Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 67 EersteEerste ... 345671555 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 667
  1. #41
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    22

    Standaard

    ik zit met een soortgelijke vraag dus ik dacht laat ik ze hier stellen om geen nieuw topic aan te moeten maken.

    ik heb namelijk al heel wat gelezen over adapters ed en de 1 spot lijkt mij een ideale oplossing, maar op de site van music store kwam ik deze adapter tegen.

    1000mA lijkt me meer dan voldoende voor mijn pedalen (ongeveer 200mA + 105q bass wah waarvan ik het aantal mA niet ken).

    deze adapter is wel super goedkoop, en zou zeer veel moeten aankunnen, maar ergens vertrouw ik het zaakje niet. terecht of niet? gaat deze adapter niet om een of andere reden voor veel ruis zorgen?

    alvast bedankt.

  2. #42

    Standaard

    Ik heb er geen ervaring mee, maar hij moet inderdaad sterk genoeg zijn. Dit is een gewone trafo, dus je kan wat ruis krijgen met je crybaby.

    Vaak zijn adapters die schakelbaar zijn qua voltage niet specifiek bedoeld voor effecten, bovendien staat er ook niets bij of ie gestabiliseerd is.

    als je uit bij musicstore besteld onder de 100 euro, moet je ook nog eens verzendkosten betalen. Als ik jou was zou ik een onespot nemen of een godlyke (zie mijn topic daarover). De Godlyke, die ik aanraad, kost je 32.50 euro, komt met daisy chain en tig verloopkabeltjes, en komt zonder verzendkosten naar je toe.

    edit:

    Als je toch iets bij Musicstore wil bestellen, dan lijkt dit er heel wat meer op.
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 30 december 2007 om 16:05

  3. #43
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    22

    Standaard

    bedankt voor de tip!

    nu heb ik wel nog twee vragen ivm je post

    wat is "gewone trafo"

    en wat is eigelijk het verschil tussen een gestabiliseerde adapter en een die dat niet is

    ben namelijk niet zo thuis in de electronica wereld.

    alvast bedankt!

  4. #44

    Standaard

    adapter verschil:

    De standaard adapter heeft als het ware simpel gezegd twee spoelen, een primaire en secundaire kant. Hier wordt de omzetting 'gedaan'. Deze manier wordt erg veel gebruikt (zo ook in je versterker). Nadeel hiervan is dat er een kans is dat de 50 hz brom van het spanningsnet hoorbaar kan zijn in bepaalde effecten (zoals een wah pedaal).


    Geschakelde voedingen zie je tegenwoordig steeds meer. een algemeen bekend voorbeeld is de (snel) lader van je nokia telefoon. Ze zijn klein, maar kunnen een hoge fluittoon genereren (zoals de nokia doet) speciale effect-voeding adapters zoals de onespot en de godlyke hebben dat niet.
    Hoe een geschakelde voeding precies werkt weet ik niet, dus waag ik me niet aan de uitleg. ik weet wel dat je de 50 hz niet meer zal horen.

    Groot voordeel van geschakelde voedingen is dat ze kleiner zijn (one spot, de naam zegt het al. ) Speedy heeft ooit een vergelijk gedaan tussen beide soorten voedingen, zoek er maar ff op, kwam wel nuttige info uit voort.

    Gestabiliseerd wil zeggen dat je voeding exact 9 volt is (dacht ik), zodat je geen fluctuaties krijgt in je signaal. Voor een drive maakt het niet veel uit, maar digitale delays, of modulatie pedalen in het algemeen, vinden een gestabiliseerd signaal erg lekker.

  5. #45
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    22

    Standaard

    nice!

    fijn dat er zulke hulpvaardige mensen op dit forum zijn

    laatste vraagje: is die Axis adaptor die je voorstelde dan geschakeld of niet?
    bestaat de kans dan dat hij een hoge fluittoon gaat weergeven?

  6. #46

    Standaard

    Dat is inderdaad een geschakelde adapter. Ik vermoed dat deze niet fluitgevoelig zal zijn, aangezien er bij staat dat ie geschikt is voor pedalen werk, maar zeker weten doe ik het niet.

    Zelf heb ik de Godlyke, en die werkt probleemloos (wel ff oppassen met digitale delaysen en fuzzjes).

  7. #47
    Junior Member
    Geregistreerd
    21 december 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    22

    Standaard

    ok bedankt voor alle antwoorden

    nog een vraag die los staat van alle verschillende types van adapters: hoe komt het eigenlijk dat voeding zoveel invloed heeft op het geluid/signaal?

  8. #48

    Standaard

    Pfoe, dat is nogal een 'ingewikkeld' iets. Het heeft voornamelijk te maken met de omzetting van wissel- naar gelijkstroom. Hierover is wel veel te vinden, moet je maar even naar zoeken. Verder is het zo dat sommige effecten het niet leuk vinden als ze de massa moeten delen. (wat gebeurd bij het daisy chainen). Doorgaans gaat het bij drive pedalen wel goed, maar modulatie pedalen (zeker de ouderen) zorgen wel eens voor problemen. Hiervoor zijn dan ook speciale voedingen te verkrijgen die gestabiliseerd en geïsoleerd zijn. Deze zijn echter wel vaak erg duur. De goedkoopste op het moment is de Cioks Schizophrenic (105 euro).

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    921

    Standaard Vraagje aan bezitters DAP Showmaster 48

    Nu mijn collectie wat in formaat aan het toenemen is, wil ik overstappen op een grotere pedal-plank. Zit aan de Showmaster 48 te denken aangezien hier veel positieve reacties over zijn geweest.

    Ik lees niets over het gebruiksgemak en neem aan dat dit dus wel goed zal zijn...

    Echter, als ik sommige pedalenplanken zie lijkt het me lastig om de voorste pedalen in te drukken aangezien de onderkant van de flightcase (voorkant bord waar ook de vlinder-scharnieren zitten) toch zo'n 4 cm hoog is....

    Hoe ondervinden jullie dit in de praktijk? Is het handig om eerst 4cm je voet op te tillen of is het gewoon handiger om een losse plank te maken en de Showmaster dus alleen als koffer te gebruiken en niet als plank zelf?

    Groetjes!

  10. #50

    Standaard

    Euh, ik weet niet hoe hoog jouw pedalen zijn, maar bij de meeste pedalen zit de schakelaar op zo'n 5 a 6 cm boven de bodem.. dus tja..
    Ik zou gewoon lekker een plank maken en die in je showmaster laten zitten, is wel zo praktisch.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top