloze...pluggen...ooit.


    Mijn tip: Lava cables
    En met die Lava cables bedoel je die solderless dingen die ik nu gebruik?
    Ik gebruik ze al een tijdje maar het gebrek aan een "vaste verbinding" doet mij wel eens twijfelen aan een goede doorgave....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #516
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    En met die Lava cables bedoel je die solderless dingen die ik nu gebruik?
    Ik gebruik ze al een tijdje maar het gebrek aan een "vaste verbinding" doet mij wel eens twijfelen aan een goede doorgave....
    Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een Lava cable in m'n handen gehad, alleen maar George L waar ik heel erg tevreden over ben.

    Schijnbaar zijn de Switchcraft 'pannenkoek' pluggen wel redelijk, maar ik zou ver uit de buurt blijven van die el-cheapo knock-offs!

  7. #517
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Schijnbaar zijn de Switchcraft 'pannenkoek' pluggen wel redelijk, maar ik zou ver uit de buurt blijven van die el-cheapo knock-offs!
    Maar die zijn 11,47 per stuk!!!! (KLIK)

    Laat maar zitten...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #518

    Standaard

    Ik vroeg me af hoe moeilijk het is om een neutrik powercon te installeren en dan bedoeling niet een gat boren ofzo maar laat maar zeggen een powercon aan een stekkerdoos.

    Iemand ervaring?

  9. #519
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tip911 Bekijk bericht
    Ik vroeg me af hoe moeilijk het is om een neutrik powercon te installeren en dan bedoeling niet een gat boren ofzo maar laat maar zeggen een powercon aan een stekkerdoos.

    Iemand ervaring?
    http://www.youtube.com/watch?v=uhD1I-97zeY

  10. #520

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    Die zag ik ook al. Maar is dat het zelfde als met ''de andere kant''?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top