Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 51 van 67 EersteEerste ... 41495051525361 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 667
  1. #501
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Hier ook een moglijkheid: Patchbau met schakelbare buffer en tunermute
    http://www.shinyguitargear.nl/custom...ay_buffer.html
    Laatst gewijzigd door Einzeln; 30 oktober 2011 om 10:51
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  2. #502
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    Nee joh, het kan zijn dat je toneverlies krijgt als je alleen maar true bypass pedalen hebt. als je veel lange kabels hebt is het vaak verstandig om een goeie buffer aan het begin en eind van je keten te hebben. Bij Newtone verkopen ze een pakket voor een buffer, als je dat pakket iets aanpast kan je hem goed in je patchbox bouwen bij gitaar en en bij amp out. zo heb je al je pedalen TB en 2 goeie buffers die je signaal overeind houden. Er zijn natuurlijk ook wel pedalen die een goeie buffer hebben, maar die heb je natuurlijk niet altijd voor en aan het eind van je keten staan.
    Maar wat kan ik me voorstellen bij een buffer?
    Stuk electronica of een pedaal wat het signaal weer meer volume geeft?
    Want de term buffer is me niet helemaal duidelijk.

  3. #503
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    eueemmm, tja wat is een buffer. Ik weet zelf niet precies wat een buffer doet, maar wel waar je ze voor kan gebruiken.

    Een buffer doet iets met weerstand van input en output waardoor je minder toneverlies krijgt. Het is geen booster, dat is echt iets anders. Een buffer is net als true bypass een manier je signaal van A naar B krijgen als je effect uit staat. Met true bypass loopt er letterlijk een draadje van A naar B zonde het effect, maar met een buffer heb je alsnog een stukje elektronica waar je signaal door heengaat.

    De precieze techniek weet ik niet, maar er is hier vast iemand die dat goed kan uitleggen.
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  4. #504
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2010
    Locatie
    's-Hertogenbosch
    Berichten
    711

    Standaard

    Kort gezegd: Het verlaagt het je impedantie waardoor je minder verlies hebt op lange kabels.
    Who needs a signature?

  5. #505
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2005
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    2.910

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    Kort gezegd: Het verlaagt het je impedantie waardoor je minder verlies hebt op lange kabels.
    Het is een beetje als trapondersteuning op een elektrische fiets, maar dan zo afgesteld dat je er niets van merkt. Bij een goede buffer vraag je je af of ie het wel doet. Verbeter me als het niet klopt.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

  6. #506
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Hier ook een moglijkheid: Patchbau met schakelbare buffer en tunermute
    http://www.shinyguitargear.nl/custom...ay_buffer.html
    Kijk, zoiets moet ik hebben. Maar dan met de in/uit op de boven- ipv zijkant..
    @ Buzzel: Lui zijn is een kunst
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  7. #507
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2010
    Locatie
    Neede (Ergens in niemandsland)
    Berichten
    3.569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Kijk, zoiets moet ik hebben. Maar dan met de in/uit op de boven- ipv zijkant..
    @ Buzzel: Lui zijn is een kunst
    Ik ben ook donders lui hoor, heb me profielwerkstuk afgelopen jaar nog in 1 week moeten maken, had geen zin om het eerder te doen. En ik zit te veel op gitaarnet en doe te weinig andere dingen, maar ik maak wel graag ruimte voor dingen die ik leuk vind daar is solderen 1 van (branden niet)
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

  8. #508
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    838

    Standaard

    ben ook bezig met een pedal board, ik zou graag al mijn kabels ingeplugd laten zo iets als een patchbox, alleen wilde ik het doen, met deze pluggen zou dat wat zijn of zijn jullie bang voor tonesuck?

    IMGhttp://www.bax-shop.nl/jack/dap-6.3-jack-chassis-to-6.3-jack/product-details.htmlIMG

  9. #509
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Gewoon doen lijkt me.
    Goede pluggen en kabels veroorzaken geen tonesuck. Dat is voorbehouden aan (een keten van) BOSS-pedalen, CryBaby GCB-95, TC Electronic G-Mayor (I), en sommige FX-loops.
    Uiteraard zijn er nog meer tonesuckers, maar de legendarische vraag blijft dan natuurlijk: "Will it swallow?"

    Onieda

  10. #510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Gewoon doen lijkt me.
    Goede pluggen en kabels veroorzaken geen tonesuck. Dat is voorbehouden aan (een keten van) BOSS-pedalen, CryBaby GCB-95, TC Electronic G-Mayor (I), en sommige FX-loops.
    Uiteraard zijn er nog meer tonesuckers, maar de legendarische vraag blijft dan natuurlijk: "Will it swallow?"

    Onieda

    Goeie kabels is een must, je keten is zo sterk/goed als de zwakste schakel.

    Een keten van Boss pedalen kan prima werken, sterker nog, het gaat om de ingangsimpedantie. Heb je Boss pedalen met 1m ingangsimpedantie zoals een CS-3 of een OD-3? Zet die als eerste in je keten en je hebt de impedantie die doorgaans iedere gitaarversterker heeft, kortom, alsof je zo in je versterker geplugd zit.
    Sommige Boss pedalen zijn tone-suckers. Ik ervaar dat een Boss DS-1 en een CE-2 (japan) echte tone-suckers zijn, maar dat kan ook komen omdat hun ingangsimpedantie geen 1 meg is maar 470kOhm en dus daar verlies je al hoog uit je signaal wat ervaren wordt als tonesuck.
    Zet je een 470kOhm ingang NA je Boss pedaal met 1 meg ingangsimpedantie......dan is het ineens een heeeeel ander verhaal.

    Joe Walsh en Prince hebben nagenoeg uitsluitend Boss pedalen....betrouwbaar, goedkoop, overal verkrijgbaar, makkelijk in te stellen, goede en constante geluidskwaliteit en slim design want een batterijtje wisselen die je in 20 seconden.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top